خبرنگاران کپسول های نانو؛ موثرتر از قرص های رایج برای درمان مسائل روده

به گزارش وبلاگ بروز، تهران- خبرنگاران- یک شرکت اروپایی در حال توسعه فناوری ساخت نوعی کپسول نانومقیاس است تا داروی رایج برای مقابله با بیماری التهاب مزمن روده درون این کپسول قرار گیرد و از اثربخشی این دارو استفاده گردد.

خبرنگاران کپسول های نانو؛ موثرتر از قرص های رایج برای درمان مسائل روده

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، 250 هزار اروپایی و بیش از 700 هزار آمریکایی از بیماری کرون رنج می برند، تعداد بیماران مبتلا به التهاب مزمن روده در دنیا چند میلیون نفر برآورد می گردد که با علائم ناخوشایندی نظیر اسهال مکرر روبه رو هستند.

شرکت سویگو (Sovigo) میخواهد با روشی دقیق، اقدام به هدف گیری این بیماری کند. این شرکت پیش از این، از فناوری نانو برای یاری به شرکت های فعال در حوزه مواد شیمیایی استفاده نموده است. در پروژه ای جدید، این شرکت به دنبال استفاده از فناوری نانو برای یاری به درمان بیماری گوارشی است.

پاول میتولو گفت: ما به دنبال یاری به افراد مبتلا به بیماری کولیت اولسراتیو و کرون بودیم بدون این که بخواهیم درمان جدیدی را ابداع کنیم، بنابراین به سراغ فناوری نانو رفتیم تا از آن برای مدیریت دارو استفاده کنیم. ما در حال ساخت نانوکپسول هایی هستیم که اندازه آن ها تقریبا 100 نانومتر است و درون این کپسول ها قرار است با داروهای رایج در بازار پر گردد.

وی درباره تفاوت این دارو با قرص های خوراکی موجود در بازار اضافه نمود: این قرص ها در معده با استفاده از یک پوشش ویژه محافظت می شوند، نانوذرات در مراحل بعدی از قرص جدا شده و در فرآیند هضم وارد می شوند. بنابراین، حل شدن و رهایش دارو به آرامی و در محل موردنظر که بیماری در آنجا واقع شده، انجام می گردد. به منظور توسعه این نوع نانوذرات، ما باید با بیماری روده آشنا باشیم و ویژگی های آن را بدانیم.

داروهای معمولی پس از ورود به بدن پخش شده و بسیاری از اندام های سالم را نیز تحت تاثیر قرار می دهند اما این فناوری تنها بخش از پیش مشخص شده را هدف قرار می دهد. رهایش دارو از این قرص مبتنی بر فناوری نانو به آرامی صورت می گیرد و در نتیجه، اثربخشی آن افزایش می یابد. ماحصل چنین سازوکاری، کاهش عوارض جانبی دارو است.

این شرکت میخواهد تا خاتمه امسال میلادی فاز مفهومی کار را به اثبات برساند و برای ثبت پتنت اقدام کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کپسول های نانو؛ موثرتر از قرص های رایج برای درمان مسائل روده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کپسول های نانو؛ موثرتر از قرص های رایج برای درمان مسائل روده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید