7 میلیون جهانگرد در 5 ماهه اول سال از نقاط دیدنی گیلان بازدید کردند

به گزارش وبلاگ بروز، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، 7 میلیون گردشگر در 5 ماهه اول سال از نقاط دیدنی گیلان بازدید کردند.

7 میلیون جهانگرد در 5 ماهه اول سال از نقاط دیدنی گیلان بازدید کردند

ولی جهانی اظهار کرد: موزه روستایی گیلان یکی از منطقه ها پربازدید و توریستپذیر گیلان است که هر ساله توریستان زیادی از این مجموعه دیدن می کنند.

وی از اتمام پروژه آبرسانی به موزه میراث روستایی گیلان خبر داد و افزود: پس از بازدید استاندار گیلان از موزه میراث روستایی، آبرسانی به این مجموعه در دستور کار متولیان امر قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه آبرسانی موزه میراث روستایی در رشت به طور کامل انجام شد، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی از سوی آبفا و میراث فرهنگی اجرا شد.

جهانی با اشاره به موقعیت مکانی و جغرافیایی موزه میراث روستایی گیلان افزود: موزه میراث روستایی دارای مساحت 263 هکتار بوده که شامل 9 منطقه معماری استان گیلان می باشد.

وی با اشاره به اینکه موزه سالیان متمادی با تانکر در میراث روستایی گیلان آبرسانی صورت میگرفت، افزود: با وصل شدن این مجموعه به آب شهر و حل مشکل آب شرب موزه میراث روستایی خدمات رسانی به توریستان با کیفیت مطلوب تری صورت خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان در بخش دیگری از بازدید بیش از 7 میلیون توریست از اماکن تاریخی و توریستی استان خبر داد و افزود: طبق داده های آماری بیش از 7 میلیون توریست در 5 ماهه اول سال از نقاط تاریخی، طبیعی و توریستی گیلان بازدید کردند.

جهانی با بیان اینکه موزه میراث روستایی پیشتاز در حضور توریست است، گفت: بخش از عمده ای از حضور و بازدید 7 میلیون توریست به گیلان معطوف به موزه روستایی شده است.

وی موزه میراث روستایی گیلان را از قطبهای توریستی استان برشمرد و افزود: موزه میراث روستایی در چهار بخش فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی زبانزد خاص و عام است.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بازدید 7 میلیون توریست از اماکن تاریخی، طبیعی و توریستی استان بیان نمود: در این بازدیدها ماسوله و موزه میراث روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

جهانی با تاکید بر لزوم احیای موزه های فرهنگی و تاریخی در گیلان افزود: احیای موزه های فرهنگی و تاریخی در گیلان به رونق و توسعه توریستی می انجامد.

منبع: همگردی

به "7 میلیون جهانگرد در 5 ماهه اول سال از نقاط دیدنی گیلان بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 میلیون جهانگرد در 5 ماهه اول سال از نقاط دیدنی گیلان بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید