پرفروش ترین تبلت های بازار ایران

به گزارش وبلاگ بروز، خبرنگاران: هر روز از مخاطب های تبلت ها کاسته می شود و بیشتر آن ها به سمت محصولاتی همچون فبلت می فرایند که تقریبا می تواند کارایی مشابه را از خود به نمایش بگذارد. با این حال هنوز هم تبلت ها به خصوص در بازار ایران مشتری دارند و بسیاری برای دوری کردن از لپ تاپ های سنگین و البته استفاده از صفحه نمایشی قابل توجه به سراغ این محصولات می فرایند. با این حال باید در نظر گرفت که کاهش خریداران تبلت، تاثیری مستقیم روی تنوع محصولات این حوزه گذاشته و تولیدکننده ها نیز دیگر آن توجه سابق را به این بخش از بازار ندارند.

پرفروش ترین تبلت های بازار ایران

جدای از چند برند قابل توجه همچون اپل، مایکروسافت و سامسونگ که فعلا با محصولات گران قیمت توانسته اند بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند، قسمت دیگری که شاید از دید قیمت در درجه پایین تری قرار گیرد در اختیار تولیدکننده های اصطلاحا درجه دو قرار گرفته. اینکه می گوییم درجه دو لزوما به معنی پایین تر بودن کیفیت این محصولات نیست بلکه بیشتر مربوط به برند و شناخته شده بودن آن می شود. با توجه به این موضوع به سراغ محبوب ترین و پرفروش ترین تبلت های بازار ایران رفته ایم. گجت هایی که فروش خوب آن ها نشان می دهد محصولاتی هستند مناسب برای مخاطبی که میان تلفن و لپ تاپ سرگردان مانده.

Lenovo Tab3 7 Plus Dual SIM

  • متوسط قیمت:

    2 میلیون و 200 هزار تومان

تبلت Tab3 7 Plus در واقع نسخه بهبود یافته تر و بهتر Tab3 7 است که در زمینه های سخت افزاری، قدرت پردازش و کیفیت صفحه نمایش با بهبود های مناسبی همراه بوده. صفحه نمایش تبلت Tab3 7 Plus هفت اینچی است و از پنل LED-backlit IPS LCD بهره می برد. وضوح تصویر این صفحه نمایش برابر با 1280 در 720 یا همان اچ دی است و تراکم پیکسلی آن 210ppi بوده و قابلیت دریافت چندین لمس به طور همزمان را نیز به همراه دارد. تفاوت صفحه نمایش این دو تبلت در وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بالاتر تبلت Tab3 7 Plus است که مطمئنا کیفیت تصویر بهتری را در اختیار کاربر می گذارد.

چیپست های به کار رفته در این دو تبلت، هر دو چهار هسته ای بوده و از نظر قدرت پردازش تفاوت چشم گیر و قابل توجهی با یکدیگر ندارند در حالی که تفاوت اصلی آن ها سازنده این چیپست هاست. نسخه Plus این تبلت از چیپست Snapdragon 410 بهره می برد در حالی که نسخه پایه از چیپست مدیاتک استفاده می کند. حافظه رم Plus نیز برابر با دو گیگابایت است در حالی که حافظه رم نسخه پایه یک گیگابایت بود. حافظه داخلی در دو تبلت تغییری نکرده و 16 گیگابایت است، اما این بخش نیز بدون تفاوت نیست. در حالی که تبلت Tab3 7 Plus از کارت حافظه جانبی تا 64 گیگابایت پشتیبانی می کند، تبلت Tab3 7 تنها توانایی پشتیبانی از کارت حافظه 32 گیگابایتی را دارد.

دوربین اصلی Tab3 7 Plus یک دوربین 5 مگاپیکسلی بدون فلاش است که همان دوربین به کار رفته در نسخه پایه به شمار می رود. این دوربین دارای ویژگی های فوکوس اتوماتیک و ثبت موقعیت جغرافیایی بوده و قابلیت فیلم برداری با کیفیت فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد. دوربین جلو یا سلفی هر دو تبلت نیز از نوع دو مگاپیکسلی است. پشتیبانی از شبکه پر سرعت LTE، سیستم عامل اندروید 6، قابلیت اتصال به Wi-Fi، سنسور شتاب سنج و باتری 3500 میلی آمپری از دیگر ویژگی های این محصول لنوو است. باتری قدرتمند این تبلت که توانایی نمایش خروجی به مدت بیش از 9 ساعت حین تماشای فیلم و ویدیو را دارد، کیفیت و اندازه مناسب صفحه نمایش، پشتیبانی از شبکه LTE و قدرت پردازشی مناسب، این تبلت را برای اجرا بازی ها، تماشای ویدیو و فیلم و همچنان وب گردی به عنوان یک گزینه مناسب با توجه به قیمت مناسبش مطرح می کند.

Samsung Galaxy Tab A 8.0، 2019

  • متوسط قیمت:

    3 میلیون و 600 هزار تومان

تابستان سال گذشته بود که سامسونگ خانواده جدید تبلت های میان رده خود را معرفی کرد. محصولاتی که معمولا تمامی امکانات مد نظر کاربر را به همراه دارند، اما شاید از دید قدرت و کیفیت بالاترین سطح ممکن را نمایش ندهند. با این حال Galaxy Tab A 8.0 از جمله تبلت هایی شناخته می شود که به خوبی توانسته در میانه بازار مشتری های بسکمک پیدا کند. تبلتی که در ساختار و ظاهر تفاوت خاصی با نسل های قبلی خود ندارد و با بدنه آلومینیومی در دو رنگ مشکی و خاکستری موجود است.

اما اگر به داخل این بدنه آشنا برویم ساختاری قابل پیش بینی برای این محصول انتخاب شده است. چیپست پردازنده دستگاه Snapdragon 429 است که دارای پردازنده چهار هسته ای از نوع Cortex-A53 در فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 504، همراه با 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی که قابلیت ارتقا تا 512 گیگابایت دیگر از طریق درگاه میکرو اس دی را دارد، ساختاری میان رده رو به پایین را در اختیار کاربران قرار می دهد.

سامسونگ برای این تبلت از نمایشگری 8.0 اینچی از نوع TFT و رزولوشن 1280 در 800 پیکسل استفاده کرده که نسبت تصویر 16 به 10 برای آن انتخاب شده و می تواند همراه با اسپیکر های استریو دستگاه، برای علاقمندان به تماشای محتوای ویدئویی و فیلم بسیار مناسب باشد. در بخش دوربین نیز سامسونگ یک دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و یک دوربین پشتی 8 مگاپیکسل با فوکوس اتوماتیک را در تبلت جدید خود جای داده است. باتری دستگاه نیز از نوع لیتیوم پلیمر و در ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعتی می تواند ترکیب مناسبی برای استفاده طولانی مدت بدون نیاز برای شارژ مجدد داشته باشد. سامسونگ سیستم عامل اندروید نسخه 9.0 را برای این تبلت همراه با رابط کاربری One UI عرضه کرده که در همه محصولات جدید این شرکت به کار می رود.

iPad 10.2-inch 2019

  • متوسط قیمت:

    13 میلیون تومان

در میان محصولات موجود اپل در بازار تبلت، می توان گفت که آیپد معرفی شده توسط این کمپانی در سال 2019 که از صفحه نمایشی 10.2 اینچی استفاده می کند، به صرفه ترین آنهاست. آیپد 2019 وارث نسل قبل این سری است و صفحه نمایش آن نسبت به آیپد 2018 از 9.7 اینچ به 10.2 اینچ گسترش پیدا کرده. آیپد 2019 جایگاهی بین iPad Air 2019 و iPad mini 2019 دارد، به طوری که از مدل Air قدرت کمتر و صفحه نمایشی کوچکتر و از مدل مینی قوی تر و بزرگتر است. آیپد 2019 هنوز هم ظاهری به مانند نسل های پیشین خود دارد و در پایین تبلت می توانید دکمه دایره شکل Home را ببینید که حسگر اثر انگشت بر روی آن تعبیه شده.

جای اسپیکر ها هم درست در مکان قبلی خود واقع شده است و تغییری را نسبت به گذشته مشاهده نمی کنید. به دلیل صفحه نمایش بزرگ تر نسبت به آیپد 2018، داشتن وزن و ابعادی بزرگتر طبیعی است. یکی از مزایای افزایش اندازه صفحه نمایش این است که حالا می توانید به راحتی از کیبورد های سری Air استفاده کرده و تجربه ای به مراتب نزدیک تر به لپ تاپ را داشته باشید. رزولوشن صفحه آیپد 2160 در 1620، و دارای تراکم پیکسلی 264 پیکسل بر اینچ است.

صفحه نمایش مقدار کمی از نور تابیده شده به خود را بازتاب می دهد؛ رزولوشن هم مقداری افزایش پیدا کرده که با توجه به اندازه بزرگ تر آن طبیعی است، پس انتظار بهبود چشم گیری را نسبت به قبل نداشته باشید، اما همچنان از دیدن ویدیو و تصاویر بر روی آن لذت خوهید برد. تصاویر از دور به شکل واضح و مناسب به نظر می رسند. شاید آیپد 2019 نسبت به تبلت Tab S6 سامسونگ رزولوشن کمتری داشته باشد، اما با اینحال استفاده از آن لذت بخش خواهد بود. مهم ترین تفاوت صفحه آیپد 2019 با آیپد پرو در پشتیبانی از قلم هوشمند نسل دوم است که فقط در مدل گران تر یعنی نسخه پرو می توانید از آن استفاده کنید. البته نگران نباشید، زیرا می توانید از نسل اول قلم های اپل و کیبورد های هوشمند آن استفاده کنید تا تجربه ای به مراتب نزدیکتر به آیپد پرو داشته باشید.

به نوعی تنها تفاوت ظاهری مدل 2019 با مدل 2018 همین مورد است. هنوز هم قلم نسل اول اپل، سرعت و سهولت خوبی را در استفاده از خود نشان می دهد و با کمک سیستم عامل اختصاصی نیز این ویژگی پر رنگ تر خواهد شد. آیپد 2019 از تراشه A10 اپل که در آیپد 2018 تعبیه شده بود استفاده می کند. معمولا اپل در نسخه های جدید دستگاه های خود همیشه بهبود هایی نسبت به نسل قبل دارد، اما این بار خیر.

نمونه تراشه A10 را قبل تر در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دیده بودیم، البته الان دیگر یک پردازشگر میان رده به حساب می آید که شاید در بازی ها و نرم افزار های سنگین کمی شما را اذیت کند، ولی با این وجود می توانید بازی های را با کیفیت مناسب اجرا کنید. آیپد جدید مانند برادر قدیمی خود از 2 گیگابایت حافظه رم استفاده می کند که امکان دارد در تبلت های امروزی کم به نظر برسد، اما از قلم نیاندازید که سیستم عامل iOS به شکل بسیار بهینه ای از این حافظه استفاده می کند پس مسئله ای در اجرای چند برنامه به صورت همزمان وجود ندارد، ولی بهتر است توقع زیادی نداشته باشیم.

منبع: برترین ها

به "پرفروش ترین تبلت های بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین تبلت های بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید