ابوظبی، شهر جاذبه های سنتی و مدرن

به گزارش وبلاگ بروز، وقتی که به امارات متحده عربی سفر می کنید، این را به خاطر بسپارید که در این امیرنشین جاذبه هایی بسیار فراتر از دبی برای دیدن وجود دارد. ابوظبی، پایتخت امارات، پر از جاذبه های خارق العاده ای است که تمامی گردشگران را شگفت زده می کند.

ابوظبی، شهر جاذبه های سنتی و مدرن

ابوظبی با داشتن هر چیزی، از تجربه های فرهنگی گرفته تا فرصت های عالی خرید، شهری ایده آل برای مسافران است و به آن ها شانسی برای درک بهتر امارات را می دهد. لازم به ذکر است که در این میان مراکز خرید ابوظبی یکی از پربازدیدترین مکان های این شهر به شمار می رود.

این مقاله سعی دارد پربازدیدترین جاذبه های ابوظبی را به شما معرفی کند.

1. مسجد عظیم شیخ زاید

بدون شک، اینجا زیباترین مسجد در سراسر امارات متحده عربی است. مسجد عظیم شیخ زاید (Sheikh Zayed Grand Mosque) به روی بازدیدکنندگان باز بوده و به آن ها فرصتی برای آشنایی بیشتر با اسلام و همچنین تماشای این شگفتی معماری را می دهد. هر متر از این سازه، جلوه ای نفس گیر است. دیوارها و کف مسجد با مرمر خالص ساخته شده و با سنگ های رنگی تزئین شده اند.

2. جزیره صیر بنی یاس

ابوظبی میزبان چندین جزیره است که در آن سوی خشکی واقع شده اند و جزیره صیر بنی یاس (Sir Bani Yas Island) احتمالاً جذاب ترین آن ها باشد. مسافران می توانند در این جزیره به سراغ اقامت در هتل لوکس آنانتارا صیر بنی یاس (Anantara Sir Bani Yas) بروند و در برنامه های تفریحی متعددی نظیر تیراندازی و سوارکاری شرکت کنند.

محبوب ترین جاذبه های این جزیره، تور سافاری در پارک حیات وحش عرب است. در این پارک هزاران حیوان آزادانه مشغول دویدن هستند و به گردشگران نگاه می کنند.

3. کاخ امارات

کاخ امارات (Emirates Palace) که عنوان یکی از لوکس ترین هتل های جهان را یدک می کشد، از مهم ترین جاذبه هایی است که هرکسی به هنگام سفر به ابوظبی باید از آن دیدن کند. این هتل که رقمی در حدود 3 میلیارد دلار صرف ساخت آن شده، سومین هتل گران قیمت جهان از نظر ساخت محسوب می شود.

میهمانان می توانند با رزرو جا در یکی از رستوران های کاخ امارات، وارد این هتل شوند و از منوی لاکچری آن و حتی یک فنجان کاپوچینوی طلا، با ورق هایی از جنس طلای خوراکی، لذت ببرند.

4. دهکده تاریخی

برای گردشگرانی که به دنبال درک بهتر فرهنگ اماراتی و آشنایی با سبک زندگی سنتی در امارات قدیم هستند، دهکده تاریخی ابوظبی مکانی ایده آل است. این دهکده در قالب یک موزه روباز، فرصتی برای نمایش هر چیزی، از چادرهای بافته شده از جنس پشم بز تا یک آتش برای پخت غذا است و گردشگران را غرق در فرهنگ محلی می کند. این دهکده تاریخی حتی میزبان کارگاه های آموزشی با حضور زنان و مردانی است که هنرهایی چون سفالگری و نخ ریسی را به نمایش می گذارند.

5. باغ وحش امارات

تمام حیوان دوستان باید راهی باغ وحش امارات شوند. این مکان که در سال 2008 تأسیس شد، اولین باغ وحش خصوصی در امارات است و به بازدیدکنندگان از هر سنی اجازه می دهد تا از حیوانات شگفت انگیز دیدن کنند و به آن ها نزدیک شوند. این باغ وحش به بچه ها در مورد حیوانات آموزش می دهد و حتی دارای بخشی برای نوازش حیوانات از سوی بچه ها است. گونه های مختلف حیوانات نظیر مارها، فلامینگوها و زرافه ها در این باغ وحش زندگی می کنند.

6. بازار مرکزی ابوظبی

یکی از مهم ترین جنبه های سفر، بردن سوغاتی به خانه برای اعضای خانواده و دوستان است. بازار مرکزی ابوظبی یکی از بهترین مکان های شهر برای سوغاتی محسوب می شود. این بازار که ظاهری شبیه به یک بازار سنتی عربی با دیوارها و سقفی از جنس چوب دارد، میزبان چندین مغازه سنتی است که هر چیزی، از پارچه گرفته تا ادویه، می فروشند. مسافران حتماً باید برای خرید مقداری سوغاتی، پیش از بازگشت به خانه، سری به این بازار بزنند.

7. جهانی فراری

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های ابوظبی، جهانی فراری است. این تم پارک که از برند مشهور فِراری الهام گرفته شده، مکان ایده آلی برای حضور همراه با خانواده محسوب می شود. در این پارک هر چیزی، از اسباب بازی های مخصوص بچه ها گرفته تا نمایشگاه های خودرو، برای هر سلیقه ای وجود دارد. بااین حال، شهرت اصلی جهانی فراری به خاطر میزبانی از سریع ترین ترن هوایی جهان با نام فرمولا روسا (Formula Rossa) است. این ترن هوایی قادر است تا تنها در 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 240 کیلومتر بر ساعت برسد.

8. یاس مال

خرید یک سرگرمی عظیم در امارات است، بنابراین تعجبی ندارد که ابوظبی از بهترین مال های سراسر کشور میزبانی کند. یکی از این مال ها، یاس مال نام دارد. این مال در جزیره یاس واقع شده و وسعتی در حدود 23 هکتار دارد. یاس مال با میزبانی از رستوران ها و فروشگاه های متعدد و همچنین یک سینما، برای تمامی اعضای خانواده ایده آل است. بهترین ویژگی این مرکز خرید، ارتباط آن با جهانی فراری است. درنتیجه گردشگران می توانند پس از دیدار از پارک جهانی فراری، برای صرف شام و خرید وارد مرکز خرید یاس مال شوند.

9. پیست یاس مارینا

اگر عاشق سرعت هستید، پیست اتومبیل رانی یاس مارینا مکانی رؤیایی برای شماست. این پیست که هرساله میزبان آخرین مرحله از مسابقات فرمول یک است، در میان علاقه مندان به جهانی سرعت شهرت فراوانی دارد. بازدیدکنندگان می توانند در این پیست از نزدیک شاهد رقابت خودروها با یکدیگر باشند و حتی یک خودرو اجاره کرده و در پیست دور بزنند. اگر علاقه ای به جهانی خودروها ندارید، می توانید در برنامه های سلامتی این پیست نظیر دوومیدانی و دوچرخه سواری شرکت کنید.

10. جزیره زایا نورای

گاهی اوقات، زندگی شهری خسته کننده می شود و افراد نیاز دارند تا برای مدت یک روز از ترافیک و زندگی پرهیاهوی پایتخت فاصله بگیرند. جزیره زایا نورای مکان ایده آلی برای استراحت در یک ساحل اختصاصی، در فاصله ای اندک تا سواحل ابوظبی، است. این جزیره هتل لوکس خود را دارد و بازدیدکنندگان می توانند شب یا صرفاً روز خود را در آن بگذرانند. این هتل چیزی فراتر از یک ساحل دارد و با میزبانی از چندین استخر، مکان ایده آلی برای استراحت مسافران محسوب می شود.

11. پارک آبی یاس

هرکسی به خوبی می داند که امارات در فصل تابستان به شدت گرم است. همین امر باعث می شود که بیشتر تفریحات در فضای باز در این زمان از سال به یک کابوس تبدیل شوند. بااین حال، ابوظبی دارای مکان مخصوصی است که مسافران می توانند در هر فصلی از سال در آن آب تنی کرده و احساس طراوت و نشاط کنند. پارک آبی یاس با داشتن سرسره هایی مناسب برای هر سنی و همچنین گزینه های غذایی شگفت انگیز، مکان ایده آلی برای تمامی اعضای خانواده به منظور سپری کردن روزهای گرم سال در ابوظبی است.

12. جنگل های مانگرو

امارات در سراسر جهان به خاطر مناطق کویری آن مشهور است و تپه های شنی عظیم و بی پایان در بیشتر شهرهای این کشور خودنمایی می کنند. بااین حال، ابوظبی در مقایسه با دیگر امیرنشین های امارات دارای جغرافیای متفاوتی است و علاوه بر کویر، جنگل های مانگرو نیز دارد. گردشگران می توانند در این جنگل های مردابی قایق اجاره کرده و علاوه بر پارو زدن در آب و حرکت در میان درختان، فرصتی استثنایی را تجربه کنند.

13. سکوی تماشا در ارتفاع 300 متری

برج های اتحاد به خاطر حضور در فیلم سریع و خشن 7، معروف هستند. اگرچه گردشگران نمی توانند بین این دو برج با خودروهای مسابقه ای به رقابت بپردازند، اما این فرصت را دارند که به طبقه هفتاد و چهارم یکی از این دو برج رفته و از سکوی تماشا در ارتفاع 300 متری به پایین نگاه کنند. افراد در این بالا، بهترین دید ممکن از پایتخت را دارند. این مکان همچنین فرصت خوبی برای نوشیدن یک فنجان چای همراه با دیگر خوراکی های خوشمزه، در کنار تماشای مناظر اطراف است.

14. دو آرنا

یکی از جذاب ترین تفریحات به هنگام سفر، شرکت در معدود رویدادهای شگفت انگیز سالانه است. خبر خوب این است که ابوظبی در تمام طول سال اقدام به برگزاری چندین کنسرت و رویداد موزیکال می کند و دو آرنا (du Arena) میزبان تمامی آن ها است. این محوطه عظیم که عظیم ترین سالن کنسرت شهر محسوب می شود، تا به امروز از خوانندگان مطرحی چون کیتی پری و دیگر هنرمندان مشهور بین المللی میزبانی کرده است. خوب است تا قبل از سفر به ابوظبی، برنامه های آینده این مرکز فرهنگی را بررسی کنید.

15. جاده کورنیش

وقتی که در ابوظبی هستید، سفر شما بدون دیدار از جاده کورنیش کامل نخواهد شد. این جاده 8 کیلومتری که در امتداد ساحل شهر قرار گرفته است، میزبان چندین رستوران شگفت انگیز است. اما برترین جاذبه جاده کورنیش، ساحل عمومی و زیبای آن است. ساحل کورنیش که به سه بخش ساحل خانوادگی، ساحل عمومی و ساحل مجردها تقسیم می شود، تمامی نیازهای هرکسی را برآورده می کند و به شما اجازه می دهد تا با استراحت در این مکان به میزان کافی ویتامین D جذب کنید.

16. مارینا مال

این مرکز خرید 235,000 مترمربعی به افراد اجازه می دهد که تا سر حد مرگ خرید کنند. مجموع مساحت این مرکز خرید به اندازه 44 زمین فوتبال است و با فضای کافی و گزینه های فراوان، خریدی رؤیایی را به خریداران تضمین می دهد. مارینا مال که میزبان هر چیزی، از فروشگاه های طراحی و مد گرفته تا فست فود، است، با میزبانی از 400 فروشگاه مختلف مکانی مناسب برای افرادی است که عاشق خرید هستند.

17. موزه لوور شعبه ابوظبی

ابوظبی به تازگی یک جاذبه شگفت انگیز دیگر را به فهرست طویل جاذبه های خود افزوده است. موزه لوور شعبه ابوظبی در اواخر سال 2017 درهای خود را به روی عموم گشود و بیش ازپیش به این شهر حال و هوای هنری و فرهنگی بخشید. ساختمان موزه لوور با معماری زیبا و شگفت انگیز آن، در نوع خود یک اثر هنری محسوب می شود. بااین حال، معماری این سازه، در مقایسه با آثار هنری نگهداری شده در موزه، هیچ است. این موزه که حالا شهرت بین المللی دارد، یکی از مهم ترین جاذبه های ابوظبی برای تمامی هنر دوستان است.

18. بیمارستان شاهین ابوظبی

هیچ کس دوست ندارد که در ایام تعطیلات و سفر، از یک بیمارستان دیدن کند. البته مگر اینکه این دیدار از بیمارستان شاهین ابوظبی باشد. این مکان از چشم تمامی گردشگران به دور است، اما این جاذبه پنهان درواقع یکی از محبوب ترین نقاط شهر برای گردشگران به شمار می آید. بازدیدکنندگان از گردش در این بیمارستان به منظور درک بهتر ارتباط میان شاهین ها و فرهنگ اماراتی استقبال می کنند. این بیمارستان بهترین فناوری ها و خدمات مراقبتی برای درمان شاهین ها در منطقه را دارد.

19. قصر الحصن

برای اینکه بفهمیم کشور امارات در حال حاضر در چه جایگاهی قرار گرفته است، مهم است که منشأ و خاستگاه آن را به خوبی درک کنیم. قصر الحُصن یکی از حیاتی ترین جاذبه های ابوظبی است و زادگاه نمادین این شهر محسوب می شود. این دژ در دهه 1760 ساخته شده و اولین بنای دائمی از جنس صخره ها و سنگ های دریایی ابوظبی است. قصر الحُصن در گذشته و برای چندین نسل خانه خاندان سلطنتی آل نهیان بود. همین امر باعث شده تا اهمیت این بنا در تاریخ امارات بیشتر شود.

20. کوه حفیت

وقتی که ساکنان ابوظبی از زندگی و هیاهوی شهری خسته می شوند، به دنبال جایی برای کمی استراحت و دور شدن از شلوغی می گردند. کوه حفیت بلندترین نقطه در ابوظبی است و در منطقه العین قرار گرفته است. اینجا مکان ایده آلی برای تنفس هوای پاک، لذت بردن از مناظر کوهستانی و برپا کردن چادر است. کوه حفیت ثابت می کند که جاذبه های طبیعی ابوظبی نیز دستکمی از شگفتی های ساخت دست بشر در این شهر ندارند.

منبع: گردشبان

به "ابوظبی، شهر جاذبه های سنتی و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوظبی، شهر جاذبه های سنتی و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید