بیش از 50 قلعه تاریخی در استان سمنان وجود دارد

به گزارش وبلاگ بروز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بیش از 50 قلعه تاریخی در استان سمنان وجود دارد.

بیش از 50 قلعه تاریخی در استان سمنان وجود دارد

حمیدرضا دوست محمدی در جلسه شورای معاونان اداره کل اظهار کرد: راه اندازی این پایگاه با همکاری معاونت میراث فرهنگی اداره کل و خانه تسنیم دامغان در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته با دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی مقرر شده مطالعاتی در خصوص قلعه های تاریخی استان سمنان انجام و گزارش ایجاد پایگاه قلعه های تاریخی به وزارتخانه ارسال گردد.

وی ادامه داد: با توجه به غنای قلاع تاریخی استان در محدوده شهرستان دامغان، پیشنهاد اداره کل مبنی بر راه اندازی پایگاه در محدوده این شهرستان است.

دوست محمدی راه اندازی این پایگاه را در حفظ و حراست از بناهای تاریخی استان موثر دانست و توضیح داد: ایجاد پایگاه قلاع تاریخی در استان به انجام مطالعات در خصوص قلعه های استان یاری زیادی می نماید.

او بعلاوه بر استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد سراسر استان برای رشد و توسعه دنیاگردی، ترویج صنایع دستی و جلب مشارکت مردمی در بازسازی آثار تاریخی تأکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه مردم باید در مدیریت شهری سهیم شوند، گفت: ایجاد پاتوق های صنایع دستی و شب بازارهای صنایع دستی نقش مهمی در جذب دنیاگرد دارد.

دوست محمدی حفظ حرایم منظری آثار تاریخی را خواهان شد و گفت: تعامل با شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های اجرایی مرتبط نقش مهمی در حفظ و معرفی جاذبه ها و آثار تاریخی دارد.

بیش از 50 قلعه تاریخی و باستانی در استان سمنان وجود دارد که از مهمترین این قلاع میتوان به گرد کوه و منصور کوه در شهرستان دامغان، قلعه دنیا سوز میرزا در شهرستان شاهرود، مجموعه قلعه هایسارو، کوشمغان و پاچنار در شهرستان سمنان، شیر قلعه در شهرستان مهدیشهر، قلعه استوناوند در شهرستان گرمسار، قلعه پاده در شهرستان آرادان و قلعه دنیا آباد در سرخه اشاره نمود. بعلاوه، قلاع گردکوه، منصور کوه و سارو با قدمت پارتی جز قلاع مهم مورد بهره برداری در دوره اسماعیلیه بوده اند.

منبع: همگردی

به "بیش از 50 قلعه تاریخی در استان سمنان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 50 قلعه تاریخی در استان سمنان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید