برگزاری لیگ برتر با رعایت پروتکل مسئله ای ندارد ، احساس خطر کنیم یک گام به عقب برمی داریم

به گزارش وبلاگ بروز، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران با رعایت پروتکل و بدون حضور تماشاگران مسئله ای ندارد.

برگزاری لیگ برتر با رعایت پروتکل مسئله ای ندارد ، احساس خطر کنیم یک گام به عقب برمی داریم

به گزارش وبلاگ بروز از فارس، کیانوش دنیاپور درباره آمار ویروس کرونا و اینکه می توان گفت موج دوم در ایران اتفاق افتاده، گفت: خیر اینطور نیست. ما همچنان در موج اول هستیم و در هفته ای اخیر در نمودار روی افول قرار داریم. با توجه به اینکه اعداد خام است تحلیل هایی وجود دارد. شاید امروز 85 درصد موارد خفیف و حتی بدون علائم را هم شناسایی کنیم بنابراین خیز بیماری را شاهد نیستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اینکه در دنیا برای فعالیت های ورزشی سردرگمی وجود دارد و به نظر می رسد هنوز جمع بندی لازم صورت نگرفته، اعلام کرد: این بیماری جدید است و تجربه بشر هم محدود به همین دلیل نسخه واحدی در دنیا برای بازگشایی وجود ندارد اما آنچه اتفاق افتاده اینکه ما جزو نخستین کشورهایی هستیم که پروتکل بهداشتی را برای بازگشایی تهیه و ابلاغ کرده ایم.

دنیاپور خاطرنشان کرد: استنباط ما این است که می توان این فرایند را انجام داد اما هر گاه احساس شود خطراتی متوجه ورزشکاران یا مقامات برگزاری است یک قدم بازگشت به عقب خواهیم داشت. پروتکل های بهداشتی موجود است اگر اتفاق غیرمترقبه ای نیفتد برای بازگشایی سالن ها در مناطق سفید و در همه رشته ها مسئله ای نخواهیم داشت.

وی که با برنامه ورزش و مردم مصاحبه می کرد درباره برگزاری لیگ فوتبال، اعلام کرد: برای شروع لیگ برتر از اول خرداد مجوز برگزاری بدون حضور تماشاگر داده شده اما این نکته را باید در نظر گرفت که دسته بندی های مختلفی برای رشته های ورزشی وجود دارد. در رشته های بدنسازی اگر شرایط مورد تایید باشد با رعایت پروتکل منعی برای بازگشایی وجود ندارد. از طرفی همه کارکنان باید قبل از بازگشایی تست PCR بدهند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: براساس ارزیابی در مناطق مختلف، در مناطق سفید محدودیتی نخواهیم داشت. شروع فعالیت در رشته های پربرخورد در شهرهای قرمز امکان پذیر نیست. اگر شرایط ارزیابی تا خاتمه خرداد مسئله ای نداشته باشد شروع مسابقات بدون مشکل است.

وی با اشاره به همکاری وزارت ورزش اعلام کرد: همکاری خوبی با وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی داشته ایم. دغدغه ما سلامت است و دوستان ان را درک کنند.

دنیاپور درباره اینکه با این شرایط مسئله ای برای برگزاری لیگ فوتبال نیست، گفت: طبق روال فعلی از هفته خاتمهی خرداد با رعایت پروتکل و بدون حضور تماشاگر امکان برگزاری لیگ هست اما هر جا احساس خطر کنیم یک گام به عقب برمی داریم و آنجا توقف خواهیم کرد. کشورهای توسعه یافته هم همین فرایند را داشته اند.

منبع: جام جم آنلاین

به "برگزاری لیگ برتر با رعایت پروتکل مسئله ای ندارد ، احساس خطر کنیم یک گام به عقب برمی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری لیگ برتر با رعایت پروتکل مسئله ای ندارد ، احساس خطر کنیم یک گام به عقب برمی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید