دولت برای پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی تدبیر کند

به گزارش وبلاگ بروز، در جلسه علنی روز سهشنبه مجلس شورای اسلامی قاسم احمدی لاشکی در نطق میان دستور خود، ضمن ادای احترام به شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس و تبریک سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام(ره) گفت: اخیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استناد اصل 85 قانون اساسی طی مصوبه ای مسئولیت حفظ کاربری زمین های کشاورزی را به مجلس سپرده اند.

دولت برای پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی تدبیر کند

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر و تعلل در آنالیز مسئولیت و حفظ کاربری زمین های کشاورزی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست زیرا اگر قرار بود با سرعت انجام نگردد نمایندگان در صحن علنی به صورت دوفوریتی می توانستند این موضوع را آنالیز نموده تا مساله پیش آمده حل و فصل گردد. مجلس این مسئولیت را به اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی سپرده است و تاخیر جایز نیست؛ مساله باید با دقت و سرعت مورد آنالیز قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: انتظار از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی این است که نسبت به اصلاح بند یک ماده یک این قانون با دقت اقدام گردد تا موجبات رکود سرمایه گذاری صنعتی و گردشگری را فراهم نسازد.

احمدی لاشکی گفت: تا به امروز بیش از یکصد نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در نطق و تذکرات خود اعلام نموده اند که چرا پس از یک و نیم سال از طی شدن بازنشستگی عزیزان فرهنگی و معلمان پاداش خاتمه خدمت آنها پرداخت نمی گردد.

وی گفت: حرف وشعار در خصوص بازنشستگان فرهنگیان و معلمان دیگر کافی است، با سخنرانی مشکل درمان و بیکاری فرزندان فرهنگیان بازنشسته حل نخواهد شد.

این نماینده مجلس نهم ضمن درخواست از هیئت رئیسه مجلس برای انجام اقدام جدی در جهت پرداخت پاداش خاتمه خدمت بازنشستگان فرهنگیان و معلمان گفت: چرا بعضی وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی پاداش های چندصدمیلیونی را کمتر از یک ماه از بازنشستگی پرداخت می نمایند اما به فرهنگیان و معلمان بازنشسته که می رسند خزانه خالی است.

وی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، گفت: باید آقایان روحانی و نوبخت برنامه ای تدوین نموده و مشکل پیش آمده برای بازنشستگان فرهنگیان و معلمان را حل نمایند، آنها افرادی هستند که اهل رانت نبوده اند و عمر خویش را در جهت تعلیم و تربیت فرزندان همین کشور صرف کردند.

احمدی لاشکی گفت: معلمان و فرهنگیان شخصیت هایی مانند چمران ها، احمدی روشن ها، شهریاری ها را برای اقتدار کشور تحویل نظام جمهوری اسلامی دادند باید به حق خود برسند. وزارت آموزش و پرورش حق ندارد منت بر بازنشستگان فرهنگی و معلمان کشور بگذارد زیرا پرداخت معوقات حق آنهاست.

وی توضیح داد: افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت به خصوص در طی دهه هشتاد که تحت تاثیر افزایش قیمت ها و تورم مالی اجرا شده منجر به افزایش اختلاف حقوق پرداختی افراد بازنشسته و شاغل شده است.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: بسیاری از وزارتخانه ها از جمله وزارت بهداشت یا وزارت علوم در خصوص بعضی مناصب همانند اعضای هیات علمی دانشگاه ها افزایش حقوق بیش از حد قائل شده اند؛ این که استاد تمام دانشگاه با حقوق بازنشستگی یک میلیون و 300 هزارتومانی زندگی خود را بگذراند، قابل قبول نیست.

لزوم توجه به زنان در مناصب دولتی

احمدی لاشکی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهوری گفت: زنان بیش از نیمی از جامعه تشکیل داده اند، آنها بخش تاثیرگذاری از جامعه هستند اما چرا سهم زنان در کابینه، اشتغال و مناصب دیگر لحاظ نمی گردد؟ از آقای روحانی درخواست می کنیم که سهم زنان در بخش های مدیریتی بیشتر گردد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: صیادی دام گستر آن هم به صورت قانونی و محدود که زیرنظر وزارت جهادکشاورزی انجام می گرفت مدتی است متوقف شده است که قابل قبول نیست. با توجه به محدودیت فصل صید در دریا باید اقدام جدی درحمایت از صیادان محلی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: صیدغیرقانونی همچنان ادامه دارد و همین مساله منابع دریایی را تهدید می نماید. می توان با استفاده از صیادان دام گستر تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی ضمن مبارزه با صیادی قاچاق می توان از منابع دریایی در دریای خزر محافظت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دولت برای پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی تدبیر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی تدبیر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید