برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصتی بی نظیر برای جذب توریست است

به گزارش وبلاگ بروز، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصتی بی نظیر برای جذب جهانگرد است.

برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصتی بی نظیر برای جذب توریست است

حسن رنگرز درباره ظرفیتهای توسعه جهانگردی ورزشی در ایران گفت: برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصت بی نظیر برای جذب جهانگرد است. در کشور ما فوتبال، کشتی و والیبال از این خاصیت و ظرفیت برخوردار هستند. کشور ما در کنار جهانگردی مذهبی، جهانگردی تاریخی و فرهنگی و جهانگردی درمانی، ظرفیت ارزشمندی برای توسعه جهانگردی ورزشی هم دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: بسیاری از استانهای ما دارای بعضی ورزش ها و اماکن ورزشی و بعلاوه نعمتهای طبیعی مانند رودخانه، کویر، جنگل و کوه و حتی اماکنی مانند پیستهای اسکی هستند که فرصت طلایی برای توسعه جهانگردی ورزشی است، البته اگر به شکلی صحیح برنامه ریزی گردد، می تواند منابع مهمی برای ارزآوری کشور باشد.

وی توضیح داد: توسعه جهانگردی ورزشی الزامات و ضرورت هایی را می طلبد که مهمترین آن زیرساختی و زیربنایی است و پس از آن نیازمند برنامه و نرم افزار جذب جهانگرد مانند تبلیغ هوشمندانه و هدفمند معرفی ظرفیت های ایران و بازاریابی اصولی در جهانگردی ورزشی است. دریافت ویزا باید تسهیل گردد اگر موانعی هم وجود دارد باید برطرف گردد. اگر قرار است از جهانگردی ورزشی عایدی داشته باشیم باید یک ساختار مستقل و متمرکز و کارآمد داشته باشد، که بتواند سیاست گذاری و مسائل آن را پیگیری کند.

رنگرز اضافه کرد: جام جهانی فوتبال 2022 سال گذشته در همسایگی ما برگزار گردید، قطری ها از این رویداد منافع کلان مادی در کوتاه مدت بدست آوردند و در بلند مدت هم خواهیم دید که جام جهانی فوتبال برای قطری ها چه مواهبی به همراه داشته است، ما هم باید چنین افق هایی را برای ورزش و جذب جهانگرد طراحی کنیم.

رنگرز گفت: کشتی ورزش ملی و سنتی و فرهنگی ما ایرانیان است، همه جهان در کنار فرش و زعفران و صنایع دستی و آثار تاریخی، ایران را به کشتی و کشتی گیران آن می شناسند، این یک ظرفیت ارزشمند برای توسعه جهانگردی ورزشی برای ایران است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: توسعه جهانگردی ورزشی از عناوین مهم در مدیریت و آموزش است، بسیاری از کارشناسان در این حوزه و موضوع در مقطع دکتری تحصیل و حتی کار پژوهشی می نمایند. بسیاری از دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی برای موضوع جهانگردی و ورزش هم ساختار ایجاد نموده اند و هم برنامه های مدون دارند.

رنگرز اعلام کرد: از مسابقات قزاقستان که برگشتیم دختر 6 ساله ام تهدید کرد که دیگر نمی گذارد اردو تیم ملی بروم. برای ما که همواره درگیر کشتی و مسابقات و اردوهای شبانه روزی هستیم، زمان فراغت که پیش می آید، سفر و جهانگردی به همراه خانواده بی نظیر است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: همه جای ایران زیباست، عاشق نوشهر و مازندران هستم، فرصت پیش بیاید حتما به سرزمین مادری ام که بسیار هم زیباست می روم، دوستان و بستگان را هم می بینم. بعد از نوشهر برای سفر شیراز را که شهری تاریخی، با آثار باستانی جهانی و شاعرانی مشهور و البته با مردمی خونگرم و مهربان و مهمان نواز با عقبه و سابقه فرهنگی غنی است، انتخاب می کنم.

رنگرز گفت: سفر و جهانگردی و تماشای طبیعت برای تمدد اعصاب و تقویت روابط خانواده برای آرامش، بعد از یک دوره کاری و فعالیت برای تجدید قوا و آرامش خاطر و بازگشت قدرتمند به محیط کار در هر شغل و فعالیتی بسیار لازم است، در بسیار از مشاغل در کشورهای جهان یک فرهنگ و الزام و اجبار است که کارکنان در طول هفته یا ماه حتما سفرهای کوتاه و بلند بروند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با بیان اینکه سفر تجربه آموزی است، افراد در سفر پخته تر می شوند، گفت: برای توسعه جهانگردی در خانواده ها باید هزینه سفر کاهش یابد، سفر باید مقرون به صرفه گردد، یک بازی برد-برد است، هم بیشتر خانواده ها می توانند برنامه ریزی سفر نمایند، هم فعالان جهانگردی سود می برند و هم جامعه محلی در روستاهای دوردست در استانهای مختلف از رستوران دار تا فراوری نماینده صنایع دستی سود می برند.

وی توضیح داد: وسایل حمل و نقل عمومی از هواپیما و قطار تا وسایل جاده ای علاوه بر افزایش باید مقرون به صرفه شوند، تا افراد بیشتری بتوانند با حداقل هزینه برای سفر از این وسایل استفاده نمایند، البته امکانات و تاسیسات و تجهیزات بهتری هم در مقاصد جهانگردی باید فراهم گردد.

رنگرز درباره نظر مربیان و کشتی گیران خارجی درباره ایران گفت: متاسفانه براساس تبلیغات منفی ضد ایرانی که در جهان شده، ذهنیت و تصور منفی به غلط درباره ایران شکل گرفته است. رسانه هایی جهت دار ایران را کشوری عقب مانده از توسعه معرفی نموده اند، حرف های عجیب و غریبی درباره ایران زده اند، اما همین که کشتی گیران خارجی به ایران می آیند به شدت تحت تاثیر جاذبه های فرهنگی ایران و مردم ایران قرار می گیرند.

وی اعلام کرد: هر دوره مسابقاتی که برگزار می گردد و مربیان و کشتی گیران خارجی به تهران می آیند، بزرگراه ها و پارک ها و بوستان ها و مبلمان شهری تهران را می بینند، شگفت زده می شوند، باور نمی نمایند تهران این چنین زیبا باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: جردن باروز (Jordan Burroughs) کشتی گیر مطرح آمریکایی چندین بار به تهران آمد، با اینکه در مسابقه با کشتی گیران ما پیروز میدان شده بود، اما مردم ما عجیب او و کشتی های زیبا و توانمندی های فنی اش را تشویق می کردند؛ هنوز هم گه گاه فیلم های آن مسابقات و تشویق مردم ایران را منتشر می نماید، این فرهنگ والای مردم ایران است که در همه جای جهان زبان زد است و ثابت می نماید این همه تبلیغات ضد ایرانی دروغ است.

منبع: همگردی

به "برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصتی بی نظیر برای جذب توریست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری و میزبانی رویدادهای ورزشی فرصتی بی نظیر برای جذب توریست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید