تمجید از نقش آفرینی عباس جمشیدی فر در زخم کاری

به گزارش وبلاگ بروز، آخرین خبر/ مهدی صباغی بازیگر سینما و تلویزیون که اخیرا در سریال می خواهم زنده بمانم در نقش عماد خوش درخشید در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

تمجید از نقش آفرینی عباس جمشیدی فر در زخم کاری

به بهانه اتمام بازی بی نقص عباس جمشیدی فر در سریال پر مخاطب زخم-کاری

یکم:

عباس جمشیدی فر را از سالهای دور و ازتئاتر میشناسم. یکی دو سالی زودتر ازمن وارد عرصه تئاتر شده بود و وقتی من اولین نمایشم را در تئاتر شهر بازی میکردم او قبلا جایزه برترین بازیگر تئاتر جشنواره فجر را در اواخر دهه هفتاد برده بود. از همان سالها افتخار دوستی و همکاری با او را داشته ام. در یکی دو نمایش همبازی بودیم و در یکی از کارهایم از سر بزرگواری بازی نموده بود. میخواهم بگویم او و توانایی اش در بازیگری را تاحد زیادی میشناسم.

دوم:

بازیگران کمدی در همه جای جهان برای بازی در نقش های غیر کمدی راه دشوارتری را نسبت با دیگران در پیش داشته و باید موانع طاقت فرسایی را پشت سر بگذارند. سالها طول میکشد تا یک بازیگر کمدی خود را در نقش های غیر کمدی تثبیت کند.این سالها با سختی همراه است. باید قید نقشهای اصلی را در کارهای کمدی بزند تا مگر شاید یک نقش فرعی در کارهای غیر کمدی به دست آورد. گویی دوباره از نو قصد دارد وارد سینما گردد و از آن هم سخت تر.

سوم:

اصطلاحا در عرف بازیگری نقشهای پیشنهادی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد :

نقشهایی که جای کار دارند

نقشهایی که جای کارندارند. (یعنی امکانات کافی برای نمایش کامل توانایی های بازیگر ندارد)

نقشی که عباس جمشیدی در زخم کاری بازی میکند از دسته دوم است. اما خوشبختانه او برترین استراتژی را برای اجرای این نقش برگزیده است. یعنی با توجه به امکانات نقش از هر گونه جلوه گری، اضافه کاری و کوشش برای دیده.شدن پرهیز نموده و نقش را در چارچوبی معین و تعریف شده با مهارت و دقت، بدون هیچ نشانه ای از بازی های گذشته اش به اجرا درآورده به طوری که مخاطب از همان قسمت نخست او را در شخصیت جدیدش در نقش یک وکیل باور میکند.

چهارم:

حالا جمشیدی در آستانه چهل سالگی است. یعنی سالهای اوج قدرت و مهارت یک بازیگر. تا به امروز او هیچ یک از موفقیت ها و موقعیت هایش را به طور اتفاقی و بادآورده به دست نیاورده و برای تک تک آنها زحمت کشیده و رنج برده است. حالا دیگر وقت آن است که سینما نقش های اساسی تری به او محول کند. از آن نقش هایی که جای کار دارد.آنوقت شما هم با من هم عقیده خواهید شد که آنچه در سریال زخم کاری دیدیم فقط بخشی از توانایی و مهارت او در اجرای نقشهای غیر کمدی است.

منبع: همگردی

به "تمجید از نقش آفرینی عباس جمشیدی فر در زخم کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید از نقش آفرینی عباس جمشیدی فر در زخم کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید