شرح سازمان بوستان ها در خصوص حذف و جایگزینی درختان خشک ، مختاری: هیچ درختی بدون مجوز و آنالیز کارشناسی قطع نمی گردد

به گزارش وبلاگ بروز، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: منطقه ها 22 گانه مرکز پس از انجام روند قانونی حذف درختان خشک ازجمله ثبت مشخصات درختان در سامانه نهال و اخذ مجوز از کمیسیون ماده 7 نسبت به بازکاشت درخت جایگزین با بن بالا اقدام می نمایند.

شرح سازمان بوستان ها در خصوص حذف و جایگزینی درختان خشک ، مختاری: هیچ درختی بدون مجوز و آنالیز کارشناسی قطع نمی گردد

به گزارش وبلاگ بروز، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در مورد حذف و جایگزینی درختان خشک و خطرآفرین در خیابان های مختلف سطح شهر شرح داد: با توجه به اهمیت زیبایی منظر و بعلاوه حفظ نکات ایمنی جهت پیشگیری از سقوط درختان خشک شده، مقرر شده که منطقه ها 22 گانه شهر تهران پس از انجام روند قانونی حذف درختان خشک از جمله ثبت مشخصات درختان در سامانه نهال و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره ذیل ماده 7 را انجام دهند.

او تأکید کرد: پس از خارج کردن درخت خشک، نسبت به باز کاشت درخت جایگزین با بن بالا، استفاده از گونه های همگون و همسان با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی آن منطقه و منطبق با دستورالعمل هایی که از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران به منطقه ها 22 گانه ارائه می گردد، اقدام می کنیم.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به آنالیز های کارشناسی درخصوص عوامل خشک شدن درخت گفت: آنالیز می گردد که آیا درخت خشک شده بر اثر آفات و بیماری خشک شده یا سهل انگاری پیمانکار در نگهداشت، علت خشک شدن درخت بوده است. در صورت مشاهده تخلف یا اهمال از سوی پیمانکاران نگهداشت فضای سبز، اخطار کتبی به پیمانکار داده شده و عوارض آن در قالب کسر از صورت شرایط ماهانه اعمال می گردد، تکرار تخلف و یا قصوری که منجر به آسیب دیدگی درختان و فضای سبز گردد، منجر به فسخ قرارداد پیمانکار شده و ضمانت نامه حسن انجام کار ضبط می گردد.

مختاری در خاتمه با تاکید بر اینکه هیچ درختی بدون مجوز و انجام کار کارشناسی بر روی آن حذف نمی گردد، اعلام کرد: بعضی درختان در سطح شهر به رغم ظاهر سالم، به دلایل مختلف به ویژه قارچ هایی که باعث پوسیدگی از درون می شوند، در واقع آسیب دیده هستند و در اثر ناپایداری جوی احتمال سقوط و مخاطرات جانی و مالی دارند، بنابراین این درختان باید شناسایی شوند. در راستای شناسایی و آنالیز شرایط سلامت درختان، منطقه ها 22 گانه نسبت به اسکن یا توموگرافی درختان خطرآفرین و ارزیابی خطر سقوط آنها در برابر باد اقدام نموده اند و بعلاوه منطقه ها به منظور تشخیص علمی معایب و آسیب های احتمالی -که با استفاده از برش های مجازی و انجام تدابیر لازم برای احیای آنها انجام می گردد- اقدام می نمایند که گزارش ها به صورت مستمر و ماهانه به سازمان بوستانها ارائه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرح سازمان بوستان ها در خصوص حذف و جایگزینی درختان خشک ، مختاری: هیچ درختی بدون مجوز و آنالیز کارشناسی قطع نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح سازمان بوستان ها در خصوص حذف و جایگزینی درختان خشک ، مختاری: هیچ درختی بدون مجوز و آنالیز کارشناسی قطع نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید