این سواحل تفریحی جزیره کیش را در سفرتان از قلم نیاندازید

به گزارش وبلاگ بروز، جزیره کیش سرزمین سواحل مرجانی و غروب های دل انگیزی است که هنگام سفر نه تنها حوصله یتان سر نمی فرایند بلکه ممکن است وقت هم برای گشت و گذار در این جزیره جنوبی ایران کم بیاورید. کلی پاساژگردی و جاذبه های تفریحی و همینطور دوچرخه سواری در سواحل این جزیره در انتظارتان است. اما موضوعی که می خواهیم در این مطلب درباره آن صحبت کنیم، سواحل تفریحی جزیره کیش است که در سفرتون هرگز نباید آن ها را از دست بدهید؛ در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره سواحل تفریحی جزیره کیش در جنوب ایران خدمتتان توضیح دهیم.

این سواحل تفریحی جزیره کیش را در سفرتان از قلم نیاندازید

پارک ساحلی میرمهنا

از بزرگترین سواحل تفریحی که باید در سفرتون به کیش به آن بروید پارک ساحلی میرمهنا است. این پارک در بلوار دریا قرار گرفته و یکی از بلوارهای اصلی کیش به شمار می رود که در آن رستوران ها، مراکز خرید و همین هتل های زیادی وجود دارد و نسبتا به بقیه منطقه ها این جزیره شلوغ است. پارک ساحلی میرمهنا نزدیک محله عرب ها و بومیان جزیره است و بدین ترتیب زندگی ساده بومیان جزیره را هم می گردد به دور از آن همه هیاهو و زرق و برق جزیره دید. مردم محلی این منطقه این پارک را از مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک ادامه پیدا نموده است را یکی از فوق العاده ترین منطقه ها برای تماشای غروب آفتاب برشمرده اند. در برخی از ساعات روز می توانید در این اسکله اقدام به ماهی گیری کنید و بعلاوه به تماشای لاک پشت هایی زیبا در سواحل پارک میرمهنا که آزادانه به این طرف و آن طرف می فرایند بنشینید. هیجان انگیزترین قسمت ماجرا این است که می توانید همانجا ماهی هایی که گرفته اید را کباب کنید و میل نمایید. برخی شب ها، دراسکله یا رستوران های اطرافش موزیک زنده نیز برقرار است، هرچند این فقط مختص اینجا نیست و موزیک زنده را تقریبا در همه جزیره می گردد پیدا کرد.

زمانی که به این منطقه رفتید تنها به تماشای غروب آفتاب و ماهی خوردن نباید بپردازید چون که جاذبه های دیگری در اطراف آن هستند که باید از آن ها هم تماشا کنید. در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا، شهر زیرزمینی و شگفت انگیز کاریز قرار گرفته و بولینگ و مجموعه ورزشی مریم هم همان اطراف است. در اینجا هم مثل بقیه جزیره، خرید یکی از تفریحات ثابت است. بازار پارس خلیج، بازار صفین، بازار زیتون و بازار ونوس فاصله چندانی با پارک ساحلی ندارند و رستوران توتی فروتی و میرمهنا با منوهای متنوعشان هم در نزدیکی پارکند و بین مسافران کیش هوادار زیاد دارند.

پارک ساحلی سیمرغ

در محدوده بین جاده دنیا و جاده دوچرخه سواری کیش یعنی در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل، پارک ساحلی سیمرغ قرار گرفته، جایی که کمربند دوچرخه سواری کیش است و تا چشم کار می نماید آبی دریاست. با رفتن به پارک سیمرغ می گردد با یک تیر دو نشان زد. خود پارک پر از جذابیت است و کسی تا حالا نشده برود و ناراضی برگردد، به خصوص اگر با خانواده تان به کیش رفته باشید. فضای بزرگی برای بازی بچه ها در پارک درنظر گرفته شده و گذشته از آن زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت و راستا پیاده روی هم دارد و از اینها مهمتر، اولین و بزرگترین پارک دلفین ایران در مجاورتش قرار گرفته. در مجموعه دلفین این پارک که به آن دلفیناریوم می گویند، گونه های مختلفی از پستانداران دریایى مثل دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن که هر کدام حرکات نمایشی خاص خود را انجام می دهند، نگهداری می گردد و شنیدن نام پنگوئن خود کافی ست که سر از پانشناسیم و فرصت تماشاش را شاید برای یکبار در زندگی از دست ندهیم.

از این گذشته، فضای سبز پارک دلفین پر از نخل، بنجامین، درخت انجیرمعابد، کاکتوس و اوکالیپتوس است که در اینجا گردهم آمده اند. بعد از تماشا بازیگوشی دلفین ها و پیاده روی در فضای سبز هم می گردد به ملاقات باغ پرندگان رفت، جایی که پرندگانی از آمریکای جنوبی تا استرالیا و شرق آسیا تا آفریقا یکجا جمع شده اند. در همجواری پارک ساحلی سیمرغ، هتل مارینا پارک که یکی از هتل های پنج ستاره کیش واقع شده است. برای صرف غذا هم می گردد رستوران جمیل در انتهای جاده دنیا و غذاهای دریایی اش را انتخاب کرد.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

شاید فکر کنید تنها کشتی یونانی است که تبدیل به نمادی از کیش شده است و همه برای تماشای آن به این جزیره می فرایند اما باید بگوییم این جزیره کهن جاذبه های بسیاری که هر کدام برای خودشان به نوعی نمادی برای این شهر به شمار می فرایند. پارک ساحلی مرد ماهیگیری یکی از همین نمادهایی است که در جزیره کیش وجود دارد و برای تماشا آن پیشنهاد می کنیم که حتما به سمت کرانه شرقی جزیره بروید. اینجا، جایی است که هرکس از گشت و گذار در جزیره خسته می گردد به آن می آید تا در زیر درختان تنومندش آرام بگیرد. این مجسمه 12 متر ارتفاع دارد و بعلاوه این مجسمه در ردیف دومین مجسمه فیگوراتیو بزرگ در ایران واقع شده است. این مجسمه در مدت سه ماه به وسیله چهار هنرمند در مشهد و در سه کارگاه ساخته شد، از همین ابهت و بزرگی آن بسیار خیره نماینده است. وجود دو آبنما و گیاهان بومی جزیره مثل هور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت، بمبرلاری، نخل خرما زیبایی های پارک را نمودارتر می نماید. ساحل پارک مرد ماهیگیر یکی از جاهای جزیره است که خیلی ها برای درست کردن مجسمه های شنی انتخابش می نمایند. در طول ساحل راه می روید و مردم با جدیت تمام، شن های ساحل را به شکل های مختلف درمی آوردند و چی از این بهتر. به علاوه اینکه همین که غروب می گردد با نورپردازی پارک، همه چیز دلفریب تر می گردد.

پارک ساحلی مرجان

یکی دیگر از سواحل تفریحی جزیره کیش منطقه پارک ساحلی مرجان است که دارای آبی خاتمه ناپذیری از دریا است و تصویری ماندگار از جریزه کیش و تماشای های این جزیره را نشانتان می دهد. حتما در طول سفرتان به کیش از پارک ساحلی مرجان در این جزیره تماشا فرمایید. بعد از تماشای آب های زلال پارک ساحلی مرجان به سمت بازار مرجان بروید و در آن جا خریدتان را انجام دهید. پس خرید دوباره به پارک برگردید و به تماشای غروب تماشای آفتاب در این ساحل بنشینید. این پارک تا دلتان بخواهد آلاچیق دارد و همینطور پیست دوچرخه سواری هم از آن می گذرد که می توانید علاوه بر تفریحات آبی ممکن در این منطقه دوچرخه سواری هم انچام دهید. تفریجات آبی موجود در پارک ساحلی مرجان شامل جت اسکی، غواصی و موتورهای کوچک ساحلی می گردد. بعلاوه اگر خواستید در این منطقه اقامت داشته باشید تا صبحتان را با صدای امواج جنوب ایران شروع کنید هتل هایی زیادی در نزدیکی از پارک ساحلی قرار دارند.

منبع: الی گشت

به "این سواحل تفریحی جزیره کیش را در سفرتان از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سواحل تفریحی جزیره کیش را در سفرتان از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید