هفت اقدام برای رونق بخشیدن به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ بروز، ایرنا/ این خبر پیرامون هفت اقدام برای رونق بخشیدن به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای شما نگارش شد.

هفت اقدام برای رونق بخشیدن به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

داستان چیست؟

تکمیل طرح های در حال اجرای حوزه توریستی، تعریف بسته های سرمایه گذاری، کسب وکارهای دیجیتال، جشنواره های مجازی، بهره گیری از شاخه های نوین توریستی چون توریستی کشاورزی، استانداردسازی اقامتگاه ها از جمله هدف گذاری های اجرا شده دولت برای توسعه مالی به وسیله صنعت توریستی در استان است.

راهبردهایی که در روزگار کم رونقی صنعت توریستی امیدها را برای سرمایه گذاران این حوزه در دوران پساکرونایی زنده نموده است.

اگرچه در 14 ماه گذشته صنعت توریستی کهگیلویه و بویراحمد مانند سایر نقاط ایران و دنیا به دلیل انتشار ویروس کرونا زخم های عمیقی را متحمل شده است، اما برنامه ریزی برای افزایش درآمد به وسیله این صنعت می تواند راهکاری گره گشا برای ثروت آفرینی در این خطه باشد.

صنعت توریستی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود 285 نقطه توریستی طبیعی، 780 اثر ملی ثبت شده در فهرست آثار ملی، جاذبه های مردم شناسی نظیر آوا و نواهای محلی، آیین و رسوم سنتی به ویژه در مناطق روستایی سومین بخش مستعد درآمدزایی پس از نفت و کشاورزی محسوب می گردد .

اما کارشناسان معتقد هستند که این ظرفیت ها آنچنان که باید و شاید نتوانسته تا منجر به ثروت آفرینی برای شهروندان گردد.

با وجود این نقیصه سالیانه سه میلیون توریست ایرانی و خارجی از جاذبه های توریستی استان دیدن می نمایند که تحقق راهبردهای پیش بینی شده با افزایش مدت زمان اقامت آنان فرصتی برای توسعه مالی با استفاده از این صنعت محسوب می گردد.

پیش بینی هفت اقدام برای افزایش درآمد فعالان حوزه توریستی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و توریستی کهگیلویه و بویراحمد پیرامون هفت اقدام برای رونق بخشیدن به توریستی کهگیلویه و بویراحمد می گوید: با توجه به اینکه افزایش درآمد فعالان حوزه توریستی یکی از راهکارهای ثروت آفرینی در استان محسوب می گردد دولت در سال فراوری،پشتبانی ها و مانع زدایی هفت اقدام برای تحقق این امر پیش بینی نموده است.

حمایت از کسب و کارهای دیجیتال

مجید صفایی تاکید می نماید: حمایت از کسب و کارهای دیجیتال نخستین گام برای افزایش درآمد فعالان حوزه توریستی در استان است که در روزگار کرونایی هم ظرفیت بهره برداری دارد. وی اضافه نمود: براساس این راهبرد به افرادی که برای معرفی هر یک از جاذبه های توریستی کهگیلویه و بویراحمد فراوری محتوا نمایند تسهیلات پرداخت می گردد. وی بیان نمود: تحقق این طرح می تواند منجر به جذب ایرانگرادن و دنیاگردان در دوران پساکرونا گردد.

تعریف بسته های سرمایه گذاری

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و توریستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: تعریف بسته های سرمایه گذاری و معرفی به علاقمندان از دیگر برنامه های میراث فرهنگی برای توسعه زیرساخت های توریستی استان است که براساس آن در هر شهرستان یک طرح مهم تعریف می گردد.

صفایی ادامه داد: این بخش با شناسایی ظرفیت ساخت تله کابین در سی سخت و اجرای دهکده توریستی سد چم شیر در گچساران کلید خورده است. وی توضیح داد: برای حمایت از سرمایه گذاران در اجرای طرح های بسته های سرمایه گذاری حوزه توریستی جذب تسهیلات ارزان قیمت بانکی در دست اقدام است.

جشنواره های مجازی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و توریستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین برگزاری جشنواره های انگور، سیب و برنج در بستر فضای مجازی از راهبردهای توسعه توریستی در دوران کرونا برای معرفی جاذبه های مردم شناسی استان است.

وی معتقد است که برپایی این جشنواره ها گام بلندی برای جذب سرمایه گذاران علاقمند به ایجاد طرح های توریستی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است.

حمایت از ایجاد زیرساخت های توریستی روستایی و عشایر

صفایی با بیان اینکه بخش عمده از ظرفیت های توریستی کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی واقع شده است، عنوان نمود: از سرمایه گذاری که قصد راه اندازی اقامتگاه های بومگردی وکمپ های عشایری در استان دارند حمایت می گردد.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز یک سرمایه گذار برای راه اندازی کمپ های عشایری در کهگیلویه و بویراحمد مجوز دریافت نموده، تاکید نمود: ایجاد کمپ های عشایری و اقامتگاه های بومگردی با توجه به ظرفیت های طبیعت بکر کهگیلویه و بویراحمد،آب و هوای متنوع و خوراکی ها و غذاهای محلی می تواند منجر به کسب تجربه های نو برای توریستان و درآمدزایی برای اهالی منطقه گردد.

او توضیح داد: تا به امروز هفت اقامتگاه بومگردی در مناطق روستایی شهرستان های دنا، باشت، کهگیلویه، چرام و بویراحمد ایجاد شده و مناطق بسیاری برای اجرای چنین زیرساخت هایی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

تکمیل طرح های حوزه توریستی

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 41 طرح توریستی با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی در این استان در حال اجراست، گفت: پیگیری جذب اعتبار و تکمیل این طرح ها از اولویت های اصلی برای توسعه زیرساخت های توریستی است.

محمد حسین زاده گفت: هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج، تله کابین آبشار، پارک آبی، مجتمع توریستی آزادی باقری و موزه یاسوج از طرح های در دست اجرای شاخص توریستی در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه این طرح ها با یک هزار و200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست ساخت هستند، اضافه نمود: برای تکمیل این پروژه ها 300 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

حسین زاده ابراز امیدواری کرد: همه 41 طرح حوزه توریستی کهگیلویه و بویراحمد تا خاتمه سال 1400 تکمیل و بهره برداری گردد.

استانداردسازی واحدهای اقامتی

معاون توریستی و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد استانداردسازی واحدهای اقامتی مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها را از دیگر برنامه های بهبود خدمات توریستی در استان ذکر کرد. حسین زاده با یادآوری این نکته که بهبود فضای محیطی زیرساخت های اقامتی به افزایش مدت زمان ماندگاری توریستان در کهگیلویه و بویراحمد یاری می نماید، گفت: تحقق این راهبرد احتیاجمند مشارکت فعالان این حوزه است.

توریستی کشاورزی

وی با اشاره به اهمیت رونق توریستی کشاورزی در توسعه مالی روستاها تاکید نمود: آماده اعطای مجوز به مزارع کشاورزی، باغ ها، دامپروری ها، گلخانه های محل پرورش گل و گیاه و مراکز پرورش طیور در استان برای پذیرش توریستان هستیم. محمد حسین زاده گفت: شالیزارهای برنج، مزارع پرورش ماهی، مزارع کشت زعفران، مناطق پرورش کرم ابریشم، مزارع شترمرغ از جمله بخش هایی است که با ایجاد اقامتگاه های بومگردی می تواند مقصدی برای توریستان باشد.

منبع: همگردی

به "هفت اقدام برای رونق بخشیدن به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت اقدام برای رونق بخشیدن به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید