قزاقستان بازار خوبی برای تولیدکنندگان فرش کاشان است

به گزارش وبلاگ بروز، سفیر قزاقستان در ایران گفت: قزاقستان می تواند در شرایط کنونی بازار خیلی خوبی برای تولیدکنندگان فرش کاشان باشد چون از نظر سلیقه و زیبایی شناسی به احتیاج بازار جواب می دهد.

قزاقستان بازار خوبی برای تولیدکنندگان فرش کاشان است

به گزارش وبلاگ بروز به نقل از ایرنا، اسخت اوزربای چهارشنبه شب(27 آذر) در ملاقات با هیات نمایندگی اتاق بازرگانی کاشان اضافه نمود: باید به دست اندرکاران صنایع فراوری فرش ماشینی در کاشان تبریک گفت چرا که در مجموع ایران و به ویژه این منطقه در سال های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه با کیفیت خیلی بالا، طراحی زیبا و قیمت مناسب داشته است.

وی اعلام کرد: بعضی صاحبان صنایع فرش در زمینه تجارت با قزاقستان فعال هستند و در شهرهای مختلف حضور دارند، اگر چه شاید چندان فعال نباشند اما قزاقستان از نظر فرهنگی شباهت هایی با ایران دارد و در هر خانه ای بسته به توان مالی افراد از فرش استفاده می گردد.

سفیر قزاقستان در ایران اضافه نمود: توانایی مالی و قدرت خرید مردم ما در حال بالا رفتن است و از این رو بیشتر به دنبال کالاهایی با کیفیت مناسب هستند که فراورینمایندگان فرش ایران می توانند به این احتیاجمندی ها جواب بدهند.

وی با تاکید بر حضور فعال تر فراورینمایندگان فرش ایرانی در قزاقستان گفت: صادر کردن یا فروش فرش کاری ساده است اما در آینده نزدیک علاقه مندان از چند شرکت می توانند باهم در قزاقستان یا به طور کلی در آسیای میانه در قالب یک نشان تجاری مشترک، این کالا را معرفی نمایند تا مردم منطقه بیشتر با آن آشنا شوند چرا که جزو بهترین فرش های دنیا به شمار می رود.

اوزربای اضافه نمود: این برنامه در زمان به نسبت کوتاهی قابل اجرا است زیرا ایران توانمندی لازم مانند مواد اولیه، مهندس، کارشناس، فناوری و ماشین آلات لازم را دارد و از سوی دیگر راه اندازی کارخانه ای کوچک با نام کاشان احتیاج به سرمایه آنچنانی هم نخواهد داشت.

وی با اشاره به آمادگی سفارتخانه برای تسهیل زمینه تقویت همکاری های مالی بین دو کشور تشریح کرد: سیاست دولت قزاقستان اجرای در واقع برنامه ویژه ای برای تشویق توسعه صنایع در داخل کشور است تا تقویت واردات که به نسبت پیروز هم بوده است.

سفیر قزاقستان در ایران ادامه داد: کاشان نه تنها ظرفیت بالایی در زمینه فرش دارد بلکه از فراوریات صنعتی متفاوتی برخوردار شده و این عامل مثبتی برای توسعه روابط دوجانبه به شمار می رود.

وی همچنین یادآور شد: کاشان جزو مهم ترین مراکز صنعتی در جمهوری اسلامی ایران است و قزاقستان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه نزدیک می تواند از این ظرفیت های بالای موجود بیشتر استفاده کند.

جمعی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، استان اصفهان نیز در ادامه این نشست پرسش هایی در راستای آشنایی بیشتر با ظرفیت های صنایع و شرایط واردات و صادرات کشور قزاقستان مطرح کردند.

بیش از 800 واحد فراوری فرش ماشینی در شهرستان های کاشان و آران وبیدگل با عرضه سالانه افزون بر 50 میلیون مترمربع فرش، بیش از 50 درصد فراوری و صادرات صنعت فرش کشور را انجام می دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "قزاقستان بازار خوبی برای تولیدکنندگان فرش کاشان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزاقستان بازار خوبی برای تولیدکنندگان فرش کاشان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید