سر کار گذاشتن 120 معتاد

به گزارش وبلاگ بروز، علی اصغر میرچولیهم محله ای 42 ساله ساکن تهرانپارس که از 22 سالگی و از روی تفنن و سرگرمی به مصرف مواد مخدر رو آورده و 8 سال از عمرش را در سیاهی اعتیاد گم نموده، امروز یک کارآفرین پیروز است و 120 مورد کارآفرینی برای معتادان بهبود یافته را در کارنامه اش دارد.

سر کار گذاشتن 120 معتاد

پریسا نوری/ جوان کارآفرین که حالا تجربه 11 سال زندگی پاک و بدون مصرف مواد مخدر را دارد، در این سال های رهایی نه تنها مُهر اعتیاد را از پیشانی 120 جوان همدرد خودش پاک نموده، بلکه معتادان بهبودیافته ای را که به دلایلی از جمله سوءسابقه و ...از بازار کار رانده شده بودند مشغول به کار نموده است. این کارآفرین پیروز که در یک کارگاه کوچک تولیدی مبل با تعدادی کارآموز مشغول کار است، از گذشته اش اینطور می گوید: قبل از اعتیاد هم کارگاه تولیدی مبل و دکوراسیون داشتم و وضع مالی ام خوب بود، اما وقتی سایه دیو اعتیاد بر زندگی ام افتاد همه دار و ندارم را از دست دادم. بعدها که عزمم را جزم کردم و با یاری انجمن معتادان گمنام اعتیادم را ترک کردم، تصمیم گرفتم زندگی ام را از نو بسازم و دوباره کارگاه تولیدی مبل را سر پا کنم.

میرچولی که بعد از ترک اعتیاد، با حمایت مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 4 به آرزویش رسیده و کارگاه تولیدی مبل و دکوراسیون چوبی را درخیابان احسان راه اندازی نموده و در طول 8 سال برای 120 معتاد بهبودیافته کارآفرینی نموده، در این باره می گوید: برای معتادانی که ترک می نمایند پیدا کردن کار خیلی سخت است، مخصوصا اینکه آنها روحیات خاصی دارند و در همه جا نمی توانند مشغول به کار شوند، از این رو تصمیم گرفتم برای کاریابی به آنها یاری کنم و در طول این سال ها حدود 150 معتاد بهبودیافته را که تازه از کمپ مرخص شده بوده و دنبال کار می گشتند به کارگاهم آوردم و اگر به کار چوب علاقه نشان می دادند همین جا دوره های 6 ماهه کارآموزی با حقوق برایشان گذاشتم تا استادکار شوند، و اگر به کارهای چوبی علاقه نداشتند آنها را با ضمانت خودم به دوستان و آشنایانی در مشاغل فنی مثل برقکاری، تراشکاری، رادیاتورسازی و ... معرفی کردم و خوشبختانه حدود 120 نفر از این افراد تا امروز پاک زندگی می نمایند و مشغول به کارند و درآمد نسبتا خوبی دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "سر کار گذاشتن 120 معتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سر کار گذاشتن 120 معتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید