عکس ، این پرنده باشکوه کمیاب گیاهان دارویی را می شناسد

به گزارش وبلاگ بروز، میش مرغ که سنگین ترین پرنده با توانایی پرواز است، می تواند با استفاده از گیاهان دارویی خودش را درمان کند.

عکس ، این پرنده باشکوه کمیاب گیاهان دارویی را می شناسد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بروز، بر اساس پژوهش تازه ای که نتایجش در مجله مرزهای اکولوژی و تکامل منتشر شده است، میش مرغ ها با استفاده از دو گیاه دارویی خاص عوامل بیماری زا را در بدنشان از بین می برند.

دکتر لوییس باتیستا از موزه علوم طبیعی مادرید در این باره می گوید: ما در شرایط آزمایشگاهی نشان دادیم که میش مرغ ها تمایل بیشتری برای خوردن گیاهان حاوی مواد ضدانگل از خود نشان می دهند.

بیشتر بخوانید:

شگفت اینکه دو گیاهی که به وسیله میش مرغ مورد استفاده قرار می گیرد از جمله گیاهانی هستند که انسان ها در طب سنتی سراغشان می روند. این گیاهان حاوی مواد ضدتک یاخته و ضد انگل هستند.

البته اثبات این توانایی در محیط غیرآزمایشگاهی و طبیعت آنگونه که دکتر باتیستا می گوید کار بسیار دشواری است.

میش مرغ از جمله حیوانات در معرض انقراض است که در غرب اروپا، شمال آفریقا، آسیای مرکزی و میانه زندگی می نماید. جمعیت محدودی از این پرنده کمیاب در ایران وجود دارد.

میش مرغ سنگین ترین پرنده دنیا با توانایی پرواز است که وزن جنس نر آن به 15 کیلوگرم هم می رسد.

خشخاش زراعی با نام علمی Papaver rhoeas و نفرین پترسون با نام علمی Echium plantagineum دو گیاهی هستند که میش مرغ ها برای خاصیت دارویی سراغشان می روند.

خشخاش زراعی گیاهی است که در طب سنتی برای تسکین درد و تقویت سیستم ایمنی سراغش می روند.

در این پژوهش با آزمایش ترکیبات این گیاهان خاصیت ضدانگل ترکیبات آن به اثبات رسید و معین شد که نفرین پترسون تا حدی در درمان بیماری های قارچی موثر است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این پرنده باشکوه کمیاب گیاهان دارویی را می شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این پرنده باشکوه کمیاب گیاهان دارویی را می شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید