الزرفی: ائتلاف بین المللی در راس چالش های دولت جدید عراق است

به گزارش وبلاگ بروز، عدنان الزرفی مامور تشکیل کابینه جدید عراق اخیرا با انتشار مطلبی در فیس بوک رابطه بغداد با ائتلاف بین المللی را در راس چالش های دولت جدید عراق دانست.

الزرفی: ائتلاف بین المللی در راس چالش های دولت جدید عراق است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بروز، رئیس جمهور عراق روز سه شنبه به طور رسمی عدنان الزرفی استاندار پیشین نجف اشرف و دبیرکل حزب الوفاءالعراقیه را مامور تشکیل کابینه این کشور کرد.

الزرفی قبل از اینکه مامور تشکیل کابینه شود با انتشار مطلبی در صفحه فیس بوک خود در هشتم مارس جاری چالش های اساسی دولت جدید عراق را برشمرده بود.

الزرفی گفت: دولت آینده عراق با چهار چالش خطیر روبرو است که در راس آن چالش خارجی و رابطه عراق با جامعه بین المللی و شورای امنیت و ائتلاف بین المللی است.

او اضافه کرد: دومین چالش مهم دولت جدید عراق، اعتراضات جاری طی پنج ماهه اخیر تا به امروز در عراق و تحقق خواسته های تظاهرات کنندگان و برگزاری انتخابات است.

الزرفی سومین چالش مهم دولت آینده عراق را بحران مالی کاهش قیمت نفت و کاهش منابع غیرنفتی وخامت شرایط بیکاری توصیف کرد.

چهارمین چالش دولت آینده عراق از دیدگاه الزرفی نیز شیوع کرونا و حفظ سلامت جامعه و فراهم کردن شرایط مناسب برای مقابله با شیوع بیش تر این ویروس در عراق است.

مامور تشکیل کابینه عراق پیش از این نیز گفته بود که جبران کسری بودجه فدرال با متوقف کردن پاداش کارمندان دولت صورت نمی گیرد بلکه با کنترل و هدایت هزینه ها به سمت تولید است.

الزرفی معتقد بود که شرکت های دولتی باید از فشار وزارتخانه ها خلاص شوند تا بارورتر شوند و میزان درآمدهای محلی را افزایش و کسری بودجه را کاهش دهند.

الزرفی از امروز 30 روز فرصت دهد تا ترکیب کابینه جدید عراق را تشکیل داده و به مجلس ارائه دهد تا به رای نمایندگان گذاشته شود.

در پی ناکامی کمیته هفت نفره نمایندگان گروه های شیعی عراق برای انتخاب نام نامزد نخست وزیری آینده عراق در روز دوشنبه (دیروز - 16 مارس) که آخرین فرصت فراکسیون بزرگتر مجلس برای معرفی نخست وزیر بود، برخی منابع از نخست وزیری احتمالی عدنان الزرفی به عنوان رئیس فراکسیون مجلسی النصر در مجلس عراق خبر داده بودند و انتظار می رفت که دیشب، صالح او را برای این پست معرفی کند اما این امر تا به امروز به دلایلی نامشخص به تاخیر افتاد.

کشور عراق از یکم اکتبر (نهم مهر ماه) در شرایط نا آرامی به سر می برد و معترضان عراقی در شهرهای عمدتا شیعه نشین خواستار مبارزه با فساد و رفع ناکارآمدی دستگاههای اجرایی شده اند. به دنبال این اعتراضات، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق درخواست استعفای خود را به مجلس عراق ارائه کرد مجلس عراق نیز درخواست وی را پذیرفت. پس از عبدالمهدی، برهم صالح رئیس جمهور عراق، پس از کش وقوس های فراوان، محمد توفیق علاوی را مامور تشکیل کابینه عراق کرده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "الزرفی: ائتلاف بین المللی در راس چالش های دولت جدید عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزرفی: ائتلاف بین المللی در راس چالش های دولت جدید عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید