خرید تضمینی گندم در 12 استان بیش از 100 درصد رشد داشت

به گزارش وبلاگ بروز، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران هم زمان با آخرین روز هفته دولت از افزایش بیش از 100 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در 12 استان کشور اطلاع داد و گفت در این میان، خرید گندم در بعضی از استان ها 3 تا 5 برابر شده است.

خرید تضمینی گندم در 12 استان بیش از 100 درصد رشد داشت

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید سعید راد با اعلام اینکه اندازه خرید تضمینی گندم در امسال نسبت به سال گذشته تا این تاریخ 57 درصد رشد داشته است، اضافه نمود: البته فرایند خرید گندم در استان های مختلف از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

وی ارزش گندم های خریداری شده از کشاورزان را 82 هزار میلیارد تومان اظهار داشت و گفت: 67 هزار میلیارد تومان از این مبلغ که معادل بیش از 82 درصد مطالبات گندمکاران است به حساب این عزیزان واریز شده و مابقی پول آن ها نیز به زودی پرداخت می گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، افزایش خرید تضمینی گندم به اندازه 2 و نیم میلیون تن در امسال نسبت به سال گذشته با وجود تغییرات اقلیمی، تحولات بین المللی و نوسانات مالی را دستاوردی ارزشمند برای کشورمان دانست و اظهار داشت: خودکفایی در فراوری گندم، متضمن تأمین امنیت پایدار غذایی کشور است.

لازم به ذکر است، بالاترین رشد فراوری گندم کشور، به ترتیب مربوط به استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان است که فراوری آن ها در مقایسه با سال گذشته 3 تا 5 برابر شده است و بعد از این 4 استان، به ترتیب استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و گیلان قرار دارند که از بیشترین رشد فراوری نسبت به سال 1400 برخوردار بوده اند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خرید تضمینی گندم در 12 استان بیش از 100 درصد رشد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تضمینی گندم در 12 استان بیش از 100 درصد رشد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید