دست و دل بازی مصر برای آثار تاریخی

به گزارش وبلاگ بروز، مقامات مصری بودجه ای 97 میلیون دلاری را برای نگهداری و بازسازی آثار باستانی و تاریخی اختصاص داده اند و از این طریق قصد دارند گردشگری این کشور را تقویت نمایند تا به عایدی قابل توجهی دست یابند.

دست و دل بازی مصر برای آثار تاریخی

به گزارش وبلاگ بروز به نقل از عرب نیوز، احمد عیسی ـ وزیر جهانگردی مصر ـ گفت که این وزارتخانه در حال تقویت بخش جهانگردی و تجربه بازدیدنمایندگان از جمله توسعه مکان های باستان شناسی و موزه هاست و بر این اساس بودجه ای بالغ بر 97 میلیون دلار را برای نگهداری و بازسازی آثار باستانی و تاریخی طی سال مالی 2023ـ 2024 در نظر گرفته اند.

بیشتر این هزینه به وسیله خود وزارتخانه و از عایدی حاصل از هزینه ورودی برای جاذبه ها تأمین می گردد.

وزیر جهانگردی و آثار باستانی مصر بر ارتقای بخش جهانگردی در مصر و تجربه بازدیدنمایندگان از جمله توسعه مکان ها و موزه های باستان شناسی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده تاکید نمود.

او اظهار داشت که در حال حاضر بیش از 40 هزار اتاق هتل در کشور موجود است و مقامات در کوشش هستند تا رویه ها را برای سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با جهانگردی، به ویژه ساخت هتل ها ساده سازی نمایند تا با افزایش تعداد بازدیدنمایندگان از مصر و به عنوان بخشی از برنامه کشور برای جذب 30 میلیون جهانگرد در سال، طی پنج سال آینده همگام شوند.

احمد عیسی بعلاوه گفت که حدود 7 میلیون جهانگرد در نیمه اول امسال به مصر آمدند و هدف این وزارت تا انتها سال 15 میلیون نفر است. در همین حال مصطفی وزیری ـ دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر ـ خاطرنشان کرد آثاری در موزه یونانی ـ رومی در اسکندریه قرار داده شده است، تا برای بازگشایی این موزه در آینده نزدیک آماده گردد. این موزه در سال 2005 برای بازسازی تعطیل شده بود.

او اضافه نمود که بعضی از آثار این موزه برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت و بعضی دیگر در حفاری های باستان شناسی زیر آب کشف شده اند.

وزیری بعلاوه بر کوشش های مستمر مصر برای بازیابی آثار باستانی مصر که به طور غیرقانونی از کشور خارج شده است، تاکید نمود و گفت: بیش از 30 هزار اثر باستانی در چهار سال گذشته کشف شده است.

منبع: دنیای سفر

به "دست و دل بازی مصر برای آثار تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست و دل بازی مصر برای آثار تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید