با این دلایل تابستان سال جاری به وارنا سفر کنید!

به گزارش وبلاگ بروز، سفر به وارنا در تابستان یکی از برترین مقصدهای مسافران ایرانی است که دوست دارند در محیط دل انگیز و شهر ساحلی لذت ببرند. وارنا یکی از پر بازدید ترین شهرهای اروپای شرقی است. این شهر از شهرهای تاریخی بلغارستان است که جدا از بناها و اماکن تاریخی و موزه ها، دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی نیز هست. به خاطر وجود هر دو جاذبه طبیعی و فرهنگی و هم چنین فستیوال های مجذوب کننده و شاد در تابستان این مقصد برای سفر های فصل تابستانی انتخاب می گردد. در این مقاله تیم گردشگری خبرنگاران دلایل سفر در فصل تابستان به وارنا میپردازد تا اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید با آگاهی کافی به این شهر سفر کنید.

با این دلایل تابستان سال جاری به وارنا سفر کنید!

موقعیت جغرافیایی وارنا

وارنا در کشور بلغارستان است که ساحل آن به دریای سیاه می رسد و از گذشته های دور موقعیت جغرافیایی خوبی داشته است. این شهر پس از مرکز بلغارستان به نام صوفیه و پلوودیو سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان به شمار میرود. وارنا با توجه دسترسی ساحلی به دریای سیاه و امکانات آن دارای تفریحات و ورزش ها آبی هست و هم چنین این شهر مرکز تجاری و دانشگاه ، بندرگاه و مرکز دریایی بلغارستان محسوب می گردد. جمعیت این شهر زیاد نیست و حدود 351553 نفر جمعیت دارد که با توجه به وسعت بزرگ شهر از شهرهایی است که مملو از جمعیت نیست و برای کسانی که دوست دارند سفر به منطقه بکر و با آرامش و با امکانات داشته باشند سفر به وارنا پیشنهاد داده میگردد.

یکی از رودهای شهر به دریای سیاه می ریزد از همین رو وارنا به وسیله یک رود جدا می گردد. و در دو قسمت وارنای شمالی و جنوبی است. همین رود بسیار زیبا باعث مجذوب نمایندهیت شهر شده است و منظرهی بی نظیر را در شهر ایجاد نموده است به همین علت در فصل تابستان که حداکثر دما در ماه اوت به 31 درجه می رسد بازدید این از شهر خوش آب و هوا با منظره دل انگیز توصیه می گردد.

آب و هوای شهر وارنا

در فصل زمستان هم می توانید سفر به وارنا داشته باشید و در این فصل نیز چندین فستیوال جالب و مجذوب نماینده برگزار می گردد که بسیار تماشای است و در زمستان باید از فعالیت ها و ورزش های زمستانی بهره ببرید البته باید بگوییم که دمای هوا در این فصل بین 5تا 10درجه سانتی گراد است آب و هوای شهر همواره سرد است. معمولا مسافرهای این شهر در تابستان به سوی این شهر رهسپار می شوند. میانگین دمای هوای بین 25 تا 35درجه سانتیگراد است اما خیلی کم پیش میاد که به دمای 35 برسد و آب و هوای بهاری در شهر وجود دارد. یکی از دلایل سفر به وارنا در تابستان آب و هوای این شهر است که برای تفریحات تابستانی بسیار مناسب است. ورزش های آبی در وارنا نیز از تفریحات معروف وارنا در این فصل است.

ورزش های دریایی وارنا

وارنا در فصل تابستان یکی از برترین مکان ها برای ورزش ها آبی است. شنا یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین ورزش های وارنا است اگر مسلط به شنا هستید شنا کردن در ساحل های که ممنوع نیستند انجام بدید و حسابی لذت ببرید. واک برد روی آب از دیگر وزش های تفریحی در ساحل های وارنا است برای این ورزش یکی اینکه باید شنا بلد باشید تا در صورت بروز حادثه اتفاقی برای شما اتفاقی نیفتد دومین اینکه باید پاهای قوی داشته باشید. در حین ورزش شما مربی دارید و می توانید آموزش ببینید یکی از ورزش های با هیجان در وارنا واک برد است. البته واک برد ها هزینه بالاتری نسبت به شنا دارد.

بانجی جامیپینگ از ورزش های بسیار با هیجان در سال های وارنا است و باشگاه آدرنالین یکی از مجری های برگزاری این ورزش بر فراز ساحل های وارنا است. پاراسل نیز از دیگر ورزش های آبی در ساحل وارنا که حسابی می توانید در تابستان لذت ببرید. از دیگر ورزش های مهیج وارنا در صورت دوست داشتن ریسک نیز انجام دهید. قایق سواری، شاتل سواری، کیبل اسکی، جت اسکی، کایت بوردینگ، بیگ بال و… از دیگر ورزش های مهیج و شاد وارنا است. در موقع فصل تابستان شما می توانید این سفرها را انجام دهید و از همین رو در تابستان سفر به وارنا به مسافران پیشنهاد می گردد.

بالتیم ادونچرست/ BULTEAM ADVENTURES

اگر شما در تابستان به وارنا سفر کنید می توانید از تورهای مجذوب نماینده گردشگری وارنا بهره ببرید. یکی از آن ها بالتیم ادونچرست است که سفرهای ماجراجویی با قایق رانی، دره نوردی، دوچرخه سواری و قایق سواری و غار نوردی و کوه نوردی با صعود به قله های خاص وارنا را اجرا می نماید. برای انجام هریک شما باید تسلط داشته باشید و ورزشکار باشید.

اما همان طور که می دانید بسیاری از منطقه ها گردشگری طبیعی در مسیرهای سخت و صعب العبور است و به صورت تیمی باید آن را انجام دهید و حضور یک تیم قوی و راهنمای مسلط می تواند باعث گردد که شما سفر میهجی داشته باشید. از همین رو می توانید بالتیم اپونچرست و یا هر مرجع معتبر دیگری برای انجام سفرهای تیمی خاصی خود در وارنا انتخاب کنید. این نوع سفرها و ماجراجویی ها به خاطر آب و هوای مطبوع در فصل تابستان انجام می گردد و یکی دیگر از دلایل سفر به وارنا همین تورهای ماجراجویی دراین شهر است.

چشمه ها آب گرم معدنی در سفر به وارنا

حضور چشمه های آب گرم معدنی و آب درمانی یکی از مقصدهای مسافرهای اروپایی غربی به کشور بلغارستان در شهر وارنا است. خواص چشمه های آب گرم معدنی بر کسی پوشیده نیست و این چشمه ها برای درمان بیماری رماتیسمی ، مفصلی، آرتورزوها بسیار مناسب است و هم باعث کاهش درد می گردد و با جذب مواد معدنی به وسیله پوست جنبه درمانی چشمه ها آب گرم معدنی چون معدنی پولی ، هلنا از برترین چشمه های آب گرم هستند که مسافران برای درمان و استفاده از آب های گرم معدنی از این شهر استفاده می نمایند.

این چشمه ها دارای حوضچه هایی است که افراد می توانند در آن راه فرایند و چند ساعتی در آن بمانند. یادتان باشد چشمه های آب گرم به خاطر داشتن املاح معدنی بالا برای چشم مضر هستند و به هیچ عنوان سر خود را در چشمه های آب گرم معدنی داخل نروید چون باعث خطرات جدی ممکن است بگردد و به این مورد توجه کنید. استفاده از این چشمه ها برترین فصل اش تابستان است و از این رو سفر به وارنا رادر تابستان از دست ندهید.

ساحل های وارنا

یکی از مجذوب نمایندهیت های منحصر به فرد وارنا داشتن ساحل های منحصر به فرد است که ساحل بسیار طولانی بر دریای سیاه دارد. از معروف ترین ساحل های شهر وارنا ساحل های طلایی وارنا است که دارای ماسه های به رنگ طلا است و با کوشش خورشید بر دریای سیاه ترکیب هارمونی از رنگ های زیبا را ایجاد می نماید که تماشا رنگ طلایی ساحل کنار آبی دریا یکی از جاذبه های این شهر توریستی است. شب های ساحل طلایی شنی نیز بسیار معروف است.

البته در وارنا شما فهرست بلند بالایی از ساحل های مختلف دارید ولی حتما ساحل شنی را انتخاب کنید. ساحل سانی دی، ساحل آلبنا و ساحل رویویرا از دیگر ساحل های معروف این شهر است. به خاطر آب و هوای مطبوع در تابستان، حمام آفتاب در ساحل های وارنا بسیار معروف است و حسابی می توانید ویتامین دی را جذب کنید و تیم گردشگری وبلاگ بروز پیشنهاد می نماید سفربه وارنا را در تابستان از دست ندهید.

فستیوال بلغارستان در شهر وارنا

کشور بلغارستان در فصل تابستان دارای فستیوال های شاد مهیج است که تعدادی از آن ها در شهر وارنا برگزار می گردد اگر علاقه به مردم شناسی و تماشا فرهنگ های مختلف دارید پس می توانید در تابستان سفر به وارنا را انتخاب کنید و به طور مثال از فستیوال جشنواره گیلاس، فستیوال گل رز سرخ که درماه ژوئن و اوت برگزار می گردد حسابی لذت ببرید. البته نا گفته نماند مرکز این فستیوال در شهرهای دیگر بلغارستان است اما در وارنا نیز انجام می گردد.

تماشا جاذبه های تاریخی در سفر به وارنا

شهر وارنا فقط برای تماشا ساحل های بینظیر و طبیعت گردی تنها مقصد گردشگرها نیست اگر به مسایل تاریخی علاقه دارید جاذبه های تاریخی این شهر بی نظیر هستند و می توانید یک باستان گردی حسابی و تاریخی داشته باشید. این شهر در دوران یونان باستان و قبل از میلاد احداث شده است جدا از آن همه به خاطر حفاری های باستان شناسی محوطه های تازه ای برای باستان گردی دارد که می توانید با تماشا آثار در دل گذشته های دور سفر کنید.

در وارنا می توانید موزه باستان شناسی وارنا، صومعه آلادژا، موزه رترو وارنا را مشاهده کنید. کلیسای جامع وارنا از منطقه ها فرهنگی این شهر به شمار میرود. حمام های رومی وارنا، موزه تاریخ دارو، غار صومعه از دیگر مکان های تاریخی شهر است که حسابی می توانید از آن لذت ببرید. وارنا نه تنها مقصد طبیعت گردی خاص است بلکه مقصد تاریخ گردی جالبی به شمار می رود. اگر قصد سفربه وارنا دارید تیم گردشگری وبلاگ بروز پیشنهاد می دهد که هر دو جاذبه ها در سفر خودتان داشته باشید.

مجموعه های تفریحی شهری در سفر به وارنا

جدا از ساحل و چشمه ها و آثار باستانی چندین مجموعه بسیار زیبا در وارنا وجود دارد که هم مناسب بزرگسالان است و هم محیطی مهیج و دلپذیر برای بچه ها محسوب می گردد. باغ دریا با گل و گیاهان بی شمار، دوفیناریوم و باغ وحش از مجموعه های بزرگ تفریحی شهر به شمار میرود. در این مجموعه می توانید یک استراحت حسابی داشته باشید. پارک تفریحی وارنا بخشی از باغ دریا به شمار می آید و بسیار مناسب برای بچه ها و نوجوانان است که حسابی انرژی خود را با بازی های شاد و مهیج تخلیه می نمایند و آن ها می توانند لذتی دو چندان در سفر داشته باشند. باغ وحش وارنا برای تماشا حیات وحش برای بچه ها و نوجوان ها بسیار لذت بخش است که می توانید در برنامه سفری خود داشته باشید.

در سفر به وارنا اگر فرزند کودک و نوجوان نیز دارید حتما برنامه ای هم برای آنان اختصاص دهید البته آن ها نیز می توانند از ورزش های آبی که مناسب سن و سالشان باشد نیز بهره ببرند و در سفر هایتان خوب است که به زمانی فقط به بچه ها اختصاص دهید.

پدیده های خاص طبیعی شهر وارنا

جنگل سنگی در وارنا با ستون های آتشفشانی و صخره های شگفت انگیز وارنا با ستون های 50 متری کنار رودخانه از مسیرهای طبیعت گردی خاص شهر است که عموم گردشگران می توانند به راحتی از آن بازدید نمایند. هر دو این جاذبه ها برترین زمانش برای بازدیدش از ماه می تا اکتبر است پس در بهار و تابستان سفر به وارنا یکی از برترین زمان ها برای تماشا این شهر است.

جمع بندی

شهر وارنا کم تر در بین مسافران ایرانی شناخته شده است و قیمت هتل های آن به نسبت دبی و ترکیه مقرون به صرفه تر است اگر دوست دارید یک شهر با ساحل دریایی بکر، ورزش های آبی و تاریخی گردی انتخاب کنید شهر وارنا بلغارستان گزینه مجذوب نمایندهی برای شما خواهد بود. در این شعر با تاریخ یونان،عثمانی آشنا می گردد و معماری های دوران قرون وسطی را می بینید. از فرهنگ و سنت غذایی و فستیوال های تابستانی می توانید بهره مند. به خاطر آب و هوای خوش برترین فصل سفر به این شهر تابستان به شمار می آید که ورزش های تاریخی انجام دهید و هم از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهر لذت ببرید.

تورهای وارنا در وبلاگ بروز

اگر قصد سفر به وارنا دارید و در پی تورهای وارنا هستید می توانید در تیم گردشگری وبلاگ بروز یکی از پکیج های تور وارنا انتخاب کنید. در این پکیج ها هتل و پرواز شده در تاریخ رفت و برگشت وجود دارد و می توانید با با آنالیز و قیمت آن ها یکی را انتخاب کنید. اگر هم می خواهید خودتان هتل و پرواز شهر وارنا را رزرو کنید به آسانی و به راحتی از رزرواسیون وبلاگ بروز در زمینه پرواز و هتل ها بهره مند شوید و تیم گردشگری وبلاگ بروز جدا از هتل و تور نیز می تواند به شما برنامه سفری نیز دهد که از آن بهره مند شوید.

مطالب مرتبط:

با تفریحات شبانه در وارنا آشنا شوید!

برترین هتل های ساحلی وارنا کدام اند؟

3 پارک آبی وارنا که سفرتان را مهیج خواهد نمود!

منبع: الی گشت

به "با این دلایل تابستان سال جاری به وارنا سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این دلایل تابستان سال جاری به وارنا سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید