گشت و گذار در معروف ترین آبشار پلکانی گلستان

به گزارش وبلاگ بروز، سال جاری هم مثل سال گذشته کرونا بیخ گلوی سفر های نوروزی با خیال راحت را گرفت؛ هرچند اجازه مشروط سفر به مردم داده شده، البته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اما باز هم خیلی از مردم کشورمان ترجیح دادند برای قطع کامل زنجیره کرونا، در خانه بمانند و سفر نروند تا با راحتی خیال در دیگر ایام سال سفر نمایند.

گشت و گذار در معروف ترین آبشار پلکانی گلستان

استان گلستان هم مثل سایر استان های شمالی کشورمان، دیدنی و سرسبز است. گلستان، را سرزمین آبشاران ایران می نامند؛ چرا که آبشار های زیبا و فروانی دارد. از جمله آبشار تمام خزه ای کبودوال در علی آباد کتول و آبشار های گلستان، شیر آباد، باران کوه، رنگو، آلامن و جوزک.

اما، ما در این مطلب شما را با معروف ترین آبشار پلکانی گلستان با عنوان لوه آشنا می کنیم. آبشاری در 20 کیلومتری شهر گالیکش و 14 کیلومتری پارک ملی گلستان.

گالیکش از شهرستان های استان گلستان است که در حد فاصل مینودشت و کلاله در جاده ترانزیت مازندران-خراسان واقع شده است.

آبشار لوه از جاذبه های طبیعی و از مقاصد طبیعت گردی گالیکش به شمار می رود که در 20 کیلومتری آن و در پنج کیلومتری جاده اصلی گلستان-مشهد، در کنار روستایی به همین نام واقع شده است. این آبشار میان جنگلی انبوه با درختان پهن برگ جای گرفته و عروس آبشار های گلستان است.

آبشار لوه از مجموعه آبشار های کوتاه و بلند تشکیل شده و ارتفاع مجموع آن ها به 75 متر می رسد. لوه در امتداد یک شیب پلکانی به صورت طبیعی از صخره ها فرو می ریزد و دارای پنج طبقه است که در داخل دره ای به عمق 35 متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا و توسکا جای گرفته است. بلندترین طبقه لوه 15 متر ارتفاع دارد و آبشار لوه از چشمه های بالادست تغذیه می گردد.

در کنار دیدن آبشار لوه، پیاده روی در دل جنگل های هیرکانی را نیز از قلم نیاندازید؛ چراکه لوه با قرار دریافت در شمال جنگل های هیرکانی یکی از بهترین مقاصد پیاده روی در جنگل است و طبیعت گران زیادی برای داشتن یک پیاده روی به یادماندنی این مکان را انتخاب می نمایند.

چه زمانی به دیدن آبشار لوه برویم؟

بدون شک، فصل بهار طلایی ترین زمان برای زدن به دامان طبیعت و لذت بردن از سرسبزی و طراوات این زمان است. آبشار لوه نیز در این فصل و تابستان، پذیرای گردشگران، مسافران و طبیعت گردان بی شماری است.

یکی از اقامتگاه های این منطقه اقامتگاه بوم گردی آبشاران لوه است که در یک کیلومتری جاده گرگان به مشهد واقع شده است. باجی رباب نیز از دیگر اقامتگاه های روستای لوه است.

جالب است بدانید که آبشار لوه در گلستان مقصد تور های پیاده رو از دل جنگل های هیرکانی گلستان هم نیز محسوب می گردد. در حقیقت این آبشار در شمال این جنگل ها واقع شده است و جنگل در جنوب به استان سمنان و دشت های زیبای نزدیک به شاهرود نیز می رسد. پیاده روی از این راستا به سمت آبشار در راستای شیب دار انجام می گردد و نسبتا طولانی است.

باشگاه وبلاگ بروز

منبع: گردشبان

به "گشت و گذار در معروف ترین آبشار پلکانی گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در معروف ترین آبشار پلکانی گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید