7 ترفند خانه داری برای خانم های باسلیقه

به گزارش وبلاگ بروز، خانه داری یکی از مهارت های مهمی است که بعضی از افراد باسلیقه در آن رجحان دارند. هنر خلق فضایی زیبا، آرامش بخش و مثبت، نشان دهنده سلیقه و استعدادهای فردی خواهد بود. ترفندهای خانه داری مختلفی وجود دارند که شما باتوجه به تمرکز خودتان بر موضوع خاص در محیط خانه باید در پی آن ها باشید. برای ایجاد محیطی مجذوب کننده و آرامش بخش انواع ترفند خانه داری جالب وجود دارد که تمرکز آن ها روی دکوراسیون و چیدمان خانه است. در این مقاله، به آنالیز 7 ترفند خانه داری برای خانم های باسلیقه خواهیم پرداخت که به شما یاری می نماید فضای زندگی خود را به یک محیطی مجذوب کننده و آرام تبدیل کنید.

7 ترفند خانه داری برای خانم های باسلیقه

1. انتخاب رنگ های مناسب؛ توجه به پالت رنگی منزل در خرید وسایل خانه

رنگ ها تاثیر بسیاری بر حس وحال و انرژی فضاها دارند. برای خلق یک فضا خوشایند، انتخاب رنگ های مناسب با سلیقه شما از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر انتخاب رنگ بندی خانه، یک ترفند خانه داری محسوب می گردد که سلیقه و سبک مورد علاقه شما را به نمایش می گذارد. در انتخاب رنگ بندی خانه باید باتوجه به سبک دکوراسیون مورد علاقه خود و حس وحال خانه یک پالت رنگ در نظر داشته باشید. سپس براساس آن پالت رنگ وسایل خانه را خریداری یا تعویض کنید.

پالت رنگ هر فضا را متفاوت با فضاهای دیگر خانه انتخاب کنید تا سلیقه شما بیشتر به چشم آید. بعلاوه در انتخاب پرده، رومیزی ها و فرش نیز به رنگ ها دقت بسیاری داشته باشید. برای خرید رومیزی علاوه بر رنگ، باید به شکل هندسی آن نیز توجه کنید. به عنوان مثال برای میز ناهارخوری دایره ای در خانه به سبک مدرن، رومیزی گرد مدرن به رنگ مکمل فضا ناهارخوری انتخاب کنید.

2. مبلمان و تزئینات داخلی؛ هماهنگی اثاثیه با سبک دکوراسیون خانه

نحوه انتخاب مبلمان و تزئینات داخلی، نوعی ترفند خانه داری است که شما را خوش سلیقه و حرفه ای نشان می دهد. مهم ترین اصل در خرید اثاثیه خانه توجه به سبک دکوراسیون است. خانه شما زمانی زیبا و چشمگیر خواهد بود که سبک یک دستی داشته باشد.

اگر سبکی را برای چیدمان خانه خود انتخاب نکرده اید، ابتدا باید براساس سلیقه خود این مرحله را بگذرانید. انتخاب سبک های چیدمان سنتی، از ترفندهای خانه داری ایرانی است که هواداران بسیاری دارد. برای استفاده از این ترفند باید وسایل سنتی با رنگ های ایرانی به خانه خود اضافه کنید. یکی از المان های ایرانی که می توانید به تزیینات خانه خود اضافه کنید، رومیزی های سنتی است. البته اگر بودجه محدودی دارید و قیمت رومیزی سنتی اصفهان گران به نظر می رسد، استفاده از رومیزی های ساده با رنگ های ایرانی مانند آبی فیروزه ای نیز حس وحال ایرانی به خانه می بخشد.

3. تزیین با گل و گیاه؛ برقراری تناسب رنگ با استفاده از گیاهان

گیاهان زینتی نه تنها زیبایی طبیعت را به داخل خانه می آورند؛ بلکه هوای تازه تری را نیز ایجاد می نمایند. گیاهان بلند را کنار مبل ها و در گوشه های پذیرایی قرار دهید. بعلاوه استفاده از گل های طبیعی با رنگ های متفاوت به منظور افزودن حس شادابی و زیبایی برای روی میزهای جلو مبلی و ناهارخوری از ترفندهای خانه داری افراد خوش سلیقه است. برای استفاده از گل ها حتما به رنگ و طرح های رومیزی دقت کنید. اگر رومیزی ندارید، خرید رومیزی براساس رنگ غالب خانه یا مکمل آن و بعلاوه سبک منزل، هوشمندانه خواهد بود.

4. نورپردازی موثر؛ تاکید بر مرتب و منظم بودن فضاهای مختلف خانه

با نورپردازی مناسب می توانید نقاط ضعف خانه خود را بپوشانید و به نقاط مثبت آن تاکید بیشتری داشته باشید. به طور مثال، اگر خانه شما فضاهای جداگانه برای پذیرایی و نشیمن ندارد با نورپردازی سقف به وسیله لاین های نوری فضا ها را جدا کنید. فضاهای تاریک معمولا کثیف و بهم ریخته به نظر می رسند که دلیل آن ایجاد سایه های نامنظم خواهد بود.

از سوی دیگر معمولا در خانه های نو آشپزخانه ها به فضاهایی مهم تبدیل شده اند. اگر آشپزخانه اپن دارید با نورپردازی به رنگ طبیعی (ترکیبی از نور سفید زرد) به مرتب و منظم بودن این فضا تاکید بیشتری داشته باشید. بعلاوه توجه کنید نورپردازی باید به گونه ای باشد تا در هیچ کجا سایه ای انداخته نگردد.

5. نظم و ترتیب ترفند خانه داری؛ افزایش آرامش و کیفیت زندگی

نظم و ترتیب در خانه باعث افزایش آرامش، بهبود تمرکز و افزایش کیفیت زندگی می گردد. استفاده از جعبه ها، سبد ها و قفسه ها برای نگهداری و سازماندهی اشیا مختلف یک ترفند خانه داری مهم است. برای بهبود نظم منزل، اشیا خانه را دسته بندی کنید. سپس فضاهای مختلفی را در کمدها و کابینت ها به هر دسته بندی اختصاص دهید. با این کار به راحتی و در کمترین زمان می توانید وسایل مورد احتیاج خود را پیدا کنید.

6. استفاده هوشمندانه از فضاهای کوچک؛ نشان دهنده اهمیت فضا خانه برای ساکنان

استفاده هوشمندانه از فضاهای کوچک به شما اجازه می دهد تا حتی از کوچکترین فضاها هم برای چیدمان وسایل و هم تزیین بهره ببرید. نصب قفسه های دیواری، آینه های بزرگ و مبلمان با ابعاد مناسب به شما یاری می نماید تا حس فضا بزرگتری را در نشیمن خانه ایجاد کنید.

7. خلاقیت در تزیین دیوارها؛ نمایش سلیقه و تفکرات شما

تزیین دیوارها با تابلوها، عکس ها و آینه ها، ترفند خانه داری با وسایل ساده محسوب می گردد. با این ترفند شما می توانید تا سلیقه خود را روی دیوارها به نمایش بگذارید. اگر علاقه مند به سبک های متفاوت هستید، دیوارها امکان نمایش سبک های مختلف را در اختیار شما قرار می دهند. برای یک دست شدن تزیینات روی دیوارها، المان معین و تکرارشونده مانند قاب ها را حتما با سبک یکسانی انتخاب کنید. به عبارت دیگر، اگر از تابلوهای با سبک مختلف استفاده می کنید، قاب همه آن ها باید شبیه به هم باشد.

اجرا ترفندهای خانه داری با استفاده از وسایل باکیفیت و شیک فروشگاه صفاهوم

اجرا هر ترفند خانه داری باید باتوجه به سلیقه و طرز تفکر شما باشد. ترفندهای خانه داری علاوه بر نمایش سلیقه و تفکرات شما، مدیریت خانه را راحت و منظم تر خواهد نمود. برای اینکه خانه شما همواره لوکس به چشم بیاید، باید از وسایل باکیفیت بالا بهره ببرید. وسایل باکیفیت لزوما گران قیمت نیستند؛ شما با خرید وسایل از فروشگاه هایی مانند صفاهوم خانه خود را شیک خواهید کرد؛ زیرا صفاهوم باکیفیت ترین، نوترین و شیک ترین محصولات را با قیمت مناسب عرضه می نماید. ازاین رو، پیشنهاد می کنیم برای خرید وسایل خانه مورد احتیاج همین حالا فروشگاه صفاهوم (safahome.com) را آنالیز کنید.

منبع: هفت گنج

به "7 ترفند خانه داری برای خانم های باسلیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترفند خانه داری برای خانم های باسلیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید