برنامه های حمایتی صندوق نوآوری برای جهش فراوری

به گزارش وبلاگ بروز، روح الله ذوالفقاری در مصاحبه با خبرنگار مهر در مورد برنامه های صندوق نوآوری در راستای تحقق شعار سال جهش فراوری با بیان اینکه شعار سال تبلوری از جهت گیری مالی کشور است، بیان کرد: جهش جزء مشخصات ذاتی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه است و صندوق نوآوری و شکوفایی در اجرای این شعار پیشگام بوده است چراکه در سال 98 نسبت به سال 97، رشد بیش از 10 برابری ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان را در این صندوق شاهد بودیم.

برنامه های حمایتی صندوق نوآوری برای جهش فراوری

وی با اشاره به عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 98 گفت: توانستیم ظرف یک سال 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت کنیم که این، جهش قابل ملاحظه و چشمگیری بوده که در اکوسیستم دانش بنیان به وجود آمده است. علاوه بر این 1,300 میلیارد تومان ضمانت نامه برای تضمین و تسهیل معاملات شرکت های دانش بنیان صادر شده است که این شرکت ها به واسطه آن قراردادهای مختلفی را با صنایع عظیم و دستگاه های اجرایی منعقد و بخش زیادی از نیازمندی های کشور را تأمین نموده اند.

ذوالفقاری با اشاره به دیگر اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه سرمایه گذاری و یاری های بلاعوض خاطر نشان کرد: در سال 98 بیش از 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های خطرپذیر دانش بنیان انجام داده ایم و یاری های بلاعوض متنوعی را به منظور تقویت توان مدیریت کسب و کار، در قالب برنامه های مختلف از جمله شرکت در نمایشگاه ها، مشاوره، آموزش، عارضه یابی و… به شرکت های دانش بنیان ارائه نموده ایم.

وی اضافه نمود: به منظور نزدیک کردن طرفین عرضه و تقاضا، ایجاد رونق در بازار محصولات دانش بنیان و تجاری سازی آن ها، مجموعه رویدادهایی با حضور بیش از 99 سازمان و صنعت عظیم خریدار این محصولات و 936 شرکت دانش بنیان برگزار که منجر به عقد حدود 5 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد شده است.

ذوالفقاری گفت: در سال گذشته پیروز شدیم حدود 10 هزار میلیارد تومان به فروش شرکت های دانش بنیان یاری کنیم و از آن جایی که محصولات دانش بنیان عموماً دارای مشابه وارداتی هستند، این اقدام باعث شد، شرکت ها ضمن فروش کالاهای خود مانع از خروج ارز از کشور شوند.

یاری به اشتغال فارغ التحصیلان در شرکت های دانش بنیان

ذوالفقاری اضافه نمود: اقدامات مؤثر و چشمگیر صندوق ضمن ایجاد 3 هزار اشتغال جدید، باعث تثبیت اشتغال 30 هزار نفر در شرکت های دانش بنیان شد و برنامه داریم با گسترش فعالیت های صندوق در سال جدید اتفاقات مؤثرتر و عظیم تری در این زمینه انجام دهیم و امیدواریم ثمرات اقدامات سال 98 را نیز در سال 99 ببینیم.

برنامه ریزی های جهش فراوریی در صندوق نوآوری و شکوفایی

به گفته معاون برنامه ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی، در این صندوق به جهش صورت گرفته در سال 98 قناعت نخواهد شد از این رو بنا داریم در سال 99 نیز جهش قابل ملاحظه ای در ارائه خدمات داشته باشیم و بر این اساس برنامه ریزی منسجمی انجام داده ایم.

اعطای تسهیلات بیش از 4 هزار میلیارد تومانی

ذوالفقاری اعلام کرد: هدف ما در سال پیش رو اعطای 4,500 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است، که این می تواند جهشی در راستای فراوری در شرکت های دانش بنیان باشد.

وی با تأکید بر اینکه این میزان تسهیلات مستقیماً در رشد فراوری شرکت ها تأثیرگذار است، اظهار کرد: تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای چرخه عمر یک محصول تا نمونه اولیه، راه اندازی خط فراوری، ورود به بازار، سرمایه در گردش برای فراوری و تأمین اقتصادی طرف خریدار را شامل می گردد.

سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی در حوزه های پر ریسک

ذوالفقاری با اشاره دیگر به برنامه های پیشرو در صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار سال 99 گفت: برنامه ریزی ما اختصاص بیش از 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های خطرپذیر و پر ریسک است و سرویس های متنوعی برای جذب صاحبان سرمایه پیش بینی نموده ایم تا تضمینی برای سرمایه گذاری در بخش دانش بنیان باشند؛ در واقع خدمات به گونه ای طراحی شده اند که در صورت سود آور بودن کسب و کار، سود حاصله نصیب سرمایه گذاران خواهد شد و اگر زیان به وجود آمد صندوق نوآوری و شکوفایی آن را پوشش داده و ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

حمایت از تحقیق و پژوهش در زمینه فناوری های نوظهور

معاون برنامه ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 99 حمایت از انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی توسط شرکت های دانش بنیان است.

وی در این خصوص شرح داد: این حمایت در قالب یاری بلاعوض و به منظور تقویت همکاری شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی و پژوهشی تحت عنوان یاری هزینه تحقیق و توسعه انجام خواهد شد و در این برنامه تحقیق و پژوهش در زمینه فناوری های نوظهوری از جمله اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، فناوری های همگرا، کلان داده، بلاک چین، حمل و نقل الکتریکی، بیولوژی ترکیبی، واقعیت گسترش یافته و کشت بافت در اولویت واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه های حمایتی صندوق نوآوری برای جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های حمایتی صندوق نوآوری برای جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید