ملاقات ظریف و لاوروف در مسکو؛ ایران و روسیه به دنبال صلح در منطقه هستند

به گزارش وبلاگ بروز، وزرای خارجه ایران و روسیه گفتگوهای خود در مسکو را درباره مسائل مورد علاقه طرفین شروع کردند.

ملاقات ظریف و لاوروف در مسکو؛ ایران و روسیه به دنبال صلح در منطقه هستند

به گزارش وبلاگ بروز، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسکو مصاحبههای خود با محور روابط دو جانبه، برجام، مسائل منطقه ای و بین المللی را شروع کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایران و روسیه بر خلاف آمریکا به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستند و طرح های ارایه شده از سوی دو کشور نشانگر این واقعیت است.

محمد جواد ظریف در ملاقات با سرگئی لاوروف اضافه نمود: روابط دوجانبه ایران و روسیه امروز شاید در بهترین شرایط تاریخی خود قرار گرفته است.

وی گفت: برای دو کشور مهم در منطقه این روابط راهبردی است که همیشه با قدرت ادامه پیدا خواهد نمود چرا که این اراده مسئولان جمهوری اسلامی است که به روابط با روسیه به عنوان یک همسایه بزرگ، مهم و یک قدرت بزرگ بین المللی به صورت راهبردی نگاه نمایند.

وی ادامه داد: برخلاف دیگران که در منطقه ما به جنگ افروزی دامن می زنند ایران و روسیه پیشنهادهای مهمی که بسیار هم شبیه به هم هستند برای صلح در منطقه ارایه نموده اند.

ظریف ارایه طرح گفت وگوی روسیه در خلیج فارس و طرح صلح هرمز را در راستای چنین سیاسی مطرح نمود.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اشاره به رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین اضافه نمود: این مانور نشان دهنده همکاری و کوشش ما برای صلح در منطقه است.

ظریف گفت: برخلاف آمریکا که تعهدات بین المللی خود را شکسته است، ایران و روسیه بر اجرای برجام تاکید کردند که ما از دیدگاه های مثبت روسیه در این زمینه متشکریم.

وی با بیان اینکه آمریکا هزاران مایل دورتر از مرزهای خود مردم را به اسم دفاع از خود به خاک و خون می کشد، گفت: اقدام اخیر آمریکا در بغداد تنها نمونه ای از رفتارهای اینچنینی آمریکا در منطقه است.

ظریف همکاری ایران و روسیه در قالب آستانه را نمونه موفقی از همکاری های مشترک دو کشور برای بازگشت صلح در سوریه مطرح نمود و گفت: امیدوارم در ملاقات امروز در مورد مسایل مختلف منطقه ای، بین المللی، سوریه، افغانستان، عراق و برجام به طور مفصل گفتگو کنیم.

سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه نیز با بیان اینکه سفر شما به مسکو بسیار بموقع اجرا شده است اضافه نمود: ما دارای دیدگاه های مشترک در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی هستیم و ابتکارات صلح آمیز دو کشور بیانگر همین موضوع است.

لاوروف خروج آمریکا از برجام را یکجانبه و غیر قانونی خواند و آنرا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و گفت همه باید برای حفظ برجام و جلوگیری از فروپاشی آن کوشش کنیم.

موضوعات مختلف روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای از جمله اوضاع در خلیج فارس، سوریه و افغانستان از دیگر موضوعات مصاحبه و رایزنی دکتر ظریف و سرگئی لاوروف در این ملاقات بود.

ظریف دیشب وارد مسکو شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ملاقات ظریف و لاوروف در مسکو؛ ایران و روسیه به دنبال صلح در منطقه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ظریف و لاوروف در مسکو؛ ایران و روسیه به دنبال صلح در منطقه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید