دانستنی های روغن خراطین

به گزارش وبلاگ بروز، خواص روغن خراطین برای سلامت و زیبایی پوست اندام های مختلف بدن، به تازگی توجه محققان و رسانه ها را به خود جلب نموده است. این روغن طبیعی از بدن موجود زنده ای تهیه می گردد که در خاک زندگی می نماید. دلیل غنی بودن روغن خراطین و فواید قابل توجه آن برای پوست هم دقیقاً همین موضوع است.

دانستنی های روغن خراطین

در واقع ریشه گیاهان، مواد مغذی موجود در خاک را تجزیه می نمایند. این فرآیند با هدف جذب راحت تر مواد مغذی به وسیله ریشه و ساقه گیاه انجام می گیرد. همین رویداد باعث می گردد موجوداتی که در خاک زیست می نمایند، از عناصر تجزیه شده بهره مند شوند.

روغن خراطین دقیقاً به همین علت غنی و پرخاصیت است. به همین علت خرید روغن خراطین اصل با توجه به خاصیت جوانسازی که برای پوست دارد به همه خانم ها و آقایان توصیه می گردد.

اما آیا می دانید این محصول طبیعی دقیقاً از بدن چه موجودی تهیه می گردد؟

منبع تهیه روغن خراطین چیست؟

منبع استخراج روغن خراطین نوعی کرم خاکی قرمز یا همان Earthworm است. اگرچه کرم خاکی ممکن است احساس خوشایندی در شما ایجاد نکند، اما یکی از پاکیزه ترین موجودات در طبیعت به شمار میرود. این نوع کرم از نام علمی ایزینیا فتیدا یا به اصطلاح انگلیسی Eisenia fetida برخوردار می باشد0

روش تهیه این روغن هم در نوع خود جالب است. در این روش کرم ها را به صورت انبوه در بافت خاک، کمپوست و یا کود گیاهی پرورش می دهند. سپس کرم های رشد یافته را در معرض آفتاب خشک می نمایند. پس از آن نوبت به پودر کردن کرم های خشک شده می رسد . محصول نهایی این فرآیند روغن خراطین نام داشته و از جسم کرم خاکی قرمزی که پودر شده، تهیه می گردد.

اما چطور از پودر اجساد کرم خاکی قرمز، روغن تهیه می نمایند؟ پاسخ ساده است، با استفاده از روغن پایه. در واقع پودر خصوص نظر را برای مدت مشخصی در یک روغن پایه مانند روغن کنجد یا روغن زیتون می خوابانند تا کاملاً تجزیه شده و در نهایت روغن خراطین به دست بیاید.

روغن خراطین دارای چه عناصری است؟

شواهدی که نشان دهنده عناصر و خواص روغن خراطین است، بسیار جالب توجه می باشد. یکی از این شواهد در خصوص کشاورزان و باغداران ارگانیک است. در واقع کشاورزان و باغدارانی که مزارع و زمین های کشاورزی خود را به صورت ارگانیک اداره می نمایند، هیچگونه سمی برای دفع آفات و از بین بردن جانداران موجود در خاک به کار نمی برند. شواهد نشان می دهد که کشاورزان و باغداران ارگانیک به بیماری های پوستی از قبیل اگزما و پسوریازیس مبتلا نمی شوند و علت آن سروکار داشتن با کرم خاکی قرمز است.

اگر بخواهیم به طور دقیق در خصوص عناصر موجود در این روغن صحبت کنیم، پروتئین مهم ترین آنها است. در واقع 62 درصد از بافت بدن کرم خاکی قرمز پروتئین است و بر همین اساس روغن تهیه شده از آن هم، منبع قابل توجهی از پروتئین و 18 نوع متفاوت اسیدهای آمینه محسوب می گردد. به علاوه عناصری مانند الانتئین، لینولئیک اسید، هگزادکالوئیک اسید، امگا 6، امگا 3، و ویتامین E به وفور در بافت این روغن طبیعی وجود دارد.

این روغن برای انواع پوست مناسب و البته تأثیرگذار است. فقط در صورتی که پوست شما مستعد جوش و آکنه است، ضروری است قبل از استفاده با یک مشاور متخصص در زمینه پوست صحبت کنید.

خواص روغن خراطین کدام اند؟

امروز محصولات درمانی و جوانسازی فراوانی تهیه و فراوری می گردد که در بخشی از مواد اولیه خود دارای روغن استخراج شده از کرم خاکی قرمز است. برخی از این محصولات حتی کاربرد ضد پیری و جوان نماینده دارند.

از جمله مهم ترین خواص این محصول طبیعی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کلاژن سازی در پوست: خراطین به اسم منبعی غنی از پروتئین یک محرک تأثیرگذار در کلاژن سازی پوست به شمار میرود. از بین رفتن انواع چین و چروک پوستی، نتیجه این خاصیت روغن تراپی خراطین است. بعلاوه پوستی جوان، شاداب و لطیف، از جمله نتایج استفاده منظم خراطین می باشد.
  • رشد عضلات: روغن تراپی خراطین جریان خون را افزایش می دهد. این خاصیت ناشی از عناصر متنوع موجود در روغن مورد نظر است. از طرفی افزایش جریان خون به معنای فرایند طبیعی سوخت و ساز سلول ها و بهبود در رشد عضلات است.

آیا روغن خراطین برای حجم دهی تأثیرگذار است؟

روغن تراپی خراطین یک روش مؤثر در حجم دادن به عضلات و اندام های مختلف است. وجود اندازه قابل توجهی از الانتئین علت خاصیت حجم دهندگی این روغن می باشد.

خیلی از متقاضیان خرید روغن خراطین اصل، آقایانی هستند که قصد حجم دادن به اندام جنسی خود را دارند. بر طبق آمار گزارش شده، استفاده مداوم و پیگیرانه از این روغن باعث عظیم شدن اندام تناسلی آقایان و بهبود روابط جنسیشان خواهد شد.

البته این تنها کاربرد روغن خراطین نیست. ورزشکاران زیادی در جهان وجود دارند که با ماساژ دادن این روغن بر روی عضلات خود، به آن حجم داده و البته ظاهر آن را بهتر می نمایند.

توجه داشته باشید که این روغن فقط در صورتی اثرگذار خواهد بود که به طور منظم بر روی عضله مورد نظر ماساژ داده گردد. به علاوه از آنجاییکه اثرات این درمان موقتی و در برترین حالت تا 6 ماه دوام دارد، بهتر است ماساژ خراطین را پیگیری کنید.

تأثیر روغن خراطین بر لب و گونه چیست؟

یکی از کاربردهای روغن خراطین برای خانم ها، درشت کردن لب و گونه است. البته خانم ها علاقه دارند از این روغن برای حجم دادن به سینه و باسن خود هم استفاده نمایند.

شما می توانید بدون اینکه به عمل های جراحی خطرناک و البته پر هزینه روی بیاورید، به وسیله ماساژ دادن این روغن بر روی اندام های مورد نظر به هدفتان برسید.

البته توجه کنید که در این زمینه باید انتظارات معقولی داشته باشید. عمل های جراحی اثرگذاری به مراتب بیشتر و البته سریعتری را در پی دارند. در حالیکه استفاده از روش های طبیعی دیر بازده و البته کم اثرتر هستند.

چطور از تمام خواص روغن خراطین بهره مند شویم؟

راهکار بهره مند شدن از همه خواص و مزایای هر محصول طبیعی، تهیه نمونه اصل و خالص آن است. بر همین اساس روغن خراطین خالص، تغییرات محسوسی در اندام ها و البته پوست شما ایجاد می نماید.

از طرفی با شناخت خواص و کاربردهای این روغن، توجه محققان و رسانه ها به آن و البته بالا رفتن تقاضا برای خرید آن؛ نمونه های غیر اصل و تقلبی زیادی در بازار عرضه شده است. کمترین ضرر خریداری و استفاده از محصول غیر اصل، هدر رفتن هزینه و بی نتیجه ماندن کوشش شما است.

پیشنهاد ما به شما خرید روغن خراطین اصل از مجموعه زیمالب است. در تهیه روغن های طبیعی زیما، نهایت کوشش در جهت ارتقاء درجه کیفی و خلوص محصول به کار گرفته شده است. باز هم به شما پیشنهاد می کنیم که روغن خراطین زیما را برای یک بار هم که شده امتحان کنید، تا تغییرات را با چشم خودتان ببینید.

منبع: فرارو

به "دانستنی های روغن خراطین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های روغن خراطین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید