تویوتا پریوس نسل پنج؛ زشت ترین خودرو تغییر می نماید؟

به گزارش وبلاگ بروز، نخستین مدل از تویوتا پریوس هیبریدی، سال 1997 عرضه شد. اما همچنان پس از گذشت 24 سال، نسل چهارم این خودرو در مقایسه با برادران هیبریدی همانند کمری، C-HR، کرولا، Highlander، RAV4 و Yaris هنوز یکی از پرفروش ترین های این کلاس در سراسر دنیا است.

تویوتا پریوس نسل پنج؛ زشت ترین خودرو تغییر می نماید؟

به گزارش وبلاگ بروز، جزئیات تازه و محدود منتشر شده در سایت autocar نشان می دهد که تویوتا در حال کار روی نسل پنجم پریوس است.

آندره آ کارلوچی، معاون مدیریت محصول و بازاریابی تویوتا اروپا در خصوص آینده پریوس به اتوکار گفت: این خودرو باید جایگاه خود را حفظ کند و ما باید مطمئن شویم که همواره با این نوع فناوری پیشتاز خواهد بود. اما در حال حاضر نمی توانم اطلاعات بیشتری در خصوص برنامه فراوری پریوس نو افشا کنم.

موتور 1 هم به نقل از منابع خود می گوید پریوس نو در دسامبر 2022 معرفی می گردد.

بعلاوه مدل نو ظاهراً از تکامل پیشرانه هیبریدی فعلی استفاده می نماید و یک نوع هیبریدی پلاگین نیز در دسترس خواهد بود.

در ایران نیز، تویوتا پریوس حضور پر رنگی داشته است. به شکلی که نسل سوم و چهارم این خودرو در جاده های ایران هنوز دیده می شوند. نسل چهارم این محصول که مدل 2017 آن در سایت های خرید و فروش خودرو موجود است، قیمت یک میلیارد و 11 میلیون برای فروش آن اعلام شده است.

البته مدل های 2015 و 2016 نیز موجود است که به نسبت قیمت کمتری دارند.

ظاهر تویوتا پریوس تغییر می نماید؟

در طول دو دهه اخیر، پریوس لقب زشت ترین خودروی هیبریدی دنیا را یدک کشیده است. البته این قضاوت هیچگاه باعث کاهش فروش آن نشد. چرا که مردم پریوس هیبریدی را به خاطر تکنولوژی پیشگام اش دوست داشتند.

با این حال تویوتا هنوز اطلاعات دقیقی از تغییر فرم طراحی پریوس نسل پنجم ارائه ننموده است.

اما بعضی از رسانه های مشهور حوزه خودرو پیش بینی می نمایند که تویوتا همچنان طراحی پریوس را به عنوان یک نماد حفظ کند.

هر چند ممکن است در نسل نو بخش خطوط طراحی بدنه، چراغ های جلو و عقب، سپر و پنجره جلو تغییرات جزئی را شامل شوند، اما بخش عقب خودرو که همواره مورد انتقاد بوده است، همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند.

پریوس از سال 2016 به شکل فعلی خود به فروش می رسد و در ادامه نیز قرار است در سال 2022 براساس همان مدل پیشین فروخته گردد.

در حال حاضر تویوتا، پریوس پرایم را برای فروش در سال آینده آماده نموده است. اما احتمالا با رونمایی از نسل پنجم پریوس، این خودرو از سال 2023 با تغییرات اساسی در بخش فنی وارد بازار می گردد.

پلتفرم نو تویوتا روی نسل پنجم پریوس؟

شرکت تویوتا شعبه اروپا خبر داده که این کمپانی در حال کار پلتفرم نو E3 است. پلتفرمی که قرار است برای خودرو هایی با پیشرانه الکتریکی، پلاگین هیبریدی و فول هیبریدی استفاده گردد.

این پلتفرم ترکیبی از پلتفرم کامپکت دنیای تویوتا یعنی GA-C و پلتفرم دیگر به نام bZ است. این پلتفرم نو در کارخانه های تویوتا در ترکیه و انگلیس روی خودرو های نو این کمپانی نصب خواهند شد.

رسانه های خودرو پیش بینی می نمایند که نسل پنجم پریوس روی این پلتفرم سوار گردد. اما احتمالا این تغییر از سال 2025 اعمال خواهد شد.

البته مدیرعامل شرکت تویوتا در اروپا نیز تایید نموده که پلتفرم نو از نیمه دوم دهه جاری وارد خط فراوری می گردد.

هر چند قرار است در نخستین گام نسل دوم تویوتا CH-R روی این پلتفرم ساخته گردد. نسل اول این خودرو در سال 2018 فراوری شد و توانست به چهارمین محصول پرفروش تویوتا و دومین شاسی بلند پرطرفدار این کمپانی بدل گردد.

منبع: فرارو

به "تویوتا پریوس نسل پنج؛ زشت ترین خودرو تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا پریوس نسل پنج؛ زشت ترین خودرو تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید