مقایسه ب ام و X6 با لکسوس RX350 و رنجروور ایووک

به گزارش وبلاگ بروز، نگاهی به لیست خودروهای هم سطح با ب ام و X6 نشان می دهد نمونه هایی وجود دارد که می تواند با این خودروی رویایی رقابت کند؛ ازجمله لکسوس RX350 ژاپنی گرفته تا رنجروور ایووک بریتانیایی و البته خودروهایی با ابعاد یکسان، اما قیمت و کیفیت پایین تر.

مقایسه ب ام و X6 با لکسوس RX350 و رنجروور ایووک

مواردی مثل نیسان مورانو از نظر ظاهر هم رده ب ام و X6 است، ولی در باطن تفاوت زیادی با آن دارد و البته قیمتش هم تقریباً یک سوم ب ام و است. در این مقاله، ما به مقایسه ب ام و X6 با لکسوس RX350 و رنجروور ایووک می پردازیم.

مقدمه ای بر مقایسه ب ام و X6

ظاهر زیبا، نام معتبر و قوای محرکه قدرتمند می تواند هر کسی را به خرید یک ب ام و X6 ترغیب کند و جای هیچ شک و شبهه ای باقی نگذارد. بی ام و X6 بر پایه شاسی X5 طراحی شده، اما طرح عقب خودرو همه چیز را عوض نموده است. به غیر از این مورد، شکل چراغ های جلو به همراه جلوپنجره خاص شرکت ب ام و در کنار سپر جلویی عضلانی، نمایی جسور و گستاخ به بی ام و X6 داده است.

در قسمت عقب هم استفاده از چراغ های کشیده، شیشه عقبی کوچک که تا حدودی دید راننده را کم نموده است و سپر عضلانی نشان از توانایی های حرکتی بسیار خوب این خودروی لوکس دارد.

مقایسه ب ام و X6 با لکسوس RX350

لکسوس RX اولین بار در سال 1998 وارد بازارهای جهانی شد. بعد از آن، در تیپ های مختلفی فراوری و در سال 2008 نسل دوم آن با نام RX350 وارد ایران شد. این تیپ از موتوری 6 سیلندر و 3.5 لیتری با توان 275 اسب بخار استفاده می نماید که قابل مقایسه با X6 نیست. این مدل و تیپ ب ام و پیشرانه 4395 لیتری دارد که 407 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.

لکسوس برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، به 7.5 ثانیه زمان احتیاج دارد و این یعنی در مقایسه ب ام و X6 کندتر است.

ب ام و X6 از نمای روبه رو

اتومبیل آلمانی تیپ 50i در مدت 5.4 ثانیه، از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف سوخت این خودروی تقریباً 2000 کیلوگرمی هم 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است که از هر دو تیپ X6 یعنی تیپ 35i و 50i کمتر است.

بخش عقبی لکسوس مانند ب ام و ایکس 6 به شکل خمیده طراحی شده است تا حالت اسپرت بودن آن به چشم آید. با وجود این طراحی ب ام و X6 نسبت به لکسوس همچنان بهتر و چشم گیرتر است. خودروی ژاپنی از لحاظ تعداد کیسه های هوای ایمنی در مقایسه ب ام و X6 بهتر عمل می نماید و 10 کیسه هوا دارد. درحقیقت، از کیسه هوای زانویی هم در لکسوس استفاده شده است.

از نظر امکانات هم می توان به سیستم های ترمز و پایداری HAC ،VSC ،TRC ،EBD و ABS، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مارک لوینسون مجهز به 19 بلندگو، جایگاه های جلوی برقی دارای حافظه و مجهز به گرمکن و سردکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و کروز کنترل اشاره نمود که کمتر از آپشن های گستردهٔ ب ام و ایکس 6 است.

استقبال خریداران ایرانی از این خودرو باعث شد نسل سوم این خودرو با ظاهری مجذوب کننده تر هم وارد ایران گردد.

مقایسه ب ام و X6 با رنجروور ایووک

ب ام و X6 از دل تجربه کارخانه لندروور که سازنده رنجروور است، بیرون آمده است. اکنون این کمپانی بریتانیایی که زیر نظر تاتای هند خودرو فراوری می نماید، دست به طراحی شاسی بلندهایی زده تا نشان دهد که دود همچنان از کنده بلند می گردد. رنجروور ایووک در 2 مدل کوپه و عادی به بازار عرضه شده که تماشا نام کوپه برای یک شاسی بلند به خودی خود عجیب است.

نمای داخلی ب ام و X6

در مدل کوپه که دو درب است، ارتفاع خودرو تقریباً 30 سانتی متر کمتر از مدل عادی پنج در است و از سقف جمع شونده استفاده شده است تا ظاهر اسپرت آن بیش از قبل باشد.

غیر از این اختلافات ظاهری، از لحاظ فنی هم رنجروور ایووک در مقایسه ب ام و X6 تفاوت های زیادی دارد. در رنجروور ایووک از 2 نوع موتور 4 سیلندر با حجم 2 لیتر استفاده شده است که هر دو مجهز به توربوشارژر است. در نوع اول، توان خروجی 237 اسب بخار و در نوع دوم، توان خروجی 286 اسب بخار است که قابل مقایسه با موتور قدرتمند X6 نیست ولی با همین موتور کم حجم، مصرف سوخت 9.8 لیتر در نوع اول و 10.2 لیتر در نوع دوم به دست آمده است که برای چنین موتوری زیاد به نظر می رسد؛ درحالی که ب ام و X6 پیشرانه 4395 لیتری دارد که 407 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. البته مصرف سوخت ترکیبی ب ام و هم 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای چنین پیشرانه قدرتمندی منطقی تر به نظر می رسد.

نمای پشتی ب ام و X6

رنجروور برای این خودرو از یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک استفاده نموده است، درحالی که این مدل و تیپ ب ام و، گیربکس 8 دنده اتوماتیک استپ ترونیک با حالت عادی و اسپورت دارد.

رنجروور از نظر امکانات رفاهی تقریباً با ب ام و ایکس 6 برابری می نماید. نکته منفی مهم درباره ایووک قیمت نجومی برای نمونه های صفر و کم کارکرد آن است.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه ب ام و X6 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین آگهی های خرید و فروش ب ام و X6

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ بروز در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه ب ام و X6 با لکسوس RX350 و رنجروور ایووک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و X6 با لکسوس RX350 و رنجروور ایووک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید