سازمان جهانی بهداشت: سویه های نگران کننده کرونا در راهند

به گزارش وبلاگ بروز، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: جهان هنوز به سرانجام همه گیری کووید-19 نرسیده است و انواع بیشتری از موارد نگران کننده ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

سازمان جهانی بهداشت: سویه های نگران کننده کرونا در راهند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ بروز به نقل از رویترز، سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: جهان هنوز به خاتمه همه گیری کووید-19 نرسیده است زیرا انواع بیشتری از ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: جهان شاهد تکامل و جهش ویروس بوده است. بنابراین ما می دانیم که انواع بیشتری از جهش ویروس وجود خواهد داشت، مواردی که در دسته جهش نگران کننده قرار می گیرند؛ بنابراین ما در خاتمه بیماری همه گیر نیستیم.

سوامیناتان در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: هیچ کس نمی تواند زمان خاتمه همه گیری را پیش بینی کند. بیایید همه گیری را تمام شده اعلام نکنیم، کاری که برخی افراد در حال حاضر انجام می دهند. احمقانه است که تمام اقدامات احتیاطی را که در تمام این مدت انجام می دادیم کنار بگذاریم. ما باید به آن اقدامات ادامه دهیم و امیدواریم تا خاتمه سال 2022 از این شرایط خارج شویم. احتمال اینکه با یک نو از ویروس به همان نقطه اول بازگردیم هنوز وجود دارد و برای از دست نرفتن تلاش های دوساله باید بسیار محتاط باشیم.

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در خاتمه گفت: جهان یاد خواهد گرفت که چگونه با این ویروس مانند سایر ویروس های تنفسی زندگی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سازمان جهانی بهداشت: سویه های نگران کننده کرونا در راهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: سویه های نگران کننده کرونا در راهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید