چهره مرد 9600 ساله برزیلی بازسازی شد

به گزارش وبلاگ بروز، این تصویر به این علت سیاه و سفید ارائه شده است که اطلاعات دقیقی در خصوص رنگ پوست این فرد وجود ندارد.

چهره مرد 9600 ساله برزیلی بازسازی شد

در سال 1997، باستان شناسان اسکلتی را کشف کردند که در یک منطقه باستان شناسی به نام Toca dos Coqueiro واقع در پارک ملی سرا دا کاپیوارا برزیل دفن شده بود. آن ها براساس میزان و شکل جمجمه، ادعا کردند که با یک اسکلت زن روبرو هستیم و نام آن را زوزو گذاشتند. اما بسیاری از محققان نیز ادعا نموده اند که فرد دفن شده یک مرد بوده است. اکنون تقریب چهره این جمجمه 9600 ساله به وسیله دانشمندان به تصویر کشیده شده که می تواند بحث در این رابطه به خاتمه برساند.

سال گذشته، محققان چندین عکس از زوایای مختلف جمجمه گرفتند که در موزه طبیعت پارانا برزیل به نمایش گذاشته شده است. آن ها سپس با استفاده از فناوری فتوگرامتری، یک مدل سه بعدی مجازی از جمجمه ایجاد کردند تا بتوانند چهره بسیار مرموز آن را نشان دهند.

نتیجه نهایی کوشش دانشمندان باستان شناسی

درنهایت، محققان پیروز شدند تا دو نتیجه به دست بیاورند که هر دو مرد جوانی با بینی و لب های پهن را به تصویر می کشد. یکی از تقریب ها شامل مو و ابرو است و دیگری زوزو را با چشمان بسته و بدون مو نشان می دهد.

محققان در مطالعه خود نوشتند: این تصویر به این علت سیاه و سفید ارائه شده است که اطلاعات دقیقی در خصوص رنگ پوست زوزو وجود ندارد. بنابراین، این تصویر نزدیک ترین چیزی است که چهره واقعی آن می تواند داشته باشد. موآسیر الیاس سانتوس، محقق اصلی و باستان شناس موزه باستان شناسی سیرو فلاماریون کاردوسو در برزیل، در ایمیل خود به Live Science شرح می دهد:

کوشش برای بازیابی ظاهر فردی که هزاران سال پیش زندگی می نموده، راهی برای نشان دادن آن ها به دنیای امروز و عموم است. هدف اصلی ما این بود که بتوانیم نگاهی اجمالی به چهره زوزو داشته باشیم؛ اسکلت او یکی از مهم ترین یافته های منطقه پارک ملی سرا دا کاپیوارا است. ماه گذشته نیز گروهی از پژوهشگران از مصر و انگلیس با استفاده از سی تی اسکن جمجمه رامسس دوم، مدلی سه بعدی از سر این پادشاه را به نمایش گذاشته بودند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "چهره مرد 9600 ساله برزیلی بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره مرد 9600 ساله برزیلی بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید