هواپیمای برقی به واقعیت نزدیک تر شد

به گزارش وبلاگ بروز، مهندسان مؤسسه فناوری ماساچوست(MIT) با موفقیت یک موتور یک مگاواتی ساخته اند که یک پله مهم در ساخت هواپیماهای الکتریکی بزرگ در آینده است.

هواپیمای برقی به واقعیت نزدیک تر شد

در بیانیه مطبوعاتی این گروه آمده است که این گروه اجزای جداگانه موتور را آزمایش نموده و محاسبه نموده و نشان داده است که می تواند یک مگاوات خروجی فراوری کند.

با توجه به تمرکز دنیا بر کاهش انتشار کربن و نیل به سوی فراوری صفر خالص تا سال 2050، بخش هوانوردی بخشی است که برای دستیابی به این هدف به حداکثر نوآوری احتیاج دارد.

هواپیماهای بزرگی که امروزه مسافران و محموله ها را جابجا می نمایند، ردپای کربن بزرگی دارند. با این حال، راه چاره های برقی سازی هوانوردی هنوز در ابتدای راه هستند و قادر به جایگزینی با موتورهای بزرگ جت نیست.

کوشش برای ساخت هواپیماهای کاملاً الکتریکی تا به امروز با موفقیت چشمگیری همراه نشده است و موتورهای مورد استفاده برای به حرکت درآوردن آنها تنها می توانند چند صد کیلووات نیرو فراوری نمایند. این در حالی است که هواپیماهای بزرگ به خروجی بیشتری احتیاج دارند، بنابراین مهندسان MIT تصمیم گرفتند یک موتور الکتریکی یک مگاواتی فراوری نمایند.

برای درک دشواری ساخت موتور الکتریکی یک مگاواتی، ابتدا باید نحوه عملکرد یک موتور الکتریکی را بشناسید.

موتورهای الکتریکی به طور معمول از انرژی الکتریکی و معمولاً با ارسال جریان به وسیله سیم پیچ های مسی برای فراوری میدان مغناطیسی استفاده می نمایند. آهنربایی که در نزدیکی سیم پیچ ها قرار می گیرد در جهت میدان مغناطیسی ایجاد شده می چرخد و یک پروانه را با خود به حرکت در می آورد.

برای فراوری توان بیشتر از موتور باید از سیم پیچ های مسی بزرگتر استفاده گردد. با این حال، این کار گرمای فراوری شده در طول فرآیند را افزایش می دهد و در نتیجه عناصر خنک نماینده باید به موتور اضافه شوند.

همه این اجزا به وزن موتور اضافه و استفاده از آن را برای کاربردهای هوایی چالش برانگیزتر می نمایند.

منبع: گردشبان

به "هواپیمای برقی به واقعیت نزدیک تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای برقی به واقعیت نزدیک تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید