انجام وظایف پیچیده به وسیله ربات های گوگل

به گزارش وبلاگ بروز، این روز ها ربات ها در مکان های زیادی حضور دارند و وظایف انسانی بسیاری را به عهده گرفته اند. با این حال، آن ها معمولا می توانند دستورالعمل های خاصی را دنبال نمایند و روی انجام کار های ساده از پیش برنامه ریزی شده تمرکز نمایند.

انجام وظایف پیچیده به وسیله ربات های گوگل

به گزارش وبلاگ بروز، اما به نظر می رسد ربات های گوگل، با سایر ربات ها تفاوت دارند. آن ها می توانند دستورات ساده را دریافت نموده و کار های پیچیده تری را انجام دهند.

به نظر می رسد ربات های گوگل بیشتر شبیه انسان هستند. محققان آزمایشگاه گوگل اخیراً مهارت های نوی را از ربات خود به نمایش گذاشته اند. در این آزمایش ربات گوگل توانست با استفاده از مواد پلاستیکی اسباب بازی، برگر درست کند. این ربات فرآیند پخت را درک می نماید و می داند که باید سس گوجه فرنگی را بعد از گوشت و قبل از کاهو اضافه کند. با این حال، فکر می نماید روش صحیح این است که کل بطری را درون ساندویچ همبرگر قرار دهد. در حالی که ربات گوگل به این زودی یک آشپز هوشمند نخواهد شد، اما گوگل ادعا می نماید که دانستن همین ترتیب نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ است.

محققان گوگل با استفاده از یک نرم افزار هوش مصنوعی که به تازگی پیشرفته است، توانسته اند ربات هایی طراحی نمایند که می توانند در کار های روزمره به انسان ها یاری نمایند. این ربات ها، به جای اینکه تعدادی دستورالعمل تفکیک شده را برای انجام یک عمل انجام دهند، اکنون می توانند مانند انسان به بسیاری از دستورات پاسخ دهند.

در حین نمایش هفته گذشته، محققان گوگل به ربات گفتند: من گرسنه هستم. آیا می توانی برای من یک میان وعده بیاوری؟ ربات با شنیدن این حرف آغاز به جستجو در کافه تریا کرد، کشو را باز کرد، چیپس سیب زمینی را پیدا کرد و آن را در اختیار مشتری خود قرار داد. مدیران و محققان گوگل می گویند این اولین بار است که یک مدل زبانی با یک ربات ادغام می گردد. ربات های موجود در بازار امروزه معمولاً می توانند بر یک یا دو کار تمرکز نمایند، مانند جابجایی محصول در خط مونتاژ یا جوش دادن دو قطعه فلز به یکدیگر.

توسعه ربات هایی که می توانند طیف وسیعی از از وظایف روزمره را انجام دهند و کار نو یاد بگیرند، بسیار پیچیده است. شرکت های فناوری بزرگ و کوچک سال ها است که برای ساختن چنین ربات هایی کوشش می نمایند.

منبع: gizchina

منبع: فرارو

به "انجام وظایف پیچیده به وسیله ربات های گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام وظایف پیچیده به وسیله ربات های گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید