تحریم سلاح دشمنان علیه ملت ها شده است ، می توانیم 97 درصد دارو ها را در کشور تولید کنیم

به گزارش وبلاگ بروز، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به موفقیت کشورمان در زمینه تولید 97 درصد داروها، گفت: دشمنان با تحریم دارو و غذا از آن به عنوان سلاحی علیه ملت ها استفاده می کنند.

تحریم سلاح دشمنان علیه ملت ها شده است ، می توانیم 97 درصد دارو ها را در کشور تولید کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ بروز، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری که به مناسبت دومین نمایشگاه فارمکس برگزار شد، گفت: دشمنان ما همواره تلاش می کنند تا با شایعه پراکنی و خبر های دروغ ناامیدی را در مردم تزریق کنند که رسانه های داخل در این زمینه وظیفه سنگینی را دارند تا با انعکاس واقعیت، امید را به جامعه برگردانند.

شانه ساز با بیان اینکه صنعت داروسازی ما از دو بخش فرمولاسیون و اشکال دارویی و تولید مواد اولیه تشکیل شده است، گفت: برخی از افراد سؤال می کنند که اگر مواد اولیه دارو در کشور تولید می شود، چرا ما با کمبود دارویی روبرو هستیم و آیا این تولید به معنای مونتاژکاری است؟ من اعلام می کنم این اظهارات بی انصافی است. کشور های هند و چین 80 درصد مواد اولیه دارو را تولید می کنند و تعداد اندکی کشور در دنیا نیز توانایی تولید دارو را دارند که این موضوع نشان دهنده پیشرفته بودن این صنعت است.

وی با بیان اینکه برخی از پزشکان اقدام به تجویز دارو های خارجی که در لیست 3 درصد دارو های وارداتی هستند، می کنند، گفت: تولید مواد اولیه دارویی در کشور ما به خوبی در حال انجام است و می توانیم اعلام کنیم 97 درصد دارو ها را در کشور تولید می کنیم و خوشبختانه ما توانستیم به این دانش با ارزش و پیچیده دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه 3 درصد داروی وارداتی ما 1.3 میلیارد دلار ارزبری در سال 97 داشته است، گفت: 97 درصد داروی تولید داخل تنها 750 میلیون دلار ارز به خود اختصاص داده است.

وی بیان نمود: در سال 97، 65 درصد مواد اولیه دارو را با 130 میلیون دلار ارزبری تولید کردیم و در حال برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید مواد اولیه دارویی هستیم تا بتوانیم گام اول را با قدرت برداریم تا در گام دوم به صادرات مواد اولیه به صورت پررنگ تر بپردازیم.

شانه ساز افزود: در سال آینده حدود 90 قلم داروی جدید را تولید خواهیم کرد که این موضوع 120 میلیون دلار صرفه جویی به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دشمنان از دارو به عنوان یک سلاح علیه ملت ها و دولت ها استفاده می کنند، گفت: بررسی تاریخ ملت ها و دولت ها نشان می دهند اغلب دشمنان با تحریم غذا و دارو به دنبال ضربه زدن به ملت هایی هستند که در برابر ستمگران مقاومت می کنند.

وی شرح داد: در 10 سال گذشته بیماران ام اس، پیوند، تالاسمی و هموفیلی با مسائل دارویی زیادی روبرو بودند به دلیل اینکه ما توانایی تولید دارو های آن ها را نداشتیم، اما خوشبختانه توانستیم طی سال های اخیر این دارو ها را تولید کنیم که اگر این دارو ها تولید نمی شد به 1.3 میلیارد دلار ارز نیازمند بودیم.

شانه ساز در سرانجام گفت: در زمینه دارو های وارداتی بر اساس بند (ز) تبصره 18 قانون بودجه دارو هایی که به هر دلیل باید به صورت فوریتی تأمین می شد یا به صورت انحصاری در اختیار یک شرکت خاص قرار داشت، از ضابطه خاصی برخوردار نبودند که طی سال های اخیر به دلیل شکستن قیمت اجازه واردات موازی داده شد. این موضوع آیین نامه نداشت و با برنامه ریزی های اجرا شده این موضوع ضابطه مند شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحریم سلاح دشمنان علیه ملت ها شده است ، می توانیم 97 درصد دارو ها را در کشور تولید کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم سلاح دشمنان علیه ملت ها شده است ، می توانیم 97 درصد دارو ها را در کشور تولید کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید