از بازی های سونیک برتر تا سرانجام جنگ کنسولی؛ بهترین های بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ بروز، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از بازی های سونیک برتر تا سرانجام جنگ کنسولی؛ بهترین های بازی های ویدیویی

10 بازی سونیک برتر در تاریخ بازی های ویدیویی

سونیک، این جوجه تیغی آبی دوست داشتنی، بخشی از خاطرات کودکی بسیاری از ما است. با معرفی شخصیت سونیک، مجموعه بازی هایی شکل گرفت که سال ها به مجذوب کننده ترین شیوه ممکن ما را پای کنسول سگا سرگرم می کرد. محبوبیت سونیک با سرعت سرسام آورش در بازی های رنگارنگ شرکت سگا روز به روزتر افزایش پیدا می کرد و طرفداران بازی های ویدیویی تصور دنیای بدون سونیک برایشان سخت بود. سونیک فقط یک جوجه تیغی پر سرعت در بازی های ویدیویی نبود، بلکه یک چهره شناخته شده و مهم در صنعت تفریح و فرهنگ عامه بود. همچنین به نوعی کننده تمام عیار سگا در مبارزه اش با نینتندو بود. اما از بخت بد، سرعت سرسام آور سونیک به گرد پای پیشرفت سریع صنعت بازی های ویدیویی نرسید و به تدریج با ارائه نسخه های ضعیف از این فرنچایز، سونیک به گوشه ای رانده شد و سگا هم عطای ساخت کنسول های بازی را به لقایش بخشید و دیگر شاهد روزهای درخشان سونیک نشدیم.

جزئیات نوی از گرن توریسمو 7 منتشر شد؛ گیم پلی 35 دقیقه ای آن را تماشا کنید

نوترین نسخه از سری بازی های مسابقه ای گرن توریسمو کمتر از یک ماه دیگر عرضه می شود. حال کمپانی سونی و استودیوی پلیفونی دیجیتال در نوترین قسمت State of Play، تریلری نو از گرن توریسمو 7 منتشر کرده اند و در کنار این تریلر، کازونوری یامائوچی به عنوان خالق این سری، از جزئیات بیشتری درباره بازی پرده برداشت. او گفت: در تاریخ 25 ساله خود، سری گرن توریسمو عشق و احترام جدی خود را به خودروها نشان داده است. علاوه بر این، نسخه هفتم نمایانگر بیست و پنجمین سالگرد این سری و اوج این مجموعه خواهد بود. ما آن را کامل ترین نسخه گرن توریسمو تا به امروز می دانیم. ما گرن توریسمو 7 را طوری طراحی کرده ایم که کسانی که تا به امروز هرگز این گونه بازی ها را تجربه نکرده اند، بتوانند با دنیای عمیق و غنی خودروها آشنا شوند. هدف ما ایجاد یک شبیه ساز رانندگی است که همه بازیکنان بتوانند از آن لذت ببرند. چه از طرفداران قدیمی این مجموعه باشید و چه یک بازیکن نو، فکر می کنم که گرن توریسمو 7 برای همه لذت بخش خواهد بود.

10 بازی ترسناک برتر که بهترین داستان و دنیا را دارند

زمانی که بحث درباره بازی های ترسناک می شود، داستان اهمیت زیادی پیدا می کند. به علت اینکه نمونه های موجود در این سبک نمی توانند تنها با ترساندن ناگهانی به هدف خود برسند. این بحث ترس ناگهانی در فیلم های ترسناک بسیار خوب جواب داده است. این موضوع هم به این علت است که توجه مخاطب بسیار کمتر از گیمرها است. از طرفی فیلم ها هم از بازی ها کوتاه تر هستند. سبک ترسناک در بازی ها باید از ابتدا توجه بازیکن را به خود جلب کند. از طرفی باید بتواند این توجه را تا انتهای بازی نگه دارد. مهم نیست که این بازی 6 ساعت یا 20 ساعت طول بکشد. به طور کلی باید این توانایی را داشته باشد که بتواند همواره مخاطب را هیجان زده کند. یکی از راه های این کار، این است که دنیای بازی را تا جای ممکن ترسناک و مجذوب کننده طراحی کنند. حال یکی دیگر از این کارها می تواند داستان زیبا به همراه توضیحات بسیار در دنیای بازی باشد. چیزی که باعث شود بازیکن در دنیای بازی قرار داشته و بخشی از این تجربه است. حال بیایید تا نگاهی به بازی های ترسناکی بی اندازیم که بهترین دنیا و داستان را داشتند.

نسخه HD عالی رزیدنت اویل 4 در دسترس قرار گرفت

کپ کام یک نسخه بازسازی HD از رزیدنت اویل 4 را در سال 2014 منتشر کرد اما بازسازی رسمی آن ها در مقایسه با کار تیم کوچکی از مادکننده ها که تقریبا هشت سال به طول انجامیده، چیزی نیست. ماد این تیم یعنی پروژه رزیدنت اویل 4 اچ دی (Resident Evil 4 HD Project) اکنون عرضه شده است و فکر می کنم چشمگیرترین ماد بازسازی تا به امروز ساخته شده است. بافت ها و مدل هایی با وضوح بالا جایگزین بافت های قدیمی بازی شده اند و آن ها تلاش زیادی کرده اند تا هم فرم و هم سبک اثر اصلی را تکرار کنند و حتی برای این کار مکان ها و اشیایی را که کپ کام برای کار کردن با بافت ها عکس گرفته بود، ردیابی کرده اند.

10 بازی نید فور اسپید برتر از بدترین تا بهترین

مجموعه نید فور اسپید (Need for Speed) از سال 1994 وجود داشته است. این مجموعه همواره به عنوان یکی از مهم ترین ها در سبک ریسینگ حاضر بوده است. از اولین بازی نید فور اسپید، این بازی ها پیشرفت بسیاری داشتند. با این حال اصالت خود را همواره حفظ کرده و هسته یکسانی داشتند. به این معنا که این مجموعه به شما یک تجربه آرکید را ارائه خواهد داد و قطعا در آن پلیس ها حضور دارند. حال در این لیست ما تصمیم گرفتیم تا بهترین شماره های نید فور اسپید ساخته شده را به شما معرفی کنیم. مشکل اینجاست که بخش های بسیاری از این مجموعه برای دستگاه های نو وجود ندارند. معلوم نیست که آیا برخی از بازی های نید فور اسپید روی قابلیت اجرای بازی های قدیمی ایکس باکس (Backwards Compatibility) موجود خواهند شد یا نه. به علت اینکه لیست این قابلیت چندین جنبه را ندارد. با این حال بخش های بسیاری هستند که هنوز هم گیمرها را جذب خواهند کرد. عناوینی که باعث خواهند شد شما برای مدتی از رانندگی لذت ببرید.

آیا آزادی واقعی در بازی های ویدیویی وجود دارد؟

بهترین احساس به هنگام تجربه بازی های ویدیویی این است که بدانید می توانید هرطور که دلتان می خواهد تفریح کنید؛ اینکه می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید، هر کجا که می خواهید بروید، به هر کسی که دلتان می خواهد تبدیل بشوید و دلتان قرص باشد که بازی بهتان اجازه می دهد هرطور که می خواهید در بستر آن تفریح کنید. اجازه دهید به مثال هایی از آزادی که از آن صحبت می کنم اشاره کنم؛ استفاده از مکانیزم های فیزیکی در افسانه زلدا: نفس وحش (Breath of the Wild) برای دستکاری یک منجنیق، طوری که شما را در دنیای بازی به هر طرف که دلتان می خواهد پرتاب کند.

خداحافظ جنگ کنسولی؛ پلی استیشن و ایکس باکس وارد جنگ محتوایی شده اند

این روزها به نظر می رسد عبارت جنگ کنسولی به پایان جهت خود رسیده. از حدود 25 سال پیش، یک سری از طرفداران متعصب و احتمالا حسود، تاب این مسأله را نمی آورند که نمی توانند برخی بازی های خوب را روی کنسول خودشان تجربه کنند. از همان دوران جامعه گیمرها با همین جنگ ها فضای مسمومی پیدا کرد و اتفاقات زیادی حول محور آن رخ داد. حال برخی از مخاطبان شاید فکر کنند که مایکروسافت به خاطر همین جنگ بچگانه 68.7 میلیارد دلار هزینه صرف کرده تا اکتیویژن بلیزارد را خریداری نماید؛ یا اینکه سونی 3.6 میلیارد دلار پول پرداخت کرده تا بانجی را بخرد. برخی از افراد سؤال می کنند دیگر خبری از Call of Duty روی پلی استیشن نخواهد بود؟ یا نباید منتظر دنباله های دستینی روی ایکس باکس باشیم؟، و شاید فکر کنید همین مسائل نشان می دهد جنگ کنسولی به اوج خود رسیده. اما این طور نیست. در حقیقت، همه اتفاقات اخیر نشان می دهد جنگ کنسولی به پایان عصر خود رسیده و از یک جنگ بزرگتر و تمام عیار رونمایی شده است.

20 بازی انحصاری برتر PS4؛ بهترین نسل پلی استیشن

بازی های انحصاری سونی چیزهایی بودند که موفقیت نسل قبل این شرکت را توجیه می کردند. با وجود اینکه برخی از بازی های انحصاری پلی استیشن برای کامپیوتر هم عرضه شدند، بازهم در همان بازه زمانی توانستند گوی رقابت را در دست سونی بگذارند. نکته مثبت اینجاست که بسیاری از این عناوین برای کنسول پلی استیشن 5 هم موجود هستند. اگر هم نباشند از طریق توانایی اجرای بازی های قدیمی (Backwards Compatibility) قابل اجرا روی کنسول نسل نهمی سونی هستند. قبل از اینکه به لیست بپردازیم باید به نکاتی اشاره کنیم. عناوین ذکر شده به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شدند و به همین علت امکان دارد نمونه هایی روی کامپیوتر هم بعدا عرضه شده باشند. با این حال بازی هایی که روی کنسول ایکس باکس عرضه شدند را حذف کردیم. همچنین نسخه هایذکر شده عناوین کامل هستند. به این معنا که داستان اضافی یا بسته الحاقی در این لیست حضور ندارد.

گرن توریسمو 7 تماما برای خوره های ماشین ساخته می شود

در نمایش مفصل هفته پیش بازی گرن توریسمو 7 (Gran Turismo 7) استودیو پولیفونی دیجیتال بیان نمود که در تلاش است تا بازیکنان را به بهشتی بفرستد که بتوان در آن فرهنگ اتومبیل ها را جشن گرفت و برای این کار آن ها می خواهند روی جزئیات کوچک تمرکز کنند تا بتوانند یک تجربه شبیه ساز اتومبیل رانی دقیق را ارائه دهند. نمایش هفته گذشته پلی استیشن که به صورت کامل به معرفی ویژگی های بازی گرن توریسمو 7 اختصاص داشت، به وضوح نشان داد که توسعه دهندگان این اثر در حال کندوکاو عمیق در قابلیت های کنسول پلی استیشن 5 هستند تا بتوانند تصاویری واقعی و عملکرد عالی به یک گرافیک شبه واقعی در این بازی شبیه ساز اتومبیل رانی که بیش از 400 اتومبیل دارد، دست پیدا کنند.

اطلاعات نوی از Ghostwire: Tokyo منتشر شد؛ تریلر گیم پلی آن را تماشا کنید

بازی اکشن و ماجراجویی گوست وایر: توکیو (Ghostwire: Tokyo) قرار است در ماه آینده میلادی منتشر شود. به تازگی کمپانی بتسدا و استودیوی Tango Gameworks با تریلری نو، نگاهی دقیق تر به گیم پلی و مکانیک های بازی ارائه کرده اند. گوست وایر: توکیو یک بازی اول شخص است که بازیکنان را به چالش می کشد تا به هنرهای Ethereal Weaving تسلط پیدا کنند و از آن در راه شکست دادن هانیا و پیروانش که با عنوان بازتماشامایندگان شناخته می شوند، استفاده کنند. این موجودات ماوراءطبیعی و شیطانی در دنیای خیره کننده بازی پرسه می زنند و اتمسفری ایجاد می کنند که مانند نامه ای عاشقانه به توکیو، کنجکاوی ها و اسرار آن است. گوست وایر بازیکنان را به دنیایی مجذوب کننده و پر از شخصیت هایی از افسانه ها، فولکلور و داستان های ژاپنی منتقل می کند. این داستان ها الهام بخش بسیاری از موجوداتی هستند که با آن ها روبه رو خواهید شد و به بازی طعم یک توکیوی واقعی را می دهند. بازیکنان چشم انداز ها شهری فوق مدرن توکیو را طی می کنند و مکان های نمادین و اسرار پنهان آن ها را کشف خواهند کرد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از بازی های سونیک برتر تا سرانجام جنگ کنسولی؛ بهترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بازی های سونیک برتر تا سرانجام جنگ کنسولی؛ بهترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید