تیموریان: بازی های اصلی تیم ملی از مرحله بعد آغاز می گردد

به گزارش وبلاگ بروز، کاپیتان تیم ملی فوتبال گفت: ما باید سه امتیاز بازی با عمان را بگیریم، اما بازی های اصلی تیم ملی از مرحله بعد آغاز می گردد.

تیموریان: بازی های اصلی تیم ملی از مرحله بعد آغاز می گردد

به گزارش وبلاگ بروز، آندرانیک تیموریان در مورد آخرین وضعیت تیم ملی پیش از بازی با عمان گفت و گویی را با سایت فدراسیون فوتبال انجام داده است که در زیر می آید:

شما از دیروز به تمرینات تیم ملی اضافه شدید و با تیم تمرین کردید. چه ارزیابی از اردوی امارات تیم ملی دارید؟

بعد از بازی در لیگ ستارگان قطر خیلی سریع به تیم ملی اضافه شدم و دیروز اولین جلسه تمرینی ام را با تیم ملی انجام دادم. فکر می کنم اردوی خوبی بوده و با این اردو می توانیم به خوبی آماده بازی با عمان شویم. امیدوارم بازی خوب و رو به جلویی مقابل عمان انجام دهیم و صعودمان را به مرحله بعد با این بازی مسجل کنیم.

از آخرین بازی تیم ملی برابر عمان حدود سه سال می گذرد. البته شما در آن بازی حضور نداشتید و حتماً می دانید 10 سال است پیروز نشده ایم این تیم را شکست بدهیم. آیا فکر می کنید در این بازی پیروز به شکست عمان شویم؟

تیم های حوزه خلیج فارس مثل عمان، بحرین، امارات، قطر و عربستان برابر ایران به شیوه دیگری بازی می نمایند. در رویارویی های ما با این تیم ها مسائل تاریخی خیلی دخیل نیست و همه این تیم ها همواره انگیزه دارند بهترین عملکردشان را مقابل ایران به عنوان تیم اول آسیا به معرض نمایش بگذارند. شاید برای مردم عجیب باشد که ما 10 سال است عمان را نبرده ایم، اما در فوتبال روز جهان خیلی از تیم های بزرگ هستند که نتوانسته اند سالیان سال مقابل حریفان شان به پیروزی برسند و این یک اتفاق طبیعی است. به بازی با عمان بدین شکل نگاه می کنیم که این بازی سه امتیاز دارد و هر تیمی ببرد وضعیتش در جدول رده بندی گروه بهتر می گردد.

بازی های اصلی تیم ملی از مرحله بعد شروع می گردد و ما باید سه امتیاز این بازی را با یاری خدا بگیریم. نباید فراموش کنیم عمان تیم خوبی است و در کشور خودش هم بازی می نماید. حتماً بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود. تماشاگران عمانی حتماً به استادیوم می آیند، همان طور که تماشاگران ما همواره در استادیوم آزادی کنارمان هستند. امیدوارم با یک بازی خوب، تماشاگرپسند و منطقی مقابل عمان بازی کنیم. تیم ملی ایران برای خودش چارچوبی دارد و همه چیز در آن با برنامه ریزی سرمربی تیم ملی از قبل تعیین است، بنابراین باید هر آنچه سرمربی تیم و کادر فنی از بازیکنان می خواهند در زمین اجرا گردد.

جوان های تیم ملی برای بزرگ ترها احترام خاصی قائل هستند و از آن طرف هم در اردو می بینیم بازیکنان قدیمی احترام جوان ترها را دارند. در این خصوص چه نظری دارید؟

از روز اولی که به تیم ملی بزرگسالان آمدم همواره احترام دیدم، چه آن زمانی که سن کمی داشتم، چه حالا که جزو قدیمی ها محسوب می شوم. چون خودم آن فضا را دیده ام، دوست دارم همه به بازیکنان جوان احترام بگذارند. این بازیکنان جوان، بازیکنان مستعدی هستند، ولی هنوز خیلی کار دارند. تعداد بازی هایی که برای تیم ملی انجام داده اند خیلی زیاد نیست، اما آنها با عملکرد خوب شان در لیگ برتر توانسته اند نظر سرمربی تیم ملی را جلب نمایند.

امیدوارم این جوان ها بتوانند روند رو به رشدشان را ادامه دهند. آنها باید بدانند در این فوتبال پستی و بلندی زیاد بوده و اتفاقات خوب و بد زیاد می افتد. بازیکنان جوان تیم ملی باید از این اتفاقات درس بگیرند و از قدیمی های تیم ملی یا کسانی که خداحافظی نموده اند سؤال نمایند، بازی های شان را ببینید و از آنها یاد بگیرند و برای پیراهن تیم ملی ارزش زیادی قائل باشند. اگر این کار را انجام دهند این موضوع هم برای خودشان خوب خواهد بود و هم برای فوتبال ایران. تیم ملی اکنون پوست انداخته و بازیکنان خیلی خوبی به تیم ملی اضافه شده اند، بنابراین به جرأت می توانم بگویم همه این جوان ها بازیکنان بسیار خوبی هستند، اما در نهایت 11 بازیکن بازی می نمایند و مطمئناً در آینده فرصت بازی هم به همه آنها خواهد رسید.

شما به عنوان کاپیتان تیم ملی فکر می کنید این جوان ها برای بهتر شدن به چه چیزی احتیاج دارند؟

تمرین، تمرین و تمرین اولین چیزی است که بازیکنان جوان باید انجام دهند. باید طرز فکرشان به گونه ای باشد که به جای اینکه فوتبال شغل شان باشد، عشق شان محسوب گردد. اگر بازیکنی بخواهد از زاویه یک شغل به فوتبال نگاه کند، دیر یا زود این کار را رها می نماید، اما اگر انسان با عشق دنبال چیزی برود، دل کندن از آن کار بسیار سختی می گردد. امیدوارم بتوانند با عشق فوتبال را دنبال نمایند و همواره فکرشان روی روزهای خوب فوتبال متمرکز باشد.

وی اضافه نمود: روزهای بد هم در فوتبال هست اما بیشتر به جای نگاه کردن به روزهای بد به روزهای خوب فوتبال نگاه نمایند و مطمئن باشند دیر یا زود به ترکیب تیم ملی می رسند. آنها سرمایه این ممکلت هستند و می توانند دل 80 میلیون ایرانی را شاد نمایند. خودم سال 2004 یا 2005 بود که با مربی به نام برانکو ایوانکوویچ بازیهای ملی ام را شروع کردم. واقعا شرایط در تیم ملی برای حضور بازیکنان جوان در آن دوران سخت بود. تیم ملی آنقدر بازیکن بزرگ داشت که کم سابقه ترینشان حداقل 5 سال سابقه بازی در تیم ملی را داشت. برانکو آن زمان به جوانها اعتقاد داشت و به آنها بازی داد. یکی از این بازیکنان من بودم که برای اولین بار 5 دقیقه مقابل تیم کویینز پارک رنجرز انگلیس بازی کردم. بعد آن مقابل لیبی بازی کردم و آهسته، آهسته وارد ترکیب تیم ملی شدم.

خیلی زجر و سختی کشیدم و کوشش کردم بتوانم برای تیم ملی بازی کنم. هم پستی های خیلی خوبی داشتم و با آنها رقابت می کردم. در حال حاضر دید سرمربی تیم ملی در این خصوص خیلی باز است. فوتبال ایران بازیکنان جوان مستعد زیادی دارد و سرمربی تیم ملی در نهایت می تواند 25 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کند، بنابراین شانس بازیکنان جوان برای حضور در تیم ملی خیلی زیاد است. این بازیکنان باید سرشان را بالا بگیرند و به خودشان ببالند که می توانند در تیم ملی بازی نمایند، چون شاید 5 هزار بازیکن در فوتبال ایران حضور داشته باشد، اما در نهایت 25 نفر به تیم ملی می رسند. این لطفی است که خداوند شامل حال ما نموده است. امیدوارم با عشق فوتبال را دنبال نمایند، چون یک روز سرشان را بر می گردانند و می بینند که سن شان به 35 سال رسیده و آن زمان دیگر زمانی برای فکر کردن نیست.

الان شرایط بسیار خوبی برای بازیکنان جوان فراهم است.کی روش همه چیز را در تمرینات زیر نظر دارد و بعد تمرین هم فیلم عملکرد بازیکنان را چند بار تماشا می نماید و به آنها شانس می دهد، چون او دوست دارد این بازیکنان جوان جلسه به جلسه پیشرفت نمایند. امیدوارم مثل 10 سال پیش بازیکنان ایرانی به تیم های خوب اروپایی بروند. متأسفانه به خاطر مسائل پخش تلویزیونی لیگ فوتبال ایران به خوبی دیده نمی گردد. شما دیدید که تیم ایران در جام جهانی جهان را شگفت زده کرد، بنابراین این موضوع نشان می دهد فوتبال ایران پتانسیل بزرگی دارد. همان طور که اشاره کردم جوانان خوبی داریم، اما من از آنها می خواهم که هر چه قدر بزرگ هستند همان قدر هم بیرون زمین افتاده باشند و هیچ وقت خودشان را برتر از افراد دیگر ندانند.

حضور در ام صلال چه تفاوتی با الخریطیات؟

ام صلال هفت یا هشت سال است که به لیگ ستارگان آمده است. البته الخریطیات هم واقعاً تیم خوبی بود. ام صلال تیم خوبی است و تاکنون از چهار بازی هفت امتیاز کسب نموده ایم. در حال حاضر شرایط تیم ما عادی است، البته کمی هم بدشانسی آوردیم و دو گل آفساید برابر الریان و السد خوردیم. البته این اشتباهات داوری همه جا هست و گریبانگیر همه تیم ها می گردد. شکر خدا شرایط ما خوب است و در رده هفتم جدول قرار گرفته ایم. تیم ما این پتانسیل را دارد که بالای جدول بماند.

آیا می توانید سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنید؟

از لیگ قطر دو تیم به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان صعود می نمایند و دو تیم دیگر به پلی آف می روند. ما کوشش می کنیم به لیگ قهرمانان برویم. شاید شانس ما خیلی زیاد نباشد، اما کوشش می کنیم به آن صندلی برسیم.

منبع: تسنیم

به "تیموریان: بازی های اصلی تیم ملی از مرحله بعد آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیموریان: بازی های اصلی تیم ملی از مرحله بعد آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید