افشاگری یک مدیر شهری درباره دستفروشان غیرواقعی ، استخدام دستفروش با روزی 800 هزار تومان! ، یک نفر 80 بساط دستفروشی دارد

به گزارش وبلاگ بروز، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در رابطه با دستفروشان گفت: در خیابان پانزده خرداد، ما فردی را می شناسیم که 80 بساط دست فروشی دارد، تعیین است که این کاسبی آبرومندانه یک دست فروش معمولی نیست و بعضی درحال سوء استفاده از این فضا هستند.

افشاگری یک مدیر شهری درباره دستفروشان غیرواقعی ، استخدام دستفروش با روزی 800 هزار تومان! ، یک نفر 80 بساط دستفروشی دارد

به گزارش وبلاگ بروز،دستفروشی یکی از معضلات دیرینه شهر تهران است. عده ای با سد معبر جلوی تردد شهروندان را گرفته و مردم را با مشکل رو به رو می نمایند. شهرداری تهران مدتی است که اقدام به جمع آوری دستفروشان نموده و قرار است مکان هایی که پاخور خوبی دارند، برای فعالیت این افراد در نظر گرفته گردد.

سعید بیگی مدیر عامل و و نائب رئیس هیات مدیره شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در رابطه با دستفروشان تهران به بیان توضیحاتی پرداخته است و می توانید بخشی از صحبت های او را در ادامه بخوانید:

* از مبلغ دقیق اجاره ها اطلاع ندارم اما حتما مبلغی به عنوان اجاره از دست فروشان دریافت خواهد شد. مبلغ اجاره هم براساس مصوبه ای هست که شورای اسلامی شهر تهران اعلام می نماید یعنی بصورت سالانه نرخ بهای خدمات مشاغل سیار بی کانون اعلام می گردد که تقریبا برای هر متر مربع با احتساب مالیات و موارد مالی دیگر ده هزار تومان است. معمولا غرفه ها در متراژ دو در دو هستند که معادل روزی چهل هزار تومان می گردد.

*طبق تجربه ای که ما در این مدت در شهرداری داریم و دوستان در شهرداری در گذشته داشتند؛ واضح است که عده ای از این فضا سوء استفاده می نمایند، کافی است در بعضی از اپلیکیشن هایی که آگهی اینترنتی می گذارند جستجو کنید؛ می بینید درحال استخدام دست فروش با حقوق های خیلی بالا مثل روزانه 700هزار، 800هزار یا 1میلیون تومان هستند و نشان می دهد که مراودات ناسالمی وجود دارد.

*در خیابان پانزده خرداد، ما فردی را می شناسیم که 80 بساط دست فروشی دارد؛ معین است که این کاسبی آبرومندانه یک دست فروش معمولی نیست و درحال سوء استفاده از این فضا است. چون این افراد در خیابان کنار یکدیگر می نشینند مدیریت این موضوع خیلی برای شهرداری ممکن نیست چرا که ممکن است یک دست فروش معمولی که کارش دست فروشی است و از این راه کسب عایدی می نماید در کنار همان دست فروش سوءاستفاده گر بنشیند. بخاطر همین است که ما اصرار داریم که بازاری در حد توان برپا گردد و دست فروشان به آنجا بیایند و مدیریت شوند. از این طریق شناسایی دست فروشان واقعی و توانمند کردن آنها و حتی تهیه کردن مغازه برای آنها راحت تر است.

*بسیاری از دستگاه ها و ارگان ها در همین منطقه یک، زمین هایی را در اختیار دارند که می توانند بصورت موقت یا دائم به این امر اختصاص دهند تا کارها با سرعت بیشتری انجام گردد. همه باید پای کار باشند و وقتی دست فروش واقعی و سوءاستفاده گر از هم جدا شوند و همه دستگاه ها و ارگانها پای کار بیایند، می توان از دست فروشان حمایت و مشکل سد معبر را حل کرد. نکته مهم تر این است که این کار باید به وسیله تمام دستگاه های مسوول انجام گردد و اینطور نباشد که شهرداری تهران بخشی از دست فروشان را ساماندهی کند و بعد با مهاجرت دوباره دست فروشان از شهرهای دیگر روبرو شویم. بسیاری از دست فروشان تهرانی نیستند و از شهر و شهرستانهای اطراف می آیند.

*امروزه در همه جهان کشورهایی که توانسته اند دست فروشی را مدیریت نمایند از ظرفیت بازارهای محلی استفاده می نمایند. ما در تهران 60 بازار محلی داریم که بصورت دوره ای اداره می شوند اما شهری مثل تهران احتیاج به 500 الی 600 بازار محلی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "افشاگری یک مدیر شهری درباره دستفروشان غیرواقعی ، استخدام دستفروش با روزی 800 هزار تومان! ، یک نفر 80 بساط دستفروشی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری یک مدیر شهری درباره دستفروشان غیرواقعی ، استخدام دستفروش با روزی 800 هزار تومان! ، یک نفر 80 بساط دستفروشی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید