وانت آریسان دو بهینه در راه بازار ، نصب سیستم کنترل پایداری و دی لایت

به گزارش وبلاگ بروز، وانت آریسان دو بهینه به مرحله فراوری رسید. این خودرو از پیشرانه XU7 پلاس استفاده می نماید و دیفرانسیل جلو است. آیا این خودرو بهتر از وانت آریسان قدیمی است؟

وانت آریسان دو بهینه در راه بازار ، نصب سیستم کنترل پایداری و دی لایت

وبلاگ بروز - مجتبی اسماعیلی: وانت آریسان دو بهینه با نصب ملزومات استانداردهای 85 گانه به مرحله فراوری رسید. آریسان قدیمی از پیشرانه OHGVII پیکان استفاده می کرد و دیفرانسیل عقب بود. اما در آریسان دو این پیشرانه با موتور XU7 پلاس جایگزین شد و خودرو به دیفرانسیل جلو تبدیل شد.

اما در وانت آریسان دو بهینه الزامات 85 گانه استاندارد نیز روی این خودرو نصب شد. وانت آریسان قدیمی مسائل متعددی از جمله ضعف توان، شکستن شاسی، کمبود امکانات، ضعف جلوبندی، در رفتن عقب خودرو، کمبود قطعات یدکی بدنه و… را داشت.

آیا این مسائل در آریسان دو رفع شد و خودرو ارزش خرید دارد؟

قوای محرکه نو

وانت آریسان دو بهینه از پیشرانه XU7 پلاس به قدرت نود و هفت اسب بخار قدرت و 146 نیوتون متر گشتاور استفاده می نماید. گیربکس پنج سرعته دستی سری BE خودرو هم جهت تحمل بار، مقاوم سازی شد. سایز ترمزهای کاسه ای عقب هم بزرگ تر شد تا قابلیت ترمز گیری بهتر گردد.

اما نقطه ضعفی اصلی آریسان قدیمی، شاسی ضعیف آن بود که باعث شکستن کمر خودرو هنگام حمل بار می شد.

غلامحسین اخلاقی مدیر پروژه وانت آریسان دو در مصاحبه اختصاصی به وبلاگ بروز گفت : شاسی یکپارچه نو این خودرو در بین خودروهای بازار کم نظیر است. این شاسی علاوه بر استحکام بالا، تحمل بار بیشتری را نیز برای خودرو فراهم نموده و اصلا قابل قیاس با شاسی آریسان قبلی نیست و به رانندگان این اطمینان را می دهیم که هیچ مسئله ای برای شاسی نسخه نو خودرو پیش نخواهد آمد.

دو مخزن گاز سی و پنج کیلوگرمی نسل قبلی نیز جای خود را به یک مخزن هفتاد کیلوگرمی داده است.

چراغ مه شکن جلو، انتقال لاستیک زاپاس از پشت صندلی شاگرد به محفظه بار و صندلی های نو نیز از دیگر تغییرات خودرو هستند.

شتاب و کیفیت سواری

شتاب و کیفیت سواری خودرو به وضوح ارتقا یافت و علاوه بر کشش بهتر خودرو، قابلیت ترمز گیری و فرمان پذیری خودرو هم بهتر است. علاوه بر این از صدای زوزه دیفرانسیل آریسان قدیمی هم خبری نیست و عملکرد گیربکس و کلاچ خودرو هم نرم تر است.

اما نقطه ضعف این خودرو در بخش فنی، سبک بودن بیش از حد ضریب دنده دو است. به طوری که هنگام حمل بار و روبرو با سربالایی، دنده یک بیش از حد سنگین و دنده دو بیش از حد سبک است. از طرف دیگر خودرو دیفرانسیل جلو شده و هنگام حمل بار کله خودرو بلند می گردد که هنگام تعویض دنده تیک آف می نماید.

دیگر ضعف بزرگ وانت آریسان دو بهینه، هزینه بالای تعویض روغن 0W20 آن است که بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد!

با این وجود اگر از پشت فرمان آریسان قدیمی پشت این خودرو بنشینید، تفاوت عملکرد را کاملا حس می کنید. البته در مجموع عملکرد این خودرو قابل قبول است و شتاب گیری آن در نبود بار، از پژو پارس بهتر است!

این وانت قابلیت حمل 600 کیلوگرم بار را دارد.

برای مطالعه تست رانندگی و باربری با این وانت روی لینک کلیک کنید.

امکانات نو آریسان دو بهینه

وانت آریسان دو قبلا معرفی گردید و به بازار نیز عرضه شد. وانت آریسان دو بهینه در بخش فنی تفاوتی با آریسان دو معمولی ندارد. اما تجهیزات مربوط به استانداردهای 85 گانه روی آن نصب شده است.

این وانت حالا به سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم نمایش فشار باد تایرها، دیلایت و سنسور دنده عقب مجهز است.

وانت آریسان دو بهینه احتمالا تا انتها سال جاری به بازار عرضه می گردد اما هنوز قیمتی برای آن تعیین نشده است.

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی نو را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار وبلاگ بروز چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

منبع: بیت ران

به "وانت آریسان دو بهینه در راه بازار ، نصب سیستم کنترل پایداری و دی لایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانت آریسان دو بهینه در راه بازار ، نصب سیستم کنترل پایداری و دی لایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید