باقرزاده: کسب سه مدال در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد قابل قبولی بود، برای مدال آوری فلوره و سابر در بازی های آسیایی برنامه داریم

به گزارش وبلاگ بروز، رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: برای بازی های آسیایی اندونزی برنامه داریم و می توانیم در این مسابقات صاحب مدال شویم.

باقرزاده: کسب سه مدال در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد قابل قبولی بود، برای مدال آوری فلوره و سابر در بازی های آسیایی برنامه داریم

فضل الله باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی وبلاگ بروز درخصوص عملکرد شمشیربازان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و بهترین های دنیا و المپیک در این مسابقات حضور داشتند. باید به یاد داشته باشیم که شمشیربازان جنوب شرق آسیا بسیار قدرتمند هستند و از غرب آسیا فقط دو شمشیرباز از کویت و امارات حضور داشتند و در این شرایط شمشیربازان ما به رقابت تیم های آسیای شرقی رفتند.

وی در ادامه اضافه کرد: تیم سابر در این مسابقات عملکرد درخشانی داشت و دو نماینده از کشورمان در نیمه نهایی حضور داشتند. محمد رهبری، کیم نفر اول رنکینگ دنیای و دارنده مدال برنز المپیک ریو را 15 بر 7 شکست داد. از همه مهم تر اینکه عابدینی در بخش تیمی فوق العاده ظاهر شد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید نمود: امروز در شمشیربازی در کنار عابدینی پدیده هایی مثل علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری را داریم. رهبری با مدال نقره ای که کسب کرد در رنکینگ دنیای 91 پله صعود کرد و در صندلی سی ام ایستاد. به این ترتیب ایران سه نماینده در بین 30 نفر برتر دنیا دارد. محمد فتوحی نیز نفر 43 دنیا است.

وی به عملکرد دختران در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره نمود و گفت: تیم سابر دختران نسبت به دوره گذشته که دوازدهم شده بود عملکرد بهتری داشت و در رده نهم ایستاد. در بخش اپه دختران هم تیم ایران دهم شد. این درحالی است که در دوره های گذشته، دختران در مرحله پول حذف می شدند اما در این دوره تا جمع 32 نفر بالا آمدند.

باقرزاده کسب دو مدال نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا را قابل قبول توصیف و مطرح نمود: در بخش تیمی سابر ما رنگ مدال طلا را هم دیدیم اما در خاتمه به مدال نقره رسیدیم. کره ای ها انتظار چنین عملکردی را از تیم ما نداشتند و به سختی از سد ایران گذشتند. این مدال ها را به مردم ایران تقدیم می کنیم.

وی درخصوص عملکرد مردان در بخش فلوره و اپه نیز گفت: ادهمی تنها نماینده ما در بخش فلوره بود که از مرحله مقدماتی صعود کرد اما در مرحله حذفی از دور مسابقات کنار رفت. برای تیم اپه هم به دنبال مربی خوب خارجی هستیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی درخصوص حمایت های اقتصادی از رشته شمشیربازی اعلام نمود: من هیچگاه در خصوص بودجه گلایه نکردم و از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز تشکر می کنم. وزارت ورزش هرآن چه که در تفاهم نامه قید شده بود را مرتب و منظم در اختیار فدراسیون قرار داده و اگر تاخیرهایی وجود داشته براساس بعضی شرایط بوده است.

وی در خاتمه توضیح داد: هزینه ها در شمشیربازی بالا است اما با این وجود فدراسیون یک ریال هم بدهی نداشته و ما باید به یاد داشته باشیم که تیم سابر نیازمند شرایط ایده آل است و برای حفظ رنکینگ و صندلی باید به تمامی مسابقات اعزام گردد. امیدوارم با ادامه روند موجود برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در سایر اسلحه ها نیز صاحب مدال شویم و برای رسیدن به این هدف برنامه داریم.

منبع: تسنیم

به "باقرزاده: کسب سه مدال در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد قابل قبولی بود، برای مدال آوری فلوره و سابر در بازی های آسیایی برنامه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: کسب سه مدال در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد قابل قبولی بود، برای مدال آوری فلوره و سابر در بازی های آسیایی برنامه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید