تظاهرات علیه رییس جمهور شیلی به دنبال برکناری اعضای کابینه

به گزارش وبلاگ بروز، رییس جمهور شیلی به دنبال برکناری هشت تن از اعضای کابینه خود از جمله وزرای کشور و دارایی با اعتراضات تازه ای روبه رو شد؛ اقدامی که با هدف تسکین بزرگ ترین بحران سیاسی شیلی از زمان بازگشت به دموکراسی در سال 1990 میلادی صورت گرفت.

تظاهرات علیه رییس جمهور شیلی به دنبال برکناری اعضای کابینه

اعتراضات روزهای گذشته که از کنترل خارج شد، هم اکنون موجب شده که سباستین پینه را، رییس جمهور شیلی متعهد گردد که اصلاحاتی را در راستای منافع کارگران اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پینه را روز دوشنبه آندرس چادویک، وزیر کشور خود را اخراج کرد. چادویک از خویشاوندان پینه را و از افراد مورد اعتماد او است که طی روزهای گذشته با مجرم خواندن معترضان هدف نقدها نهاده شد. رییس جمهور شیلی حالا گونزالو بلومل 41 ساله، دبیر کابینه را جانشین او نموده است.

پینه را همچنین ایگناسیو بریونس، استاد اقتصاد را جانشین وزیر دارایی خود نموده است.

او در یک سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری که از تلویزیون پخش شد، اظهار کرد: شیلی تغییر نموده است و دولت باید همراه با آن تغییر کند تا با این چالش های جدید مقابله کند.

پینه را ادامه داد: ما می دانیم که این اقدامات تمامی مسائل را حل نمی نمایند اما گام نخست مهمی در این راستا هستند.

این تحولات در دولت شیلی پس از اعتراضات گسترده بر سر نابرابری صوت گرفته که دست کم 17 کشته بر جای گذاشته است. هزاران نفر در جریان این اعتراضات دستگیر شده و کسب و کارهای این کشور متحمل 1.4 میلیارد دلار خسارت شده اند.

در حالی که محبوبیت پینه را در پایین ترین سطح خود واقع شده است، مردم شیلی خواهان اعتراضات تازه شده اند و سازمان ملل گروهی را برای انجام تحقیقات درباره احتمال سوء استفاده از حقوق بشر به این کشور اعزام نموده است.

همزمان با سخنرانی پینه را، معترضان در مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع نموده و خواهان برکناری او شدند اما از سوی نیروهای امنیتی و توسط گاز اشک آور پراکنده شدند.

چندی بعد، صدها تن در یکی از میدان های مرکزی شهر سانتیاگو تجمع کردند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تظاهرات علیه رییس جمهور شیلی به دنبال برکناری اعضای کابینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات علیه رییس جمهور شیلی به دنبال برکناری اعضای کابینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید