راهکارهایی برای ارتقای کسب و کار و مشتری مداری
به گزارش وبلاگ بروز، از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد, برای برطرف احتیاجهای خود همیشه در کارهای دسته جمعی و گروهی احتیاج به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد. در هر زمینه ای که برای تحقق اهداف دسته جمعی احتیاج به همکاری پیدا می شد.

ولی واقعیتی که وجود دارد این است که بدون وجود اندیشه مدیریتی از بدو زندگی اجتماعی انسانها, یا از بدو تاریخ, عمل مدیریت وجود داشته است.
این 10 نکته شما را در جهت رسیدن به اهداف و ارتقاء کسب و کارتان یاری خواهد نمود.، پس در ادامه با وبلاگ بروز همراه باشید.
1-هدف داشته باشید
شما, همه چیز برای مردم نیستید, بر روی مشتریان مخصوص خودتان تمرکز کنید و سعی کنید آنها را راضی کنید. بازار هدف شما معمولاً بخش خاصی از مردم هستند نه همه مردم.
2-متفاوت باشید
اگر رقبای شما کاری را انجام می دهند, شما انجام ندهید, از بازارهای شلوغ پرهیز کنید که در این بازارها همه محصولات و تبلیغات آنها مانند هم هستند.
3-یک تیم داشته باشید
برای پر نمودن یک جای خالی در کسب و کارتان استخدام نکنید. افراد را برای این استخدام کنید که بخشی از تیم شما باشند و کسب و کار شما را بسازند.
4-سریع باشید(مدیریت زمان داشته باشید)
زمان گرانبهاترین کالای شماست. وقتی قرار است کاری را روز آدینه انجام دهید, سعی کنید انرا پنج شنبه عصر انجام دهید. همه تلفنها و ایمیلها را سریع پاسخ دهید.
5-تشکر کنید
خیلی زیاد, به مشتریان و کارمندهای خود بگویید که چقدر برای شما مهم هستند. حتی بهتر از این, اینکار را با روشهای قدیمی انجام دهید, قلم را بردارید و این مطلب را برای آنها بنویسید.
6-یکرو باشید
مطمئن باشید که کسب و کار شما دارای ظاهر و درون یکسان باشد. مشتری همواره باید با تمام افراد در کسب و کار شما یک ارتباط مناسب داشته باشد.
7-لبخند بزنید
قیمت, محصولات, کیفیت یا خدمات شما علت خرید یک مشتری از شما نیست, بلکه مشتری چون شما را دوست دارد از شما خرید می نماید.
8-خوش بین باشید
همواره نیمه پر لیوان را ببینید. نگرش مثبت شما در خاتمه بر همه چیز غلبه نموده و تمامی مسائل جانبی شما را در بر خواهد گرفت.
9-فروشنده مهربان
کوشش نکنید با فشار و زور خدمت یا محصولی را به مشتری بفروشید. مسائل را حل نموده و نیازهای مشتری را بر طرف نمائید. برترین کاری را که می توانید برای مشتری انجام دهید.
10-آسایش خود را از قلم نیاندازید
هیچگاه اعتقاد نداشته باشید راهی که می روطد همواره باید بروید, هیچگاه باور نکنید که ایده های تازه یا تکنولوژی تازه بدرد شما نمی خورد.
منبع: الی گشت