سبک کلاسیک, اصیل ترین سبک دکوراسیون داخلی

به گزارش وبلاگ بروز، امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی منازل از سبک های متنوعی استفاده میشود. سبک کلاسیک از جمله سبک های دکوراسیون داخلی است که حس راحتی و گرمای دوران گذشته را یادآوری میکند و حس آرامش و اطمینان خاطر را در منزل به ارمغان می آورد. فضایی که به سبک کلاسیک مزین شده است از اصالت خاصی برخوردار است و نمایی جذاب و دلنشین دارد. در طراحی به سبک کلاسیک باید به چند نکته توجه نمود که به طور مختصر در ادامه توضیح داده شده است.

سبک کلاسیک, اصیل ترین سبک دکوراسیون داخلی

رنگ در سبک کلاسیک

رنگ های اصلی در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک نجیب و آرام هستند و در طیف رنگی کرمی, خاکستری, طلایی, نقره ای, زیتونی, قرمز مایل به قهوه ای و مرواریدی رنگ میباشد. سبک کلاسیک مخالف کنتراست و رنگ های تند و زننده است. تمام رنگ ها باید نرم و گرم باشند و فضایی آرام و دنج برای ساکنین فراهم کند. نقش اصلی سبک کلاسیک ایجاد احساس شادی و ظرافت در فضای داخلی است.

تزئین دیوارها

برای تزیین دیوارها گچ, پانل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری با کیفیت بالا به همراه طرح های کلاسیکی در دکوراسیون کلاسیک استفاده میگردد. به طور کلی متریال هایی با رنگ های سنگین در طراحی داخلی به سبک کلاسیک حائز اهمیت هستند. کاغذ دیواری باید کیفیت بالایی داشته و از جنس پارچه یا ابریشم باشد. پانل های چوبی نیز باید از چوب گرانبها ساخته شده باشند.

پوشش کف و سقف

سقف باید سطحی نرم و صاف داشته باشد و رنگ آن اصولا باید به رنگ سفید و سایه های این رنگ از جمله کرمی, شیری رنگ و عاجی رنگ باشد. رایج ترین متریالی که برای تزیین سقف استفاده میگردد گچ است. گاهی اوقات نیز از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ در تزیین سقف استفاده میگردد. برای پوشش کف چوب مناسب ترین گزینه است. پارکت لمینت طرح چوب نیز از انواع کفپوش های سبک کلاسیک میباشد. در آشپزخانه و حمام میتوان از سنگ طبیعی یا کاشی هایی با تزیینات زیبا استفاده نمود.

انتخاب مبلمان

خطوط ساده و تقارن معیارهای اصلی برای انتخاب مبل به سبک کلاسیک است. هر چند ایده آل ترین گزینه مبلمان آنتیک است اما به دلیل اینکه زیاد در بازار موجود نمیباشند میتوان از مبل های مدرن امروزی که به سبک کلاسیک ساخته شده اند برای طراحی دکور خانه استفاده نمود. مبلمان باید با ظرافت و دقت انتخاب گردد. رعایت دقت در انتخاب مبلمان یکبار برای همواره یک امر ضروری ست. مبلمان خود را با دقت انتخاب کنید و از آن به مدت طولانی لذت ببرید. مبلمانی که از چوب و روکش با فرم های منحنی ساخته شده اند برای دکوراسیون به سبک کلاسیک مناسب اند. مبلمان و سوفای کرم و قهوه ای رنگ با تزئینات گلدار و خطوط مستقیم با بافت های طلایی رنگ نمادی از دکوراسیون کلاسیک محسوب میشوند.

منبع: ساختمانچی

به "سبک کلاسیک, اصیل ترین سبک دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "سبک کلاسیک, اصیل ترین سبک دکوراسیون داخلی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک کلاسیک, اصیل ترین سبک دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید