نگرانی ها درباره برنامه کاهش تعداد اتوبوس ها به مرکز تاریخی رم

به گزارش وبلاگ بروز، مقامات گردشگری شهر رم در پروژه ای نو قصد دارند تعداد اتوبوس هایی که به مرکز تاریخی شهر تردد دارند، کاهش دهند و همین موضوع نگرانی هایی را برای گردشگری این شهر به وجود آورده است.

نگرانی ها درباره برنامه کاهش تعداد اتوبوس ها به مرکز تاریخی رم

مقامات گردشگری شهر رم در پی کاهش تردد اتوبوس ها به یک سوم در مرکز تاریخی شهر هستند که قطعا به بخش گردشگری گروهی شبانه در رم (به ارزش بیش از 1.65 میلیارد یورو) ضربه خواهد زد.

انجمن گردشگری اروپا آمار و ارقام نوی منتشر نموده است که ارزش و حجم بخش سفرهای تفریحی شبانه رم را نشان می دهد، به طوری که سهم اعضای انجمن گردشگری اروپا به تنهایی بیش از 1.8 میلیون نفر در طول سال از مرکز تاریخی رم بوده است.

مطالعه دیگری در زمینه اتوبوس های گردشگری در رم اجرا شده است که نشان می دهد میانگین تعداد اتوبوس ها در منطقه C در هفته معادل 600 اتوبوس (یعنی به طور میانه روزی 85 اتوبوس) است. در برنامه های نو قرار است تعداد این وسایل نقلیه در منطقه C به 30 اتوبوس در روز کاهش یابد.

انجمن گردشگری اروپا و اعضایش (تعداد زیادی از آن ها در رم به ارائه خدمات می پردازند) و همینطور اپراتورهای تور که تور ایتالیا را در برنامه خود دارند، خواهان تعلیق این برنامه های نو تا زمانی شده اند که مدارک و شواهد کافی برای مزیت و سودمندی این برنامه ها ارائه گردد یا تا زمانی که راهکارهای بهتری با مزایای بلند مدت برای جامعه محلی، کسب و کارهای و بازدیدنمایندگان پیدا گردد.

نگرانی های جدی در خصوص عملی بودن این طرح نو و نیز آسیب های احتمالی آن وجود دارد. ماریو بودینی، رئیس انجمن گردشگری اروپا می گوید:

اگر رم باعث دردسر گردد، جایگاهش به عنوان دروازه ای برای سفر به سایر نقاط ایتالیا به خطر می افتد. اگر اولین بازدید مسافران از یک مقصد رضایت بخش و مطلوب نباشد، احتمال اینکه بخواهند برای بار دوم به این کشور سفر نمایند، خیلی کم می گردد. در حال حاضر گزارش هایی دریافت نموده ایم که بعضی اپراتورها در حال کاهش دادن حجم مسافران خود برای سال 2020 هستند و بخش هایی از برنامه های آینده خود را لغو خواهند کرد. به نظر ما بهتر است تا پیدا کردن راهکاری نو، رم از اجرای این برنامه نو برای اتوبوس ها صرفنظر کند.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com

به "نگرانی ها درباره برنامه کاهش تعداد اتوبوس ها به مرکز تاریخی رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی ها درباره برنامه کاهش تعداد اتوبوس ها به مرکز تاریخی رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید