دور افتاده ترین نقاط جهان ، سفری هیجان انگیز به مکان های عجیب !

به گزارش وبلاگ بروز، احتمالا تا به حال برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات خود برای مدت کوتاهی به یکی از روستاهای کشور و یا جهان سفر نموده اید. برخی از این روستاها به مرور زمان به شهرها نزدیک شده و مدرنیته را در ابعاد کمتری تجربه نموده اند. اما در میان آنها هستند روستاهایی که در دور افتاده ترین نقاط جهان قرار گرفتند و هیچ گونه دسترسی به تمدن و مدرنیته نداشته و کاملا دور افتاده اند. مسلما زندگی در چنین جایی برای دسترسی به اینترنت هم که شده دور از تصور است. البته باید گفت که این گونه زندگی ها سختی های خاص خود را دارند. اما اگر دوست دارید با هم سفر کوتاهی به مرموزترین اماکن در دورافتاده ترین نقاط جهان و دور افتاده ترین جزایر جهان که تعداد آنها هم کم نیست، داشته و با زندگی بدون دغدغه و و بدور از تمام شلوغی های آنها آشنا شویم، تا انتها ما و خبرنگاران را همراهی کنید.

دور افتاده ترین نقاط جهان ، سفری هیجان انگیز به مکان های عجیب !

ایتوکورتومیت، گرین لند

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید، اطراف این دهکده کوچک را آب فرا گرفته و تنها راه دسترسی به آنجا به وسیله هلیکوپتر و قایق است. البته در زمستان ممکن است اثری از این دهکده 452 نفری باقی نماند، چرا که ممکن است زیر انبوهی از برف دفن شده باشد. پس اگر روزی خواستید از این دهکده تماشا کنید، باید همه نکات امنیتی را با دقت آنالیز کنید.

جزیره گاسادالور واقع در جزایر فاروئه کشور دانمارک

اگر بشنوید جزیره ای در دنیا با تنها 18 سکنه وجود دارد، فکر می کنید این جزیره در کجا قرار داشته باشد؟ شاید وجود این جزیره در کشور دانمارک و در مجاورت یکی از شگفت آورترین آبشارهای دنیا بیش از پیش تعجبتان را بر انگیزد. پس اگر روزی برای تماشای این آبشار ها رفتید، این 18 سکنه و جزیره شان می توانند سوژه خوبی برایتان باشند. مخصوصا برای علاقه مندان به عکاسی!

جزیره ادمزتاون واقع در جزایر پیت کرن

این دیگر می تواند یکی از عجایب دنیا و مرموزترین اماکن در دورافتاده ترین نقاط دنیا قلمداد شود. مرکزی با تنها 48 نفر سکنه! درواقع این 48 نفر همگی ازنوادگان مسافران کشتی اچ ام اس بونتی هستند (این کشتی در سال 1790 میلادی در این جزیره لنگر انداخته) و به همین دلیل کوچکترین مرکز دنیا را تشکیل داده اند. گمان نمی کنم به این نقطه گذرتان روزی بیوفتد.

جزیره رئین واقع در مجمع الجزایر لوفوتن در کشور نروژ

زندگی مردمان یک روستا و یا منطقه در کنار هم باعث صمیمیت و گرمی زیادی میان ساکنان آن ها می شود. این روش زندگی در واقع در دهکده 329 نفری در حال اجرا است.

فوگتال گومپاواقع در کشور هند

بدون شک بازدید از صومعه ای که خانه همیشگی 70 راهبه بوده و به قرن های گذشته برمی شود، می تواند ارزش رفتن به این منطقه را داشته باشد. البته برای علاقه مندان به این فضاها

واحه هوآکشینا واقع در کشور پرو

اگر روزی در سفر به کشور لیما و صحرای این کشور راهتان را گم کردید، ممکن است به این واحه دور افتاده در صحرا برخورد کنید. واحه هوآکشینا با کشور لیما حدود 5 ساعت فاصله داشته و 115 نفر نیز جمعیت دارد. البته اگر مایل باشید، می توانید به عنوان گردشگر هم به این منطقه سری بزنید.

دهکده آندره دال واقع در سون اوگ فیوردانه در کشور نروژ

دلیل آورن این دهکده زیبا و سرسبز در این فهرست دور افتاده بودن آن نیست بلکه بدلیل این است که این دهکده با 112 نفر جمعیت تنها یک راه ارتباطی و جاده برای ارتباط با بیرون دارد که آن هم در دهه 80 میلادی ساخته شده است و از مرموزترین اماکن در دورافتاده ترین نقاط دنیا محسوب می شود که زیبایی لذت بخشی دارد.

جزیره ادینبرگ واقع در جزیره تریستان داکونا

از دور افتاده ترین جزایر دنیا به شمار می رود و ویژگی خطرناکی که باعث شده است تنها 302 نفر ساکن این دهکده باشند، این است که هر لحظه احتمال فوران آتشفشان در این منطقه وجود داشته و تنها این 302 نفر هستند که با وجود این خطر حاضرند، همچنان در چنین دهکده ای زندگی نمایند. انصافا باید اذعان کرد که شجاعتشان قابل تحسین است

دهکده موتوئو واقع در تبت

از آنجاییکه تا قبل از سال 2009 میلادی این منطقه حدود 81 کیلومتر با نزدیک ترین منطقه مسکونی فاصله داشته است. اما امروزه تنها راه دسترسی به این منطقه جاده ای است که در سال 2009 ساخته شده است ولی با این وجود موتوئو همچنان یکی از دور افتاده ترین نقاط دنیا و کم جمعیت ترین مکان های دنیا به شمار میرود.

اویمیاکن واقع در کشور روسیه

آیا حاضرید تنها برای یک روز در مکانی با دمای 58- درجه سانتی گراد زندگی کنید؟ بدون شک جوابتان منفی است چرا که 58- درجه سانتی گراد حاضرند این کار را بنمایند وبا این شرایط زندگی نمایند. اگر شما هم بخواهید به آنها بپیوندید باید دمای 58- درجه سانتی گراد یکی از ورافتاده ترین منطقه ها شمال شرقی سیبری را تاب بیاورید.

در این مطلب سعی داشتیم تا با معرفی دهکده های دور افتاده دنیا، دور افتاده ترین نقاط دنیا، دور افتاده ترین جزایر دنیا و خطر های زندگی در چنین مکان هایی را بدون در نظر گرفتن جنبه گردشگری آن به شما گوشزد کنیم.

امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا نموده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همواره همراه وبلاگ بروز را فراهم آورده باشیم.

منبع: همگردی

به "دور افتاده ترین نقاط جهان ، سفری هیجان انگیز به مکان های عجیب !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور افتاده ترین نقاط جهان ، سفری هیجان انگیز به مکان های عجیب !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید