آخرین فرصت خرید نهال گردوی پیوندی اصلاح شده

به گزارش وبلاگ بروز، نهال های گردو دارای ارقام مختلفی هستند، گردوی پیوندی اصلاح شده از ارقام مرغوب پیوند زده است که نسبت به دیگر انواع گردو، از مزایای بهتری برخوردار است.

آخرین فرصت خرید نهال گردوی پیوندی اصلاح شده

درختان گردو به علت ویژگی های فوق العاده و ارزش غذایی بالای میوه ها و بعلاوه مزایای مالی خوب شان همیشه مورد توجه باغداران بوده اند. سازگاری نهال گردو پیوندی اصلاح شده با آب و هوا و شرایط اقلیمی کشور، سبب شده تا این نهال هواداران زیادی در بین باغداران داشته باشد و بسیاری را به فکر خرید نهال گردوی پیوندی و پرورش آن بی اندازد. به همین علت قصد داریم تا در این مقاله به معرفی انواع گردوی پیوندی اصلاح شده بپردازیم.

چرا نهال گردوی اصلاح شده توصیه می گردد؟

آیا هر نوع درخت گردویی، گردوی مناسبی دارد؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش در زمینه های مختلف از جمله بخش کشاورزی، اصلاح نژاد یکی از رایج ترین زمینه های تحقیقاتی در کشاورزی محسوب می گردد. در نتیجه می توان با پیوند گونه ها و ارقام مقاوم تر و پرمحصول تر، نهالی مقاوم به بیماری داشت که میوه بهتری فراوری می نماید و از نظر مالی سود بیشتری دارد.

فراوری نهال گردوی اصلاح شده و پیوندی سبب می گردد تا نهال گردویی داشته باشیم مقاوم در برابر بیماری ها و آفات. بعلاوه محصول ما، میوه های باکیفیت بیشتری داشته باشد و فراوری و در نهایت باردهی آن بیشتر باشد. تمام این موارد باعث می گردد سود و صرفه مالی بیشتری به باغدار رسد.

چگونه اصلاح نهال انجام می گردد؟

برای اصلاح درخت گردو و فراوری نهال های مقاوم تر و عملکرد بهتر، با استفاده از دانش ژنتیک و در آزمایشگاه مربوط به این شاخه از علم ژنتیک، بذرهایی فراوری می گردد که دارای ویژگی های برتر است. سپس بذرهای اصلاح شده در شرایط مناسب و تحت نظارت دقیق در گلخانه ها یا مزارع خصوصی کشت می شوند و نهال های اصلاح شده برای توزیع و فروش آماده می شوند. به این ترتیب برای خرید و کاشت نهال گردوی اصلاح شده با ویژگی های رشد و فراوری خوب آماده می شوند و کشاورزان و پرورش دهندگان می توانند با سهولت و اطمینان بیشتری نسبت به کاشت نهال گردوی پیوندی اصلاح شده اقدام نمایند.

خصوصیات نهال گردوی پیوندی اصلاح شده

  • مقاومت در برابر سرما
  • دیرگل بودن
  • مقاومت در برابر آفات
  • باردهی بسیار بیشتر
  • میوه هایی با شکل گرد و درشت تر
  • میوه های مرغوب تر با پوست نازک تر
  • مغز چرب تر با رنگ روشن تر
  • مغز سنگین تر و درشت تر
  • عملکرد بهتر و آغاز باردهی در سال اول
  • تحمل خشکی مناسب
  • افزایش حداکثر عملکرد در هکتار

انواع گردوی پیوندی اصلاح شده در کشور

همان طور که گفتیم نهال گردو اصلاح شده یا پیوندی، از تلفیق یا ترکیب دو یا چند گونه نهال با ویژگی های برتر و قوی تر و پربارتر به وجود می آیند. این نهال ها باردهی و سود دهی زیادتری نسبت به گونه های دیگر دارند و به همین علت نیز خریداران بیشتری دارند.

انواع نهال گردوی اصلاح شده پر فروش عبارتند از:

  1. نهال گردوی چندلر پیوندی
  2. نهال گردوی فرنور پیوندی
  3. نهال گردوی ژنوتیپ پیوندی

نهال گردوی چندلر پیوندی

نهال گردوی چندلر یکی از برترین انواع نهال گردوی پیوندی موجود در بازار است. به علت اصلاح ژنتیکی اجرا شده بر روی این نهال، به یکی از برترین انواع نهال پیوندی تبدیل شده است. این نهال گردو، دیرگل و با باروری خوب بوده و میوه ای بزرگ با مغز درشت و پوست نازک دارد. میوه درخت گردوی چندلر کیفیت خوب و رنگ روشنی دارد. این گیاه برای کشت در ارتفاعات 700 تا 1500 متری مناسب است و در منطقه ها گرم و سرد رشد خوبی دارد.

این نهال گردوی اصلاح شده زودبازده است و از سال اول کاشت، میوه می دهد. حداکثر عملکرد درختان گردوی چندلر 7 تن در هکتار است و هر درخت بالغ تا 70 کیلوگرم میوه خشک در سال فراوری می نماید.

باغداران محترم باید توجه داشته باشند که از نهال های درخت گردو، به خوبی مراقبت نمایند و مواردی چون؛ هرس، کوددهی، آبیاری و خاک مناسب را برای این گیاهان در نظر بگیرند.

گردوی چندلر به علت گزرومورفی پایین، نسبت به کم آبی حساس است و برای کشت در منطقه ها کم ارتفاع مناسب نیست. در نتیجه برای کشاورزی دیم گزینه مناسبی محسوب نمی گردد. مقاومت این گونه در برابر بیماری ها و آفات بالا بوده و از سرعت رشد متوسطی برخوردار است. برای گرده افشانی می توانید از انواع فرانکت برای گردوی چندلر بهره ببرید.

نهال گردوی فرنور پیوندی

نهال گردوی فرنور منشاء فرانسوی دارد و ویژگی اصلی آن مقاوم بودن به سرما است. به همین علت برای کاشت در منطقه ها سردسیر و مکان های مرتفع مناسب است.

باردهی این گردو از سال اول پس از کاشت آغاز می گردد. این گردو مغز رنگ روشن، درشت و خوش طعم دارد. پوست نازک و کاغذی گردوی فرنور پیوندی یکی از امتیازات این گردو به شمار میرود که خارج شدن میوه را از پوسته چوبی، آسان می سازد.

این رقم به عنوان یکی از گونه های اصلاح شده شناخته می گردد. به علت دیر گل بودن، گردوی فرنور، در انتهای فروردین پس از گذشتن سرمای بهار گل می دهد و از سرمازدگی محفوظ می ماند و با رعایت تمامی شرایط مناسب جهت افزایش رشد و باردهی، این گونه به راحتی تا 70 سالگی، عملکرد بالای خود را ادامه خواهد داد.

گردو فرنور پیوندی در برابر آفات نیز مقاوم است، بنابراین در برابر بیماری بلایت که یکی از بیماری های اصلی درختان گردو است، مقاومت بالایی دارد. ارتفاع این گونه به هشت متر می رسد. البته باید به آبیاری، هرس، کوددهی، خاک و فاصله کاشت دقت کرد.

نهال گردوی ژنوتیپ برتر غرب نهال

نوع اصلاح شده دیگری از نهال گردو، نهال گردوی ژنوتیپ است. این نوع نهال، اصلاح نژاد شده است. این نژاد بومی ایران است و در کشور پرورش داده می گردد. ضروری است بدانید که این گردوی ایرانی از نظر کیفیت در رتبه اول جهان قرار گرفته است. این نوع گردو برای کشت در ارتفاع 800 تا 2500 متری از سطح دریا مناسب است و در منطقه ها سردسیر با سرمای شدید تحمل بسیار زیادی دارد.

این رقم به علت کیفیت بالای محصولات از جایگاه مناسبی از نظر سود و صرفه مالی برخوردار است، از ارقام پربار و پرفروش به شمار میرود و یکی از ویژگی های مهم آن، تحمل سرما و گرما است.

خرید نهال از نهالستان غرب نهال

نهالستان غرب نهال با داشتن متخصصین در زمینه های مختلف فراوری و کشت نهال گردو می تواند هدایت های لازم را برای دستیابی به نتایج مطلوب به کشاورزان ارائه دهد. شما می توانید برای خرید نهال گردو با شماره 09026513209 تماس حاصل کنید یا به وسیله واتساپ با ما در ارتباط باشید. بعلاوه برای مشاهده تمامی ارقام به سایت gharbnahal.ir مراجعه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین فرصت خرید نهال گردوی پیوندی اصلاح شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت خرید نهال گردوی پیوندی اصلاح شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید