بازگشت هرمیها با پوشش خرید آنلاین؟ ، دریافت حق عضویت سالانه برای یک سرویس رایگان؟!

به گزارش وبلاگ بروز، این روزها دیدن کدهای دستوری و ستاره مربع ها روی گوشی های هوشمند موضوع جدیدی نیست و حتی هر بار مسابقه های تلویزیونی را دیدن کنید نیز شاهد چنین مواردی خواهید بود. اما بسیاری از افراد در خصوص این کدها شک و تردیدهایی دارند و حتی از استفاده از این موارد نگرانند. یکی از مفاهیم مرتبط با همین ستاره و مربع ها که بسیاری از کاربران در خصوص آن اطلاعات کافی ندارند، موضوعات مرتبط با خدمات USSD است.

بازگشت هرمیها با پوشش خرید آنلاین؟ ، دریافت حق عضویت سالانه برای یک سرویس رایگان؟!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید پیش از ورود به خدمات USSD بد نباشد اشاره ای به موضوع بازاریابی شبکه ای داشته باشیم. مفهومی که مدتی است داغ شده و بسیاری نیز آن را با نام نتورک مارکتینگ می شناسند. اما دلیل این که چنین فعالیت هایی از سوی بعضی کاربران پس زده می شوند، مشابهت های ضمنی این نوع فعالیت با فعالیت های هرمی است که در ایران نیز کاملا مغایر قانون در نظر گرفته می گردد.

البته نتورک مارکتینگ از اساس تفاوت هایی با فعالیت های هرمی دارد، اما همانطور که اشاره شد، شباهت های ضمنی دارد. در این شیوه، یک شخص اقدام به خرید تعدادی از محصولات شرکتی تعیین می کند و در ازای آن نیز سود می گیرد. افزون بر این می تواند دیگران را نیز به این سرویس و کالای خاص دعوت نموده و در ازای این بازاریابی سود بگیرد. بدیهی است تعداد بیشتر زیرشاخه مساویست با شرایط سود بالاتر. بازاریابی شبکه ای همواره مورد انتقاد مراجع قانونی و مالی است. اما مدتی است که شرکت های مبتنی بر بازاریابی شبکه ای می توانند با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت به شکل قانونی فعالیت نمایند. البته در صورت بروز تخلفات محوزشان باطل می گردد.

از USSD چه می دانیم؟

با این مقدمه وارد مفهوم USSD می شویم؛ همانطور که می دانیم این روزها بیشتر خدمات الکترونیک به واسطه تلفن های هوشمند و در بستر اینترنت و پیغام های کوتاه انجام می گردد. اما این فضاها نیز گاهی در دسترس نیستند یا هزینه ای سنگین دارند. در نتیجه بعضی معتقدند استفاده از یک روش جایگزین برای دنیای تجارت الکترونیک الزامی است و از دید بسیاری از افراد این مسیر چیزی نیست به جز استفاده از خدمات USSD که در تمامی گوشی های تلفن همراه از قدیمی تا تازه خدمات ارائه می نمایند.

USSD یک پروتکل بین المللی و مخففیست از Unstructured Supplementary Service Data به معنای ارسال پیغام به وسیله کد دستوری . اغلب کاربران ایرانی با کدهای دستوری آشنا هستند و حتی وقتی صحبت از کد دستوری می گردد یاد کدهای دستوری اپراتورهای تلفن همراه می افتند.در این روش داده ارسالی به سرور بدون ذخیره سازی ، پاسخ داده می گردد. به این روش اصطلاحاً Session- Based گویند، بدین معنی که بلافاصله پس از دریافت یک درخواست USSD از موبایل، یک ناحیه کاری به وسیله سرور برای درخواست رسیده ایجاد می گردد و نرم افزار شروع به برقراری ارتباط با موبایل مربوطه می کند.

بر همین اساس است که مشتری های این نوع خدمات ابتدا با ارسال یک درخواست به شکل *…# به شبکه متصل شده و سپس بعضی لیست ها یا به عبارتی پنل مدیرت را دریافت می نمایند. تا این جای کار همه چیز ساده به نظر می رسد اما موضوع از دید بعضی افراد نکته سنج زمانی پیچیده می گردد که در سایت هایی با چنین فعالیت هایی، می خوانیم که افراد را تشویق می نمایند فعالیت شبکه ای را نیز چاشنی کار خود نمایند.

برای مثال یک وبسایت ایرانی در شرح خدمات خود اشاره می کند که ؛ بعد از آموزش تماشا و استفاده از خدمات آی نوتی میتوانید در صورت رضایت مارا به دوستان خود نیز معرفی کنید تا از این خدمات بی نظیر استفاده نمایند، کسب و کار خود را توسعه دهند و آینده ای خوب برای خود رقم بزنند

روش کار این وبسایت ساده است. شما با پرداخت مبلغی، عضو یکی از سرویس های آن می شوید. فرض کنید این سرویس برای خرید یک محصول خاصی آماده شده. شما با گرفتن کد دستوری مربوطه منوی مربوط به آن محصول را دریافت می کنید و پس از انتخاب و پرداخت پول، آن محصول را با پیک دریافت می کنید. تا اینجای کار مسئله ای احساس نمی گردد.

اما مسئله زمانی شروع می گردد که بدانیم توسعه این سرویس بر عهده خود مشتری گذاشته شده. یعنی هر مشتری می تواند یک فرد تازه را عضو سرویس کند و در ازای آن درصدی از مبلغ عضویت برای او در نظر گرفته گردد. نکته قابل تامل تر اینکه برای این سرویس ساده هزینه عضویت سالانه در نظر گرفته شده. یعنی شما و زیرشاخه هایتان هر سال باید مبلغی برای تمدید عضویت پرداخت کنید نه اینکه صرفا یک بار هنگام عضویت، مجبور به پرداخت باشید.

به بیان ساده تر، سایت مذکور مشتری و مخاطب خود را ترغیب می کند که در ازای دریافت پورسانتی تعیین، اعضای تازه به سایت اضافه کند. یعنی همان فعالیت شرکت های هرمی. سایت مذکور از همه اعضای خود نیز سالانه پول دریافت می کند. قیمت ها نیز بر اساس جدول زیر فرق دارد:

بر اساس شرحات بالا ما با تعدادی پنل ایجاد شده بر اساس کدهای دستوری و زیرمجموعه هایی سر و کار داریم که در صورت فعالیت شبکه ای کاربران ایجاد می شوند. شاید به همین دلیل باشد که سرویس هایی اینچنینی تعداد زیادی بازاریاب دارند. این بازاریاب ها در نمایشگاه ها یا مراکزی که فعالان حوزه فناوری نیز حضور دارند به شدت فعالند. اغلب این بازاریابان به مخاطبان می گویند که بهتر است به سامانه مذکور بپیوندند تا از محتوا و CRM آنلاین استفاده نمایند و البته از پنل فروش نیز بی احتیاج شوند.

منبع: انتخاب

به "بازگشت هرمیها با پوشش خرید آنلاین؟ ، دریافت حق عضویت سالانه برای یک سرویس رایگان؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت هرمیها با پوشش خرید آنلاین؟ ، دریافت حق عضویت سالانه برای یک سرویس رایگان؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید