سفر به هلند ، کشور زیبای گل ها و کانال ها

به گزارش وبلاگ بروز، کشور هلند Netherlands، تنها کشور گل لاله و سرزمین آسیاب های بادی نیست، بلکه جاذبه ها و نقاط خیره نماینده متعدد دیگری دارد که در سفر به این کشور، نمی بایست بازدید از آن ها را از دست بدهید. جاهای تماشای هلند آنچنان زیاد هستند که بیشتر از یک هفته برای بازدید از آن ها و تحسین فرهنگ این کشور وقت احتیاج خواهید داشت. بسیاری از کسانی که سفر به هلند و لذت بردن از جاهای تماشای هلند را انتخاب می نمایند، تمامی توجه خود را به سمت شهر آمستردام Amsterdam، مرکز درخشنده این کشور با موزه ها و گالری های هنری آن سوق می دهند، در حالیکه تعداد بسیار زیادی شهر و روستای زیبا و افسونگر در این کشور کوچک اما دلربا وجود دارند که می بایست حتما در سفر به هلند از آن ها تماشا کنید و از آنجایی که این کشور خیلی مسطح است، می توانید به روش هلندی ها که بسیار آسان است، به تماشا این همه زیبایی بروید: با دوچرخه. بنابراین سفر کردن در این کشور آسان است در عین حال، تمامی جاذبه های گردشگری آمستردام ارزش بازدید کردن و وقت گذاشتن را دارند. در این نوشتار، راهنمای سفر به هلند را به شما ارائه می کنیم و در خصوص بهترین جاهای تماشای آمستردام و نقاط تماشایی آن، اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم. اگر قصد سفر به هلند را دارید، حتما قبل از آغاز سفر و انجام برنامه ریزی، این مطلب را بخوانید.

سفر به هلند ، کشور زیبای گل ها و کانال ها

کانال های آب آمستردام

اگر کانال های آب آمستردام که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آمستردام هستند را نبینید، انگار اصلا به هلند سفر ننموده اید. این کانال ها بخشی جدایی ناپذیر و غیر قابل چشم پوشی از این شهر هستند، دقیقا مانند شهر ونیز و کانال های آب مشهورش. زمانی را که هر بازدید کننده این شهر به گشت و گذار در کانال های فوق العاده آن می پردازد، به خاطره جاودان و ماندنی تمام عمرش تبدیل خواهد شد. در یک تور قایقی شرکت کنید یا سوار تاکسی های آبی شوید تا به بیشتر جاذبه های گردشگری آمستردام از جمله موزه ها و گالری های هنری مهم این شهر دسترسی پیدا کنید، اما با یک گشت و گذار ساده و پیاده روی در خیابان های ساکت و کوچکی که در کناره کانال ها قرار گرفته اند، چیزهای جالب زیادی برای دیدن و تجربه کردن وجود دارد. مثلا با پیاده روی در کوچه پس کوچه های اطراف کانال ها، می توانید کافه های قشنگ و فروشگاه های جالبی پیدا کنید. یکی از جاهای دیدنی آمستردام، محله Grachtengordel با پل های کوچک و متعددش و خانه های بسیار زیبای قرن هفدهمی است. وقتی در این خیابان های 400 ساله به گشت و گذار می پردازید، از دیدنی نمونه های بی شماری از معماری زیبا، بوتیک های کوچک، کافه ها، هتل ها و بعلاوه باغ های رنگارنگ و چشم نواز لذت خواهید برد. حتی ممکن است که در پشت بعضی از بناهای موجود در این خیابان ها و کوچه ها به حیاط های بسیار زیبا و دیدنیی برخورد کنید.

موزه ونگوگ Van Gogh

موزه ونگوگ Van Gogh یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آمستردام بوده که به نام یکی از بزرگترین و عالی ترین هنرمندان جهان نامیده شده است. ونگوگ علاوه بر نقاشی هایش، به خاطر نامه ها و طراحی هایش و البته خلق بیش از صدها اثر هنری در طول عمر کوتاه هنری معروفیت دارد. این گالری و موزه تاثیر گذار که نمایشگر بزرگترین کلکسیون نقاشی های ونگوگ در جهان به شمار می رود، به طور ویژه ساخته شده که بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 نامه این هنرمند را در کلکسیون بزرگ خود به نمایش بگذارد. آثار هنرمندان هم عصر ونگوگ نیز در این موزه که یکی از برترین جاذبه های گردشگری آمستردام هست، به نمایش گذاشته شده اند. بازدید از موزه ونگوگ Van Gogh مانند قدم گذاشتن در زندگی این هنرمند است. این موزه در میان موزه های برتر هنری در جهان، رتبه سی و پنجم را به خود اختصاص داده و هر ساله حدود یک و نیم میلیون بازدید کننده را به خود جذب می نماید. اگر تنها به میزان بازدید از یک موزه هنری عالی در هلند زمان دارید، از این موزه که یکی از جاهای دیدنی آمستردام به شمار میرود، دیدن کنید.

آسیاب های بادی Kinderdijk

دقیقا در کنار رودخانه نورد River Noord و مابین شهر رتردام و شهر دوردرخت قرار گرفته است. نام این دهکده از واقعه ای گرفته شده که در سال 1421 رخ داده است. در این سال و در روز سنت الیزابت، سیلی رخ داد که در طی آن، گهواره یک بچه را در حالی که به یک سد کوچک گیر نموده بود، پیدا کردند. این دهکده بخاطر آسیاب های بادی که قدمت آن ها به قرن هجدهم میلادی می رسد، معروفیت دارد. نوزده آسیاب بادی Kinderdijk که بین سال های 1722 و 1761 ساخته شده و هم اکنون جز لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند، بزرگترین تمرکز آسیاب های بادی در هلند هستند. این بناهای باشکوه با پره های 92 فوتی که در اصل برای خشک کردن باتلاق های منطقه ساخته شده اند، از ماه آوریل تا اکتبر به روی عموم آزاد هستند، بویژه در روز ملی آسیاب بادی Mill Days که تمامی پره های آن ها حرکت می کنند.

باغ های کوکنهوف Keukenhof

از باغ های کوکنهوف Keukenhof یا همان باغ های اروپا که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آمستردام هست، دیدن کنید و شگفت زده شوید. برای دیدن لاله های زیبای هلندی در باشکوه ترین حالتشان، به خارج از لیس Lisse که باغ های کوکنهوف Keukenhof یا باغ های اروپا در آن واقع شده اند، بروید. هیچ جایی برای لذت بردن از این زیبایی، به خوبی و چشم نوازی Keukenhof یا همان باغ اروپا Garden of Europe نیست. در بخش های خارجی شهر Lisse، در جایی که با عنوان کشور هلند شناخته می شود، باغ Keukenhof که با بیش از 283 هزار متر مربع زمین پر از گل و درخت، بزرگترین باغ عمومی جهان است، قرار گرفته است. بازدید از این باغ ها که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آمستردام به شمار میرود، برای عموم آزاد است و این باغ ها در کنار رستوران های عالی، پاسیوهای آفتابی و نمایشگاه های جالب و البته بیش از 700 نوع گل لاله، محل برگزاری بزرگترین شوی روباز گل در جهان به شمار می روند. جذابیت باغ Keukenhof در تنوع بی خاتمهی رنگ های آن نهفته است که به خاطر گرم خانه های بزرگ و مجهز آن، تقریبا در تمامی طول سال بدین گونه می ماند. در این گرم خانه ها و گلخانه های زیبا، می توانید ردیف های بی خاتمه از گل های لاله را به همراه هزاران گل سنبل، گل زعفران و گل نرگس دیدن کنید. این چشم انداز ها بی نظیر از انواع گل ها باعث می شوند تا بازدید نکردن از باغ های کوکنهوف Keukenhof در طول سفر به هلند یک امر محال و غیر ممکن باشد.

موزه Rijksmuseum

اگر در پی مکانی برای آشنایی هرچه بیشتر با همه چیز در خصوص کشور هلند هستید، موزه Rijksmuseum برترین نقطه این کشور برای این کار به شمار می رود. در این موزه که یکی از برترین جاذبه های گردشگری آمستردام به شمار میرود، همه چیز از تاریخ تا هنر و فرهنگ موجود است و می توانید همه این ها را یکجا در سفر به هلند بیاموزید. این موزه که در آمستردام واقع شده، از سال 1809 میلادی در حال جمع کردن کلکسیون آثار هنری نایاب و آنتیک بوده، بنابراین باعث تعجب نیست که کلکسیون وسیع آن که یکی از جاهای دیدنی هلند به شمار میرود، امروزه دارای نزدیک به هفت میلیون اثر هنری از جمله 5000 نقاشی در بیش از 250 سالن مختلف است و بعلاوه یک کتابخانه وسیع با 35000 کتاب. به غیر از کلکسیون منحصر بفرد آثار قدیمی، این موزه گستره بزرگی از توسعه هنر و فرهنگ در کشور هلند را به نمایش می گذارد، به خصوص صنایع دستی هلندی، مجسمه های قرون وسطایی و هنر مدرن. خودتان را آماده کنید که بیشتر روز خود را یا شاید هم روزهای بیشتری را به گشت و گذار در میان گنجینه های بی خاتمه این موزه بگذرانید. حتما برای بازدید از این موزه برنامه ریزی کنید و سعی کنید چندین ساعت از سفر به هلند خود را به آن اختصاص دهید تا زمان کافی برای گشت و گذار در آن را داشته باشید.

پارک ملی هوگ ولوو Hoge Veluwe National Park

ممکن است از فهمیدن این که کشوری مانند هلند، دارای یکی از پر تنوع ترین پارک های ملی جهان است، شگفت زده شوید. بزرگترین پارک ملی هلند، پارک ملی هوگ ولوو Hoge Veluwe National Park است. این پارک ملی که یکی از جاهای دیدنی آمستردام به شمار می آید، نزدیک به 13800 هکتار مساحت دارد و بزرگترین پارک طبیعی حفاظت شده در این کشور و بعلاوه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای مردم محلی و مردم کشورهای دیگر است. این پارک که شامل جنگل های عمیق در بخش شمالی و پارک مجسمه بسیار جالب است، زمانی یک منطقه مخصوص شکار حیوانات بوده و هم اکنون خانه امن تعداد زیادی گوزن کوچک سرخ رنگ است. حفاظت شده ترین بخش این پارک شامل ناحیه ای از تپه های شنی پراکنده با جنگل های کوچک و یخرفت هایی با ارتفاع 330 فوت هست. این منطقه که به عنوان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی هلند نیز شناخته شده، بعلاوه منطقه ای محبوب برای دیدنی پرندگان، صخره نوردی و دوچرخه سواری به شمار میرود.

موزه آن فرانک Anne Frank

موزه آن فرانک Anne Frank نقطه ای از شهر آمستردام Amsterdam است که می بایست حتما از آن بازدید کنید. آن فرانک یک دختر استثنایی بود که در کانال آب پرینسنگراخت Prinsengracht، در خانه ای که خانواده اش در تمام طول مدت وقوع جنگ جهانی دوم مخفی شده بودند، کتاب خاطرات مشهور خود را نوشته بود. با وجود اینکه این دختر تنها دو ماه قبل از خاتمه جنگ جهانی کشته شد، میراث او از طریق نوشته هایش که تا به امروز به 51 زبان زنده جهان ترجمه شده اند، تا ابد زنده و باقی خواهد ماند. قسمت پشتی خانه بازسازی شده و به حالت اصلی حفظ شده و یادبودی اندوهبار از بخش تراژیکی تاریخ جهان و شجاعت یک دختر کوچک محسوب می شود، دختری که همچنان الهام بخش مردم در سرتاسر جهان است.

سدهای فوق العاده زیلند Zeeland

استان زیلند Zeeland که در دلتاهای رودخانه راین Rhine، ماس Maas و شلد Schelde واقع شده و یکی از برترین جاهای دیدنی هلند محسوب می شود، از تعداد زیادی جزیره و شبه جزیره تشکیل شده که در جنوب غربی کشور هلند قرار گرفته اند. بیشتر این ناحیه در زیر سطح دریا قرار گرفته است و به همین علت، به سدهای فوق العاده و تکنیک های مدرن جلوگیری از سیل متکی هستند. اگر به این ناحیه سفر کنید، نشانه هایی از پروژه مهندسی شناخته شده ای با عنوان Delta Works را می بینید. این بناهای بزرگ می توانند میزان آبی که از دریای شمال به این منطقه وارد می شود را کنترل کنند. این پروژه شگفت انگیز که شامل سدها، آب گیرها، سدهای بالابر، آب بندها و موانع بزرگ موج های طوفانی هستند، از سوی انجمن مهندسان عمران آمریکا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی هلند اعلام شده اند.

قلعه دوهار Castle De Haar

قلعه دوهار Castle De Haar، در نزدیکی شهر قدیمی دوست داشتنی اوترخت Utrecht، چهارمین شهر بزرگ هلند قرار گرفته و بسیار مناسب یک سفر یک روزه عالی به نظر می رسد. برای ساخت این قلعه خارق العاده که یکی از جاهای دیدنی هلند محسوب می شود و از طریق معمار مشهور هلندی PJH Cuypers طراحی و ساخته شده، به قطعه زمین چنان وسیعی احتیاج بود (250 هکتار) که کل روستای Haarzuilens به جای دیگری منتقل شد تا مقدمات ساخت این قلعه فراهم آید. محل اصلی قلعه در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده و بخش های جدیدتر بنا مربوط به سال 1892 هستند. بازدید از این قلعه که یکی از جاذبه های گردشگری آمستردام به شمار میرود، بسیار مفرح است و ارزش زمان گذاشتن دارد. درون این قلعه، کلکسیون قابل توجهی از اشیای آنتیک، مبلمان، نقاشی و پرده های زیبا وجود دارند، اما این باغ قلعه و ظاهر افسانه ای آن است که جمعیت بازدیدکنندگان را در سفر به هلند به خود جلب می نماید.

بنای تاریخی واکنبرگ Valkenburg

شهر کوچک واکنبرگ Valkenburg، یادآوری برای تاریخ قرون وسطایی کشور هلند است. این شهر در دره گل Geul Valley که یکی از جاهای دیدنی هلند محسوب می شود، واقع شده و یک مقصد محبوب برای تعطیلات مردم محلی به شمار می رود. بنای رمانتیک Valkenburg در دره خوش چشم انداز گل Geul Valley تنها قلعه ساخته شده روی تپه در کشور هلند به شمار می رود. جاذبه های بزرگ دیگر این شهر، غارها و تجهیزات اسپا در Thermae 2000، یکی از بزرگترین موسسات هلند هستند. علاوه بر ویرانه های این قلعه قرن دوازدهمی در Dwingelrots که یکی از جاهای دیدنی آمستردام هست، کلیسای جالب قرن چهاردهمی St. Nicolaaskerk Basilica نیز در همین منطقه واقع شده است. بخش جالب دیگر این شهر، بازار کریسمس Christmas Market مشهور آن است که از میانه ماه نوامبر تا بیست و سوم دسامبر، در غارهای ولوت Velvet Caves برپا می شود، غارهایی که پر از راه های پر پیچ و خم هستند که از قلعه آغاز شده و در قلعه خاتمه می یابند.

منبع: همگردی

به "سفر به هلند ، کشور زیبای گل ها و کانال ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به هلند ، کشور زیبای گل ها و کانال ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید