فراوری کیت های متفاوت در حوزه های دامپزشکی و سلولهای بنیادی

به گزارش وبلاگ بروز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از فراوری کیت در حوزه های درمانی به خصوص سلول های بنیادی همیشه از موضوعات مطرح در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

فراوری کیت های متفاوت در حوزه های دامپزشکی و سلولهای بنیادی

در قرن اخیر علم ژنتیک از علمی با نظام های تعیین در زمینه وراثت به یک علم بیولوژی پایه ای و کاربردی در پزشکی، دامپزشکی و یا کشاورزی مبدل شده و رابطه ای مستقیم و جدانشدنی با علوم دیگر از قبیل بیولوژی مولکولی، بیولوژی سلولی، سیتولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، پارازیتولوژی و بیوفیزیک برقرار نموده است.

از آنجایی که ابزارهای نوین معمولا به وسیله شرکت های فراوریی بین المللی ساخته، پخش و توزیع می شوند، احتیاج است در جهت صرفه جویی ارزی و تأمین احتیاج با اتکا به توان داخلی به حمایت از فراوریات ایران ساخت شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه پرداخت.

یک گروه پژوهشی که بیش از 10 سال فعالیت خود را شروع نموده، بر فراوری محصولات باکیفیت، ارزش آفرین برای اقتصاد کشور و نظام سلامت و فراوری داروهای با کیفیت بالا تمرکز دارد.

فراوری کیت های مختلف در زمینه دامپزشکی و تأمین کیت های متفاوت در حوزه های درمانی به خصوص سلول های بنیادی و دامپزشکی مهم ترین فعالیت های این شرکت است. بعلاوه این شرکت فراوری انواع کیت تشخیصی DNA به منظور استفاده بالینی را در دستور کار قرار داده است.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری های سلول بنیادی معاونت علمی و فناوری به اهمیت بومی سازی کیت های ضروری حوزه پیوند سلول های بنیادی در حوزه سلول های بنیادی، هدایت های لازم را در مورد نحوه همکاری با شرکت های دارای دانش اولیه ساخت کیت و بعلاوه دریافت حمایت های لازم در این خصوص پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری کیت های متفاوت در حوزه های دامپزشکی و سلولهای بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کیت های متفاوت در حوزه های دامپزشکی و سلولهای بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید