هزینه سفر به استانبول با تور و بدون تور (در سال 1402)

به گزارش وبلاگ بروز، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی در بین ایرانیان کلان شهر زیبای کشور ترکیه است. چرا که جاذبه های گردشگری تاریخی، مراکز خرید مدرن، مکان های تفریحی متنوع و ... بسیاری در استانبول وجود داشته و در کنار تمامی این موارد هزینه سفر به آن در مقایسه با دیگر مکان ها کمتر است.

هزینه سفر به استانبول با تور و بدون تور (در سال 1402)

تمامی مزایای سفر به استانبول محدود به این موارد نبوده و گردشگران ایرانی می توانند حق انتخاب بین تجربه سفر شخصی و یا همراه شدن با تورهای مسافرتی را داشته باشند. از همین رو یکی از سوالات رایجی که فکر گردشگران را به خود درگیر می نماید این است که هزینه سفر به استانبول با تور و بدون تور چه قدر است؟ در این مقاله سعی نموده ایم تا قیمت سفر به استانبول را با تور و بدون تور را مورد آنالیز قرار دهیم. پس چنانچه قصد سفر با تور استانبول را دارید اما هنوز در تصمیم خود سردرگم هستید، حتما تا خاتمه این مطلب همراه ما باشید.

هزینه سفر به استانبول بدون تور (در سال 1402)

همان طور که گفته شد، استانبول جز مقاصد توریستی پرطرفداری است که خوشبختانه گردشگران ایرانی دسترسی آسان و بعلاوه مقرون به صرفهی به آن دارند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از گردشگران سفر شخصی را به همراه شدن با تور استانبول ترجیح دهند. چرا که در سفرهای شخصی گردشگران می توانند آزادانه برنامه ریزی نموده و سفری منعطف را با توجه به شرایط خود تجربه نمایند. از طرفی دیگر علاقه مندان به سفر به استانبول به علت هم مرز بودن دو کشور ایران و ترکیه امکان سفر زمینی را با اتوبوس یا اتومبیل شخصی خود خواهند داشت. بنابراین برای برآورد کردن هزینه سفر به استانبول بدون تور باید این موضوع را نیز مورد توجه قرار داد. با توجه به این موارد در زیر به آنالیز هزینه های سفر شخصی به دو صورت زمینی و هوایی به شهر زیبای استانبول می پردازیم:

  • هزینه سفر زمینی به استانبول بدون تور

برای کسانی که قصد سفری مالی به همراه خانواده را به استانبول دارند، سفر زمینی گزینه ای ایدئال خواهد بود. سفر زمینی به استانبول می تواند به دو صورت شخصی و یا با اتوبوس انجام گردد. در حال حاضر قیمت بلیط اتوبوس از تهران به مقصد استانبول به ازای هر یک مسافر تقریبا 2 میلیون تومان است. اما چنانچه قصد سفر با اتومبیل شخصی را داشته باشید هزینه های سفر شما کمی متفاوت خواهند بود. چرا که برای این منظور باید قبل از هر چیزی برای کاپوتاژ کردن ماشین خود اقدام کنید. آخرین تعرفه ها برای این منظور 800 هزار تومان است. علاوه بر آن باید بودجه ای را نیز بابت پر کردن باک بنزین خودرو در طول مسیر در نظر بگیرید. هزینه هر لیتر بنزین در کشور ترکیه 20 لیر (معادل تقریبا 40 هزار تومان) است. برای محاسبه قیمت دقیق میزان بنزین مصرفی در این مسیر باید بگوییم که فاصله مرز بازرگان ایران تا شهر استانبول حدودا 2100 کیلومتر بوده به طور میانگین احتیاج به 210 لیتر بنزین خواهید داشت.

  • هزینه سفر هوایی به استانبول بدون تور

با توجه به اینکه سفر زمینی زمان بر بوده و مسافران مدت طولانی را در راه خواهند بود، بسیاری از افراد سفر با هواپیما را به دیگر گزینه ها ترجیح می دهند. البته باید توجه داشت که هزینه سفر به استانبول با هواپیما در مقایسه با سفر زمینی بالاتر است. هم اکنون برای خرید بلیط هواپیما از تهران به فرودگاه استانبول بسته به ساعت و روز سفر باید مبلغی در حدود 4.5 الی 7 میلیون تومان را پرداخت نمایند.

موضوع مهم دیگری که در برآورد هزینه های سفر به مقاصد گردشگری اهمیت بالایی دارد، قیمت هتل ها برای اقامت هستند. مهم نیست که برنامه ریزی سفر خود را در راستای سفر زمینی به استانبول انجام دهید یا سفر هوایی، در هر صورت بودجه شما برای اقامت یکسان خواهد بود. البته هزینه های اقامتی در هتل ها بسته به کیفیت خدمات و به اصلاح ستاره آن ها بسیار متفاوت هستند؛ اما در حالت کلی قیمت هر شب اقامت در هتل های سه ستاره استانبول از 2 میلیون و 500 هزار تومان آغاز شده و در هتل ها پنج ستاره استانبول از شبی 10 میلیون تومان به بالا است.

هزینه سفر به استانبول با تور (در سال 1402)

با توجه به محبوبیتی که سفر به استانبول در بین گردشگران ایرانی دارد، آژانس های مسافرتی تورهای متنوعی را به این مقصد توریستی ترتیب می دهند. هزینه سفر به استانبول با تور شامل هزینه های اقامتی و بلیط هواپیما یا اتوبوس خواهد بود. از همین رو بسته به اینکه چه انتظاری از کیفیت سفر خود دارید هزینه های مربوطه نیز متغیر خواهند بود. به عنوان مثال قیمت تور استانبول 1402 برای کسانی که تور زمینی را رزرو نموده و قصد اقامت در هتلی 3 ستاره را دارند قطعا بسیار پایین تر از تورهای هوایی با اقامت در هتل های 5 ستاره خواهد بود. میانگین قیمت سفر با تور زمینی به استانبول چیزی در حدود 9 الی 15 میلیون تومان است. در حالی که قیمت رزرو تور هوایی استانبول از 11 تومان آغاز شده و حداکثر 30 میلیون تومان خواهد بود.

هزینه سفر به استانبول با تور مقرون به صرفه تر است یا بدون تور؟

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید، متوجه شده اید که نمی توان رقم دقیق را بابت هزینه سفر به استانبول بیان نمود. قبل از هرچیزی انتظارات افراد از کیفیت سفر، نوع هتل انتخابی، میزان خرید در سفر، نوع تفریحات انتخابی و... می توانند تا حد زیادی میزان بودجه سفر شما را تغییر دهند. بنابراین نمی توان گفت که سفر زمینی با تور قطعا گزینه مقرون به صرفه تری در مقایسه با سفر هوایی بدون تور به استانبول است. به عنوان مثال گردشگری را تصور کنید که به صورت زمینی سفر نموده اما در یکی از گران ترین هتل های استانبول اقامت داشته و در طول سفر همیشه گران ترین رستوران های استانبول را برای وعده غذایی و لوکس ترین مراکز خرید استانبول را برای خرید انتخاب نموده است. مسلما هزینه سفر این شخص در مقایسه با فرد دیگری که هتل سطح متوسطی را انتخاب نموده و زیاد اهل خرید نیست، بسیار بیشتر خواهد بود.

در حالت کلی باید بگوییم که سفر با تور گزینه ای مالی تر در مقایسه با سفر بدون تور به استانبول است. چرا که آژانس های مسافرتی طبق قراردادهایی که با هتل ها و شرکت های هواپیمایی دارند، امکان رزرو هتل و بلیط هواپیما را با قیمتی مقرون به صرفه تر خواهند داشت. از همین رو سفری با کیفیت بالا را بدون کمترین دردسر و برترین قیمت برای مسافران فراهم می نمایند.

مدیریت هزینه سفر به استانبول با مقتدرسیر

با توجه به مطالب فوق، به جرات می توان گفت که برترین گزینه برای داشتن سفری همه چیز تمام به استانبول رزرو تور است. پس اگر در پی کنترل هزینه سفر به استانبول هستید، تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید مراجعه به سایت های معتبر گردشگری برای رزرو تور مربوطه است. آژانس گردشگری مقتدرسیر تابان مفتخر به اجرای تورهای گردشگری به مقاصد مختلف بوده و شما را در انتخاب برترین گزینه مسافرتی همراهی خواهد نمود. از مزایای رزرو تور استانبول از سایت مقتدرسیر تابان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قیمت مناسب
  • تنوع بالای تورها از لحاظ زمانی و قیمتی
  • ایجاد فرصتی عالی برای اقامت در برترین هتل های استانبول
  • ارائه خدمات رفاهی مسافرتی از قبیل ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری، بیمه مسافرتی و لیدر فارسی زبان

برای اقدام به رزرو تور استانبول ایده آل و کیفیت بالا به وسیله سایت مقتدرسیر می توانید همین حالا به نشانی https://mstiran.com/ مراجعه نموده و یا به وسیله یکی از شماره 75212-021 با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "هزینه سفر به استانبول با تور و بدون تور (در سال 1402)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به استانبول با تور و بدون تور (در سال 1402)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید