عکس ، خداحافظی باشکوه لامبورگینی از دنیای خودروهای بنزینی

به گزارش وبلاگ بروز، گجت نیوز نوشت: امروز به معرفی بعضی ویژگی های مجذوب نماینده خودروی لامبورگینی هوراکان تکنیکا - Lamborghini Huracán Tecnica می پردازیم که آن را به وداعی باشکوه با ابرخودروهای بنزینی این کمپانی ایتالیایی تبدیل می نمایند.

عکس ، خداحافظی باشکوه لامبورگینی از دنیای خودروهای بنزینی

حتی کمپانی عظیمی نظیر لامبورگینی هم از روند الکتریکی شدن خودروهای بازار در امان نیست! این کمپانی در سال 2021 نقشه راه خود برای آینده را اظهار داشت و در آن از حرکت خود به سمت ساخت خودروهای تمام الکتریکی در چند سال آینده سخن گفت.

بر اساس برنامه ریزی پیشین لامبورگینی، نخستین سری خودروهای هیبریدی با برند گاو خشمگین در سال 2023 روانه بازار خواهد شد و تا پایان سال 2024 تمامی خودروهای این کمپانی الکتریکی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

عکس | راز وحشتناک آرواره های مار پیتون که همه چیز را می بلعد!

وعده برطرف یکی از بزرگ ترین مسائل واتساپ

به این ترتیب، سری هوراکان لامبورگینی با آغاز الکتریکی شدن خودروهای این کمپانی به طور کامل از خط فراوری خارج خواهند شد. با این حال، همین امر باعث رونمایی از آخرین نسل برای این مدل خودروهای پرطرفدار ایتالیایی، لامبورگینی هوراکان تکنیکا شده است.

این خودرو به عنوان پلی بین مدل های Huracán Evo RWD و Huracán STO طراحی و ساخته شده و برترین قابلیت های هریک را درون پکیجی مجذوب نماینده گردهم می آورد. لامبورگینی ادعا نموده که تمرکز اصلی مهندسینش در طراحی این خودرو، اطمینان راننده بوده و تست های اولیه این خودرو نیز به خوبی گویای همین مساله هستند.

این لامبورگینی چیزی فراتر از صرفا یک اسلحه در پیست های مسابقه است و با قابلیت های تازه و توانایی های شخصی سازی، بسیار همه پسندتر از نسل های پیشین هوراکان شده است. در ادامه با هم به آنالیز تعدادی از مهم ترین قابلیت های لامبورگینی هوراکان تکنیکا می پردازیم که آن را به یک خداحافظی باشکوه برای این سری محصولات تبدیل می نمایند.

مجذوب نماینده ترین قابلیت های لامبورگینی هوراکان تکنیکا

موتور 5.2 لیتری V10

علیرغم اینکه مدل تکنیکا کاربرپسندتر از مدل STO طراحی شده، اما از لحاظ مشخصات فنی و موتور هیچگونه تفاوتی بین این دو مشاهده نمی گردد.

در میان محصولات سال 2023 لامبورگینی شاهد حذف محصولات سری Evo بودیم؛ بنابراین مدل AWD تنها بازمانده خودروهای این سری خواهد بود. هر سه خودروی Evo AWD، تکنیکا و STO از موتوری یکسان بهره می برند. این موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی است که قادر به فراوری توان 631 اسب بخار و گشتاور 417 پوند-فوت است. در مدل های STO و تکنیکا این قدرت تنها به چرخ های عقب فرستاده می گردد.

با این که مدل Tecnica در جاده ها همچون هر لامبورگینی دیگر، خشمگین و پرشتاب است؛ اما کنترل پذیری بسیار بهتری در مقایسه با مدل STO دارد. حداکثر گشتاور این خودرو برابر 6500 دور بر دقیقه است که عددی فوق العاده به شمار می رود.

لامبورگینی سری خودروهای هوراکان خود را در سال 2022 روانه بازار کرد. به همین جهت مهندسین این شرکت حدودا ده سال برای بهینه سازی موتور V10 آن فرصت داشته اند. این بهینه سازی در عملکرد لامبورگینی هوراکان تکنیکا کاملا مشهود است.

همچنین سیستم انتقال قدرت دو کلاچه و هفت سرعته آن نیز عملکرد بسیار خوبی در شتاب گیری خودرو ایفا می نماید. تعویض دنده این خودرو به دو صورت دستی و یا تمام اتوماتیک قابل انجام است که افراد بر اساس مد رانندگی و صلاحدید خود می توانند یکی را انتخاب نمایند.

سرعت بیشتر از مدل STO

با این که توان خروجی مدل های Tecnica و STO تقریبا یکسان است، اما با نگاهی دقیق تر به عملکرد این دو خودرو می توان به سادگی متوجه حداکثر سرعت بیشتر تکنیکا شد. لامبورگینی ادعا نموده که حداکثر سرعت مدل Tecnica برابر با 202 مایل بر ثانیه است؛ در حالی که این عدد برای مدل STO برابر با 193 مایل بر ساعت اعلام شده است.

البته عملکرد این ابرخودرو در شتاب گیری چندان تعریفی ندارد؛ به طوری که بر اساس تست های صورت گرفته، لامبورگینی هوراکان تکنیکا ظرف 3.2 ثانیه از سرعت 0 به 62 مایل بر ثانیه رسید؛ در حالی که مدل STO برای رسیدن به این سرعت به 0.2 ثانیه زمان کمتری احتیاج داشت.

در این میان البته مدل AWD Evo با ثبت زمان تنها 2.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 62 مایل بر ثانیه عملکرد خیره نماینده ای داشت.

البته مثل همواره، آمار و ارقام را نمی توان ملاک اصلی تصمیم گیری در نظر گرفت. به خصوص این که Tecnica با نگرش اطمینان بخشی به راننده طراحی و ساخته شده است. نتایج تست های صورت گرفته بر روی Huracán Tecnica حاکی از فرمان پذیری بسیار بهتر این خودرو در مقایسه با محصولات قبلی لامبورگینی در پیچ های سخت هستند؛ به طوری که بسیار افراد سواری و هندلینگ نرم این ابرخودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی را ستوده و آن را بسیار سرتر از مدل های قبلی لامبورگینی توصیف نموده اند.

به این ترتیب، علیرغم این که تفاوت های مدل Tecnica با STO روی کاغذ چندان زیاد نیست؛ اما به علت فرمان پذیری بسیار بهتر این خودرو، رانندگان تمایل بیشتری به تست کردن حداکثر سرعت ممکن برای این خودرو خواهند داشت!

سه مد مختلف رانندگی

به لطف بهره مندی از سه مد رانندگی مختلف Strada و Sport و Corsa، لامبورگینی هوراکان تکنیکا به سادگی می تواند شخصیت خود را بنا به اراده راننده تغییر دهد!

مد Strada بیش از هر چیز سعی در شبیه سازی رانندگی آرام و بی دغدغه Evo را دارد. این مد رانندگی ساده تری را برای جاده های ناصاف به همراه داشته و در نواحی شهری و پرترافیک، شتاب متعادلی به خودرو می دهد. مد استرادا بیشتر برای افرادی در نظر گرفته شده که به رخ کشیدن لامبورگینی خود را به گاز دادن و شتاب گرفتن سریع ترجیح می دهند. نباید فراموش کنید که با آخرین مدل از لامبورگینی هوراکان طرف هستیم!

از طرف دیگر، مد Corsa نقطه مقابل مد Strada است که خودرو را سفت تر نموده و آن را برای یک کورس سرعتی در بزرگراه ها آماده می نماید. این مد، نزدیک ترین تجربه به مدل STO را ارائه می نماید.

نقطه وسط مدهای Strada و Corsa، مد اسپرت است که تعادلی میان رانندگی نرم و شتاب و سرعت بالا ایجاد می نماید. در این مد، راننده می تواند انتخاب کند که تعویض دنده خودرو به صورت تمام اتوماتیک انجام گردد یا با استفاده از دنده های پشت فرمان. البته حتی در مد اسپرت هم امکان بهره مندی از حداکثر توان لامبورگینی هوراکان تکنیکا فراهم است. برای این کار تنها کافی ست پای خود را تا پایان روی پدال گاز فشار دهید.

فرمان پذیری بهبودیافته مد اسپورت

یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده مد اسپورت هوراکان تکنیکا فرمان پذیری بهینه سازی شده در حالت لیز خوردن چرخ های عقب (Oversteer) است که امکان کنترل بسیار بهتر خودرو در این حالت را به راننده می دهد. این قابلیت به لطف تکنولوژی بی همتای LDVI لامبورگینی که در سال 2019 با سری Huracán Evo معرفی گردید، ممکن شده است.

به یاری این قابلیت با تنظیم پاسخ پیشرانه خودرو، جهت گیری گشتاور و کنترل کشش در کنار پیش بینی مناسب مسیر روبروی خودرو رفتار دینامیک خودرو در حین چرخش محور عقب کنترل می گردد.

به یاری این قابلیت شگفت انگیز ممکن است حتی رانندگانی که علاقه چندانی به دریفت و انجام حرکات نمایشی با خودروی چند صد هزار دلاری خود ندارند هم نسبت به انجام این کار ترغیب شوند! البته این قابلیت تنها در مد اسپورت لامبورگینی هوراکان تکنیکا قابل دسترسی است؛ چرا که با قرار دادن تنظیم مد رانندگی روی Corsa، اولویت اصلی خودرو به شتاب بیشتر تغییر یافته و کنترل لغزش آن دشوارتر می گردد.

این ویژگی مجذوب نماینده به خوبی قادر به نمایش قدرت تکنولوژی LDVI است و احتمالا در مدل های بعدی جایگزین Huracán Tecnica هم به کار خواهد رفت. البته در حال حاضر این قابلیت تنها در این مدل قابل دسترسی است.

طراحی خارجی بازبینی شده

در کنار بهینه سازی پیشرانه و استفاده از سیستم LDVI در مدل تکنیکا، طراحی خارجی این خودرو نیز تا حدودی دستخوش تغییر شده است. طراحی این خودرو با الهام از خودروی مفهومی ترزو میلنیو (Terzo Millenio) در سال 2017 صورت گرفته و الگوی منحصربفرد Y مانند قسمت جلو، مهم ترین شباهت این دو خودروست.

البته در باطن، این خودرو همچنان یک لامبورگینی هوراکان است؛ اما تفاوت در بعضی جزئیات، این اتومبیل را به محصولی متفاوت از سایر اعضای این خانواده تبدیل نموده است. به عنوان مثال، در قسمت جلو، کاپوت خودرو که کاملا از فیبر کربن ساخته شده، طراحی مربعی تری دارد یا لوله های اگزوز آن در پشت، به جای طراحی گرد، به صورت شش ضلعی طراحی شده اند.

علاوه بر این، بامپر عقب خودرو هم به گونه ای بهینه سازی شده که جریان هوا را تقویت کند. همچنین شیشه عقب نیز طراحی تازهی دارد که به ادعای لامبورگینی، بیش از پیش تداعی نماینده حس سبک وزن بودن خودرو است.

البته لامبورگینی به طور خاص تلاشی برای سبک تر ساختن این خودرو ننموده است. Lamborghini Huracán Tecnica وزنی 3040 پوندی دارد که 89 پوند سنگین تر از STO و 238 پوند سبک تر از Evo AWD است.

نیروی رو به پایین بیشتر در مقایسه با مدل Evo

مدل تکنیکا نه تنها از مدل Evo سبک تر است؛ بلکه نیروی رو به پایین (داون فورس) به مراتب بالاتری هم دارد. بر اساس اطلاعات موجود از هوراکان تکنیکا، نیروی رو به پایین قسمت عقب این خودرو در مقایسه با مدل Evo AWD حدودا 35 درصد بیشتر است و نیروی درگ هم 20 درصد کاهش داشته است.

همچنین اسپلیتر خودرو هم نسبت به مدل Evo AWD بازطراحی شده که هم باعث بهبود نیروی رو به پایین قسمت جلوی خودرو می گردد و هم تهویه را بهبود می بخشد. علاوه بر این، استفاده از لاستیک های پوتنزای بریجستون در این خودرو نیز بیش از پیش باعث چسبیدن آن به کف جاده می گردد. عملکرد این لاستیک ها در بهبود داون فورس هوراکان تکنیکا به حدی ایده آل بود که لامبورگینی به جای استفاده از لاستیک های برند ایتالیایی پیرلی، به سراغ این لاستیک ها رفت.

در کنار این چسبندگی بیشتر به جاده، هوراکان تکنیکا 2023 همچنین به لطف ترمزهای تازه کربن-سرامیکی خود بسیار سریع تر از قبل متوقف می گردد. مکانیزم پیشرفته سیستم ترمز این خودرو باعث افزایش چشمگیر دفع حرارتی ترمزها و جلوگیری از خوردگی و ساییدگی زودهنگام آن ها شده است. این امر نه تنها عملکرد بهتری را برای ترمز هوراکان تکنیکا در شرایط پر استرس نظیر رانندگی باشتاب در پیست فراهم می نماید، بلکه عمر ترمز را نیز افزایش می دهد.

طراحی داخلی بروزشده

طراحی داخلی Huracán STO کاملا با رویکرد کاهش وزن خودرو صورت گرفته و به همین علت بعضی آیتم ها از داشبورد حذف شده اند تا طراحی داخلی نسبتا لختی را در این خودرو ببینیم. لامبورگینی سعی نموده در تکنیکا توازن مناسبی میان بهینه سازی وزن و تعبیه قابلیت های مختلف ایجاد کند. به این ترتیب بعضی قابلیت های مجذوب نماینده نظیر صندلی های اسپورت با قابلیت تنظیم ارتفاع و تریم انحصاری آلکانتارا برای بهبود راحتی این خودرو هستیم.

از طرف دیگر، کمربندهای ایمنی مخصوص مسابقه که در مدل STO به طور پیش فرض مورد استفاده قرار گرفته اند، در مدل Tecnica به قابلیتی انتخابی تبدیل شده اند.

با این وجود، مهم ترین تغییر در طراحی داخلی تکنیکا را باید اینترفیس بهینه شده راننده دانست که خوانایی آن به طرز چشمگیری بهبود یافته است. همچنین کنسول وسط خودرو نیز بازطراحی شده و هر دو دستیار Android Auto و CarPlay هم در این خودرو پشتیبانی می شوند. علاوه بر این، به منظور کنترل بدون دست خودرو نیز تکنیکا به طور پیش فرض به آمازون الکسا مجهز شده است.

همچنین، همچون مدل STO، در تکنیکا هم شاهد نمایش سنجه های تله متری هستیم که به وسیله اپلیکیشن UNICA در دسترس راننده قرار خواهند داشت.

سرویس شخصی سازی فوق العاده

تکنیکا مشمول طرح Ad Personam لامبورگینی می گردد. به همین علت خریداران این خودرو می توانند به هنگام خرید به سرویس های شخصی سازی متنوعی اعم از رنگ، اکسسوری ها و مصالح مورد استفاده دسترسی داشته باشند. لامبورگینی ادعا نموده که خودروی هوراکان تکنیکا را در 348 رنگ متنوع در اختیار خریداران قرار می دهد. علاوه بر این، صاحبان این خودرو همچنین می توانند تقریبا هر طرحی را بر روی صندلی ها، داشبورد و یا درهای خودرو حک نمایند.

لامبورگینی همچنین اعلام نموده که هریک از خریداران به طور مجزا قادر به سفارشی سازی خودروی خود خواهد بود تا محصول خروجی کاملا منحصربفرد و متفاوت از سایر تکنیکاهای بازار باشد. با این حال خود کمپانی سازنده بسته به سلیقه خریداران، پنج نمونه پیشنهادی از رنگ ها و تریم های مناسب را به خریداران پیشنهاد می دهد.

تم رنگی Sportiva بیشتر مناسب رانندگان جوان تر است و این دسته افراد را هدف گرفته؛ در حالی که Contemporanea دربرگیرنده طراحی مدرن و مینیمال است. Eclectica برای کاربرانی است که مایلند در رنگ بندی خودروی خود کمی خلاقیت به کار ببرند و Classica نیز یادآور خودروهای فوق العاده لامبورگینی در گذشته است. در این میان، گل سرسبد رنگ بندی ها، Tecnica است که مناسب رانندگان علاقمند به تازهترین رنگ ها، اکسسوری ها و ترکیب های طراحی است.

البته هیچ یک از خریداران لامبورگینی هوراکان تکنیکا مجبور نیستند رنگ خودروی خود را از میان تم های پیشنهادی کمپانی سازنده انتخاب نمایند. با این حال، این تم های رنگی عموما با استقبال خریداران روبرو می شوند.

مقرون به صرفه ترین هوراکان بازار در سال 2023

با این که در واقعیت هیچ یک از خریداران خودروهای لامبورگینی نگرانی خاصی از بابت قیمت خودروی خود ندارد، اما بد نیست مقایسه ای بین قیمت محصولات این کمپانی در سال آینده داشته باشیم و جایگاه هوراکان تکنیکا را از حیث ارزش خرید آنالیز کنیم.

با حذف مدل Evo RWD از سبد ابرخودروهای لامبورگینی پس از سال 2022، تکنیکا اکنون با آغاز قیمت از 244795 دلار، مقرون به صرفه ترین هوراکان بازار به شمار می رود. از سوی دیگر، Evo AWD چند هزار دلار گران تر بوده و 248295 دلار قیمت دارد؛ در حالی که علاقمندان به خودروهای کانورتیبل می توانند Evo Spyder را با حداقل قیمت 274295 دلار خریداری نمایند. همچنین در بالای هرم قیمتی محصولات این برند، STO با قیمت 334695 دلار قرار می گیرد.

اگر به طور خاص دنبال یک لامبورگینی دومحوره نیستید، تکنیکا ارزشمندترین محصول برای شما به شمار خواهد رفت. این خودرو در مقایسه با Evo AWD همان قدرت را داشته و با ارائه سیستم هندلینگ بهینه سازی شده و طراحی منحصربفرد، قیمت پایین تری هم دارد!

البته مدل STO طبیعتا محصول قدرتمندتری است؛ اما به طور کلی در مقایسه با تکنیکا محصولی کسل نماینده تر به شمار رفته و لذت رانندگی پایین تری ارائه می نماید.

لامبورگینی هوراکان تکنیکا آخرین مدل از خودروهای بنزینی لامبورگینی است

لامبورگینی از هم اکنون به ساخت خودروهای هیبریدی و در نهایت، تمام الکتریکی متعهد است و با جدیت در پی استخراج همین توان بالای موتورهای بنزینی از موتورهای الکتریکی است.

البته این کمپانی هنوز زمان دقیقی را برای رونمایی از خودروی هیبریدی یا الکتریکی خود اعلام ننموده؛ اما با توجه به این که بعضی رقبای مهم مانند فراری و مک لارن در معرفی ابرخودروهای هیبریدی از لامبورگینی پیشی گرفته اند، می توان انتظار داشت که معرفی نخستین گاو خشمگین برقی نیز در آینده نزدیک رخ دهد.

لامبورگینی ادعا نموده که تا پایان سال 2024 خط فراوری تمام خودروهای خود را با نمونه های الکتریکی جایگزین خواهد نمود. بنابراین به نظر می رسد Tecnica پیش از جایگزینی کامل با مدل های هیبریدی تنها چند سال زمان برای عرض اندام خواهد داشت.

به این ترتیب Lamborghini Huracán Tecnica با موتور V10 دیفرانسیل عقب خود به یکی از آخرین لامبورگینی های بنزینی و آخرین محصول V10 این کمپانی ایتالیایی تبدیل خواهد شد. به این ترتیب ضمن اینکه ایتالیایی ها را برای توجه بیشتر به تجربه رانندگی به جای صرفا جنون سرعت تحسین می کنیم، محال است که از به پایان رسیدن دوره طلایی خودروهای این کمپانی احساس ناراحتی نکنیم!

در پایان، تکنیکا را می توان آواز قویی برای ابرخودروهای بنزینی مقدماتی لامبورگینی دانست که پایانی به یادماندنی را برای این محصولات رقم زده است.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، خداحافظی باشکوه لامبورگینی از دنیای خودروهای بنزینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، خداحافظی باشکوه لامبورگینی از دنیای خودروهای بنزینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید