گزارش سازمان ملل درباره برنامه هسته ای کره شمالی

به گزارش وبلاگ بروز، ایرنا نوشت: در یک گزارش سازمان ملل آمده است که کره شمالی با مبالغ به دست آمده از انتقال غیر قانونی کالا از کشتی به کشتی که تخطی از تحریم های این سازمان محسوب می گردد، به برنامه های توسعه هسته ای و موشکی خود ادامه می دهد.

گزارش سازمان ملل درباره برنامه هسته ای کره شمالی

ان اچ کی تلویزیون رسمی ژاپن روز یکشنبه مدعی شد که یک نسخه از این گزارش که توسط یک هیات کارشناسی سازمان ملل متحد تهیه شده را به دست آورده است این هیات دامنه اجرای تحریم های این سازمان علیه کره شمالی در طول شش ماه تا ماه ژوئیه سال جاری را مورد سنجش قرار داد.

در این گزارش آمده است که کره شمالی تعهدش به حفظ و توسعه برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک خود را مجددا تایید نموده است.

هیات یاد شده در این گزارش آورده است که از ماه مارس سال جاری کره شمالی با صادرات غیر قانونی ذغال سنگ به وسیله دریا، به زیر پا گذاشتن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه داده است.

در این گزارش همچنین آمده است که کره شمالی ذغال سنگ و نفت پالایش شده ای را که به طور غیر قانونی وارد نموده بود و از حد مشخص شده توسط شورای امنیت بسیار فراتر می رفت، به وسیله انتقال کشتی به کشتی صادر نموده است.

آزمایش موشکی پیونگ یانگ در سال 2017 منجر به تصویب قطعنامه 2371 از سوی شورای امنیت سازمان ملل و اعمال تحریم های شدید علیه کره شمالی شد این قطعنامه جدا از بار سیاسی، شامل ممنوعیت هر گونه صادرات و واردات به طور خاص ممنوعیت صدور زغال سنگ (عظیم ترین منبع صادرات کره شمالی)، آهن، سنگ آهن، سرب، سنگ سرب و محصولات دریایی کره شمالی است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "گزارش سازمان ملل درباره برنامه هسته ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سازمان ملل درباره برنامه هسته ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید