جشن نوروز در کاروانسرای لات رشت برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ بروز، رضا علیزاده در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به برنامه های ایام نوروز اظهار کرد: از مهمترین برنامه هایی که برای نوروز سال جاری تدارک دیده شده، برنامه تلفیقی گردشگری و میراث فرهنگی است که برگزاری جشن نوروز در نخستین روز از فروردین ماه درکاروانسرای لات یکی از این برنامه ها است.

جشن نوروز در کاروانسرای لات رشت برگزار می گردد

وی اضافه نمود: این کاروانسرا با مشارکت بخش خصوصی تعمیر شده و فضای اقامتی و منحصر به فردی را برای گردشگران به وجود آورده است.

علیزاده توضیح داد: این کاروانسرا که در 35 کیلومتری شهر رشت واقع شده است، میزبان مسافران و گیلانیانی خواهد بود که فرارسیدن فصل بهار را جشن می گیرند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، برگزاری آئین های بومی و محلی و عرضه محصولات صنایع دستی استان از جمله برنامه هایی است که برای میزبانی از بهار و گردشگران در کاروانسرای لات تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به سیاست های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تغییر کاربری بناهای میراثی با یاری بخش خصوصی و حفاظت از آن ها از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

کاروانسرای لات رشت که به کاروانسرای شاه عباسی نیز شهرت دارد، در 35 کیلومتری جنوب شهرستان رشت و در چهار کیلومتری امامزاده هاشم، در جاده رشت به قزوین واقع شده است.

این کاروانسرا که مربوط به دوره صفویه است در تاریخ سوم بهمن 1356 با شماره ثبت 1566 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشن نوروز در کاروانسرای لات رشت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن نوروز در کاروانسرای لات رشت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید