معرفی بعضی از زیباترین دانشگاه های زیبای دنیا

به گزارش وبلاگ بروز، اگر چه زیبایی صفتی کیفی و نسبی است و ملاک دقیقی برای اندازه گیری آن وجود ندارد با این حال از لحاظ ظاهری می توان برخی مناظر و چشم اندازها را زیبا توصیف نمود.

معرفی بعضی از زیباترین دانشگاه های زیبای دنیا

بعضی از دانشگاه ها علاوه بر ایجاد محیطی مناسب برای کسب علم و دانش، مکانی آرام و چشم نواز را برای دانشجویان و بازدید کنندگان خود فراهم می کنند.

از کتابخانه های قدیمی گرفته تا باغهای گیاهشناسی، هر کدام از ب این بخش ها جزیی از میراث یونسکو محسوب می گردند.

در ادامه با بعضی زیباترین دانشگاههای جهان بیش تر آشنا خواهیم گشت.

دانشگاه کمبریج - کمبریج، انگلیس

دانشگاه کمبریج نه تنها یکی از بهترین دانشگاههای جهان محسوب می گردد، بلکه این دانشگاه یکی از زیباترین ها هم به شمار می آید. هر یک از 29 کالج دانشگاه دارای طراحی منحصر به فرد و ویژه است. حضور رودخانه کم (River Cam) در این دانشگاه زیبایی های ان را دو چندان کرده است.

دانشگاه مستقل ملی مکزیک - مکزیکوسیتی، مکزیک

دانشگاه مستقل ملی مکزیک بسیار خیره کننده است به طوری که به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. این محل توسط بعضی از بهترین معماران مکزیک طراحی شده است. نقاشی های دیواری موجود در محوطه دانشگاه توسط هنرمندان برجسته مکزیکی به نامهای دیگ ریورا و دیوید آلفارو سیکوپروس به تصویر کشیده شده اند.

دانشگاه کویمبرا - کویمبرا، پرتغال

دانشگاه کویمبرا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پرتغال محسوب می گردد که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی باز می گردد. این دانشگاه مملو از مجسمه های کهن مانند شاه خائو سوم (تصویر بالا) می باشد. این مجسمه در جلوی ورودی کتابخانه خوانینا واقع شده، کتابخانه ای که یکی از زیباترین کتابخانه ها در جهان می باشد.

دانشگاه آکسفورد - آکسفورد، انگلیس

قدمت دانشگاه آکسفورد به سال 1167 میلادی برمی گردد که این موضوع باعث می گردد این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در میان کشورهای انگلیسی زبان محسوب گردد. به لطف قدمت تاریخی آن، این دانشگاه شامل سبکها و روشهای معماری مختلف در دوره های متفاوت می باشد (از دوران ساکسونه های باستان گرفته تا سبک معماری پالادیان).

دانشگاه ییل - نیوهَوِن (کنتیکت)، آمریکا

دانشگاه ییل به خاطر داشتن معماری نئوگوتیک و همچنین بودن در مجموعه دانشگاههای معتبر آیوی لیگ دارای شهرت جهانی بوده است. ساختمانهای منحصر به فرد و زیبای این دانشگاه توسط معماران معروف مانند فرانک گِری،لوئیس کان و اِرو سارینن طراحی شده اند.

دانشگاه دولتی لومونُسُـف مسکو - مسکو، روسیه

این دانشگاه ابتدا در تاریخ 26 آوریل 1775 میلادی، با همت میخائیل واسیلویچ لومونسف در ساختمان نه چندان عظیمی در میدان سرخ تأسیس شد. این نخستین دانشگاه روسیه بود. ساختمان تحسین برانگیز دانشگاه دولتی لومونُسُـف مسکو دارای ارتفاع 239 متر می باشد که همین امر باعث می گردد این ساختمان بلندترین ساختمان دانشگاهی در جهان باشد.

دانشگاه سنت اندروز - سنت اندروز، اسکاتلند

دانشگاه سنت اندروز یکی از اولین دانشگاه های اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی در بریتانیا و در میان تمامی کشورهای انگلیسی زبان می باشد که بین سال های 1410 تا 1413 تاسیس شده است. محوطه دانشگاه مملو از ساختمان های دارای معماری قرون وسطایی و دارای حیاط می باشد.

دانشگاه استنفورد - استنفورد (کالیفورنیا)، آمریکا

دانشگاه استنفورد یکی از عظیمترین کالجهای دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا می باشد که بیش از 33 کیلومتر مربع وسعت دارد. از ویژگی های آن می توان به چمن زارهای پراکنده، مسیرهای چشم نواز و گلدانهای طراحی شده توسط فردریک لا اولمستد (خالق پارک مرکزی نیویورک) اشاره نمود.

دانشگاه کاتولیک لووِن - لووِن، بلژیک

دانشگاه کاتولیک لون یا کِی، یو، لووِن، عظیم ترین دانشگاه هلندی زبان در هلند، بلژیک و لوکزامبورگ و از جملهٔ قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپاست که از سال 1425 میلادی در شهر تاریخی لووِن در منطقهٔ هلندی زبان کشور بلژیک به نام فلندرز واقع شده است. ساختمان اصلی و زیبای این دانشگاه قبلا به عنوان یک قصر استفاده می شده است.

دانشگاه سالامانکا - سالامانکا، اسپانیا

دانشگاه سالامانکا قدیمی ترین دانشگاه اسپانیا محسوب می گردد که به خاطر روش معماری باروک خودش معروف است. این دانشگاه در سال 1218 میلادی توسط شاه آلفونسو نهم از لئون تأسیس گشت. کتابخانه این دانشگاه نیز یکی از زیباترین کتابخانه های جهان به شمار می آید.

دانشگاه ویرجینیا - چسترویل، آمریکا

این دانشگاه در سال 1819 توسط توماس جفرسون تاسیس شده است که وی تاسیس این دانشگاه را یکی از عظیمترین افتخارات خود نامیده است. این دانشگاه جزو میراث جهانی یونسکو در آمریکا به ثبت رسیده است

دانشگاه هلسینکی - هلسینکی، فنلاند

دانشگاه هلسینکی عظیمترین و یکی از اصلی ترین دانشگاه ها در کشور فنلاند است که در سال 1640 در شهر تورکو تاسیس شد و در 1829 به هلسینکی، پایتخت فعلی فنلاند منتقل شد. باغ گیاه شناسی این دانشگاه بیش از 40 هزار متر مربع مساحت دارد.

دانشگاه چینهوا - چینهوا، چین

دانشگاه چینهوا واقع در شهر پکن در کشور چین است. این دانشگاه در محل قبلی باغ سلطنتی سلسله کینگ بنا شده است. محوطه دانشگاه همچنان دارای ساختمان های تاریخی و چشم اندازهایی مانند برکه های پوشیده از شکوفه های نیلوفر است.

دانشگاه هاروارد - کمبریج (ماساچوست)، آمریکا

دانشگاه هاروارد یک دانشگاه خصوصی در شهر کمبریج ایالت ماساچوست در ایالات متحدهٔ آمریکا است. دانشگاه هاوراد با آجرهای قرمز رنگ نمادینش و همچنین ساختمانهای جواهر مانندش هموچون ساختمان معروف مموریال هال نه تنها به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می گردد بلکه در بین زیباترین دانشگاه ها نیز حضور دارد.

کالج ترینیتی - دوبلین، ایرلند

کالج ترینیتی دوبلین در سال 1592 توسط ملکه الیزابت تأسیس شد. کالج ترینیتی جزء 7 دانشگاه تاریخی بریتانیا و جمهوری ایرلند به حساب می آید و هم چنین قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه جمهوری ایرلند است. این دانشگاه به خاطر روش معماری باروک خودش دارای اعتبار جهانی است.

دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس - پاریس، فرانسه

مدرسه عالی هنرهای زیبا نام برجسته ترین مدرسه عالی مربوط به هنرهای زیبا در کشور فرانسه است که در شهر پاریس واقع شده است. این دانشسرا در سال 1648 میلادی توسط شارل لبرون نقاش مشهور فرانسوی، توسعه مطالعات در زمینه های نقاشی، طراحی، مجسمه سازی، جواهرسازی و معماری تحت عنوان آموزشگاه علوم نقاشی و مجسمه سازی تأسیس شد.

دانشگاه کوئینز بلفاست - بلفاست، ایرلند شمالی

این دانشگاه به دستور ملکه ویکتوریا در سال 1849 میلادی در شهر بلفاست ایرلند شمالی به عنوان کالج کوئینز بلفاست آغاز به کار کرد. این دانشگاه بیش از 300 ساختمان دارد و بیش ترین شهرت این دانشگاه معماری تودور آن می باشد.

دانشگاه ویک فارست - وینستون سالم (کارولینای شمالی)، آمریکا

دانشگاه ویک فارست در سال 1834 تاسیس شده است و ردیس اصلی آن در شهر وینستون-سِیلم در کارولینای شمالی واقع شده است.

دانشگاه کُپنهاگ - کُپنهاگ، دانمارک

دانشگاه کُپنهاگ قدیمی ترین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در کشور دانمارک، شهر کپنهاگ است که در سال 1479 میلادی تاسیس شده است. اگرچه دانشگاه در مرکز شهر واقع شده است اما محیط ان بسیار آرام و زیبا است.

دانشگاه بولونیا- بولونیا، ایتالیا

دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های موجود در جهان است که نزدیک به 1000 سال قدمت دارد و دومین دانشگاه عظیم ایتالیا محسوب می گردد. تاسیس این دانشگاه به سال 1088 میلادی برمی گردد.

منبع: ویکی گرام

به "معرفی بعضی از زیباترین دانشگاه های زیبای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بعضی از زیباترین دانشگاه های زیبای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید